[80 B4 ABT B+LPG]Stukanie Silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
- Lokalizacja: Kamienna Góra
[80 B4 ABT B+LPG]Stukanie Silnika
Witajcie chciałbym sie was poradzić mój problem polega na tym iż moja audiczka w momencie kupna brała olej ok. 3l/6000km i z rana nieraz podczas odpalania było słychać stuki w silniku które po 2min znikały. Po wymianie oleju w silniku wpadłem na pomysł aby dolać coś w stylu moto-doktora w tedy to stukanie stało sie regularne i zawsze przy każdym odpalaniu było je słychać. Ostatnio przejechałem sie moim audi i na chwile zostawiłem je po ponownym odpaleniu okazało sie ze stuki słychać cały czas po dodaniu gazu i są bardzo głośne, auto nie ma mocy i ledwo jedzie, na jałowym biegu rzuca autem. Znajomy mechanik stwierdził że auto nie chodzi na jeden cylinder a do wymiany są tłoczki hydrauliczne do zaworów, proszę o pomoc gdyż jego opinia wydaje mi sie troszkę zła chce usunąć stukanie i branie oleju. Proszę o wasze opinie i pomoc, ile może kosztować naprawa tego ?
3L oleju na 6000km mieści się w tolerancji (0,5/1000km).
Mechanik może mieć rację, że auto nie pali na 1 cylinder, dodatki do oleju typu moto-doctor zagęszczają olej i zdarza się, że kanały olejowe są zapchane.
Być może jakaś szklanka jest zablokowana, lub padła.
Do wymiany na pewno uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod głowicą jeżeli jest mokra.
Ubytek oleju powinien wtedy spaść, jak chcesz mieć pewność na 100%, że spalanie oleju spadnie do minimum to do wymiany pierścienie olejowe i głowica do planowania, ale to już spory wydatek.
Mechanik może mieć rację, że auto nie pali na 1 cylinder, dodatki do oleju typu moto-doctor zagęszczają olej i zdarza się, że kanały olejowe są zapchane.
Być może jakaś szklanka jest zablokowana, lub padła.
Do wymiany na pewno uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod głowicą jeżeli jest mokra.
Ubytek oleju powinien wtedy spaść, jak chcesz mieć pewność na 100%, że spalanie oleju spadnie do minimum to do wymiany pierścienie olejowe i głowica do planowania, ale to już spory wydatek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
- Lokalizacja: Kamienna Góra
-
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
- Lokalizacja: Kamienna Góra
U mnie podobnie jest, ale wali tylko pod obciążeniem, jak jadę stałą prędkością to jest cisza.
Przy przyspieszeniu zaczyna już stukać, mój silniczek jest po remoncie (wymiana popychaczy, uszczelek, olej, panewki) i dalej wali.
Jak jedziesz ze stałą prędkością też wali ci jest cicho?
Może masz zapłon przestawiony i występuje spalanie stukowe dlatego brakuje mocy.
Przy przyspieszeniu zaczyna już stukać, mój silniczek jest po remoncie (wymiana popychaczy, uszczelek, olej, panewki) i dalej wali.
Jak jedziesz ze stałą prędkością też wali ci jest cicho?
Może masz zapłon przestawiony i występuje spalanie stukowe dlatego brakuje mocy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
Dobrze by było gdybyś usunął ten syf z komory silnika, mam tu na myśli olej z motordoktor.Urzyj do tego płukacza do silnika. Przez te wynalazki byc może pozaklejały się w środku szklanki popychaczy i kłopoty z silnikiem są nasilone. Jak masz możliwośc to sprawdż ciśnienie sprężania. Wałek rozrządu w audi abt się nie zużywa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
- Lokalizacja: Kamienna Góra
Tak się składa, że mój wałek przydałoby się wymienić, jest już powycierany.romulus697 pisze:Wałek rozrządu w audi abt się nie zużywa.
Nie słyszałem nigdy o wałku który by był niezniszczalny
Ciśnienie na cylindrach żeby sprawdzić to do mechanika na diagnostykę.
Jak się uporasz z tym to daj znać na PW co tam było.
Ja stawiam na luźny tłok, mi się skończyły fundusze na wymianę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
- Lokalizacja: Kamienna Góra
-
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
- Lokalizacja: Kamienna Góra
Wiele razy słyszałem że lepszym rozwiązaniem jest wymiana silnika, ale ja jestem tego zdania ze nowe niekoniecznie oznacza lepsze a jak naprawie ten silnik będę wiedział co jest z nim i jakie mam auto, poza tym auto wcześniej miał mój brat teraz jest moje mam do niego sentyment i po pewnym czasie wiem co go boli a co nie gdyż wymieniałem w nim prawie całe zawieszenie, chłodnice, nagrzewnice, naprawie silnik i wtedy mogę sie bujać i bujać póki nie uzbieram na coś dużo lepszego ze stajni Audi, a co do wymiany silnika to od kilku mechaników słyszałem że obecnie jest wiele przekrętów na silniki zresztą nie jeden sie przekonał
Nie opłaca się wymieniać silnika na użwykę bo nie wiesz tak naprawdę co kupujesz zwłaszcza jak silnik już jest wyjęty z auta.
Silniczek taki kosztuje około 1000-1200zł oczywiście trzeba uszczelniacze wymienić paski, płyny itd.
To tak jakbyś remontował swój więc się nie opłaca, no chyba, że chcesz swoje 90KM zamienić na jakiegoś herkulesa to co innego.
Poszukaj warsztatu gdzie chłopaki robią diagnostykę za FREE i oni ci powiedzą co do wymiany pewnie powiedzą panewki pukają, ale to nie prawda mam wszystkie nowe, niech sprawdzą tłoki czy nie mają luzów.
Silniczek taki kosztuje około 1000-1200zł oczywiście trzeba uszczelniacze wymienić paski, płyny itd.
To tak jakbyś remontował swój więc się nie opłaca, no chyba, że chcesz swoje 90KM zamienić na jakiegoś herkulesa to co innego.
Poszukaj warsztatu gdzie chłopaki robią diagnostykę za FREE i oni ci powiedzą co do wymiany pewnie powiedzą panewki pukają, ale to nie prawda mam wszystkie nowe, niech sprawdzą tłoki czy nie mają luzów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
- Lokalizacja: Kamienna Góra
Lubie szybko pojeździć ale wymiany na herkulesa nie wchodzą w rachubę, będę bardziej bezpieczny z 90km, jak wezmę sie za naprawę to dam znać jak to przebiega i jakie są efekty dzięki
[ Dodano: 2009-01-11, 01:47 ]
Koledzy ile może kosztować wymiana: uszczelniaczy zaworowych, uszczelki pod głowicą, pierścieni olejowych, planowanie głowicy, szklanek, oraz naprawa tego tłoka jeśli w nim jest wina?
[ Dodano: 2009-01-11, 01:47 ]
Koledzy ile może kosztować wymiana: uszczelniaczy zaworowych, uszczelki pod głowicą, pierścieni olejowych, planowanie głowicy, szklanek, oraz naprawa tego tłoka jeśli w nim jest wina?