Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT B+LPG]Stukanie Silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krzysiek198919
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Kamienna Góra

[80 B4 ABT B+LPG]Stukanie Silnika

Post autor: krzysiek198919 » 10 sty 2009, 12:26

Witajcie chciałbym sie was poradzić mój problem polega na tym iż moja audiczka w momencie kupna brała olej ok. 3l/6000km i z rana nieraz podczas odpalania było słychać stuki w silniku które po 2min znikały. Po wymianie oleju w silniku wpadłem na pomysł aby dolać coś w stylu moto-doktora w tedy to stukanie stało sie regularne i zawsze przy każdym odpalaniu było je słychać. Ostatnio przejechałem sie moim audi i na chwile zostawiłem je po ponownym odpaleniu okazało sie ze stuki słychać cały czas po dodaniu gazu i są bardzo głośne, auto nie ma mocy i ledwo jedzie, na jałowym biegu rzuca autem. Znajomy mechanik stwierdził że auto nie chodzi na jeden cylinder a do wymiany są tłoczki hydrauliczne do zaworów, proszę o pomoc gdyż jego opinia wydaje mi sie troszkę zła chce usunąć stukanie i branie oleju. Proszę o wasze opinie i pomoc, ile może kosztować naprawa tego ?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 10 sty 2009, 12:33

3L oleju na 6000km mieści się w tolerancji (0,5/1000km).
Mechanik może mieć rację, że auto nie pali na 1 cylinder, dodatki do oleju typu moto-doctor zagęszczają olej i zdarza się, że kanały olejowe są zapchane.
Być może jakaś szklanka jest zablokowana, lub padła.

Do wymiany na pewno uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod głowicą jeżeli jest mokra.
Ubytek oleju powinien wtedy spaść, jak chcesz mieć pewność na 100%, że spalanie oleju spadnie do minimum to do wymiany pierścienie olejowe i głowica do planowania, ale to już spory wydatek.

krzysiek198919
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: krzysiek198919 » 10 sty 2009, 12:55

Dzięki kolego za szybką odpowiedz a jakie jest minimum spalania oleju i czy po zrobieniu tego nie będzie słychać tych stuków gdyż są naprawdę mocne przy 3000obr jest jak w traktorze?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 10 sty 2009, 13:01

Stuka na jałowym też czy tylko pod obciążeniem?
To zależy, czy to wina tylko popychaczy czy też wałek jest do wymiany.

krzysiek198919
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: krzysiek198919 » 10 sty 2009, 13:08

Na jałowym biegu jak stoi i doda sie gazu to słychać, jak jedziesz to bardzie, a jak musiałem wjechać pod taką sobie górkę to musiałem go trzymać na 3000obr żeby dał rade podjechać i wtedy waliło na maxa głośno. Na jałowym jak sie nie dodaje gazu to nie słychać.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 10 sty 2009, 13:16

U mnie podobnie jest, ale wali tylko pod obciążeniem, jak jadę stałą prędkością to jest cisza.
Przy przyspieszeniu zaczyna już stukać, mój silniczek jest po remoncie (wymiana popychaczy, uszczelek, olej, panewki) i dalej wali.
Jak jedziesz ze stałą prędkością też wali ci jest cicho?

Może masz zapłon przestawiony i występuje spalanie stukowe dlatego brakuje mocy.

romulus697
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: romulus697 » 10 sty 2009, 13:22

Dobrze by było gdybyś usunął ten syf z komory silnika, mam tu na myśli olej z motordoktor.Urzyj do tego płukacza do silnika. Przez te wynalazki byc może pozaklejały się w środku szklanki popychaczy i kłopoty z silnikiem są nasilone. Jak masz możliwośc to sprawdż ciśnienie sprężania. Wałek rozrządu w audi abt się nie zużywa.

krzysiek198919
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: krzysiek198919 » 10 sty 2009, 13:28

Właśnie jak jadę ze stałą prędkością i nie wciskam pedału gazu to nie słychać tych stuków, kolego jak sie sprawdza ciśnienie sprężenia.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 10 sty 2009, 13:33

romulus697 pisze:Wałek rozrządu w audi abt się nie zużywa.
Tak się składa, że mój wałek przydałoby się wymienić, jest już powycierany.
Nie słyszałem nigdy o wałku który by był niezniszczalny ;-)
Ciśnienie na cylindrach żeby sprawdzić to do mechanika na diagnostykę.
Jak się uporasz z tym to daj znać na PW co tam było.
Ja stawiam na luźny tłok, mi się skończyły fundusze na wymianę.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 10 sty 2009, 13:34

Sprawdzenie ciśnienia w cylindrach wykręcasz świece ściągasz kabel od cewki zapłonowej wkręcasz przyrząd do sprawdzania ciśnienia gaz do dechy i kręcisz rozrusznikiem przez parę sekund i tak na każdym cylindrze w warsztacie biorą około 20 -30 zł za sprawdzenie ;-)

krzysiek198919
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: krzysiek198919 » 10 sty 2009, 13:41

Kolego a jak jest to luźny tłok jak ty mówisz to jak można to naprawić ?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 10 sty 2009, 13:45

Wszystko da rade, ale to spory wydatek niestety :-(

krzysiek198919
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: krzysiek198919 » 10 sty 2009, 13:51

Wiele razy słyszałem że lepszym rozwiązaniem jest wymiana silnika, ale ja jestem tego zdania ze nowe niekoniecznie oznacza lepsze a jak naprawie ten silnik będę wiedział co jest z nim i jakie mam auto, poza tym auto wcześniej miał mój brat teraz jest moje mam do niego sentyment i po pewnym czasie wiem co go boli a co nie gdyż wymieniałem w nim prawie całe zawieszenie, chłodnice, nagrzewnice, naprawie silnik i wtedy mogę sie bujać i bujać póki nie uzbieram na coś dużo lepszego ze stajni Audi, a co do wymiany silnika to od kilku mechaników słyszałem że obecnie jest wiele przekrętów na silniki zresztą nie jeden sie przekonał

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 10 sty 2009, 14:06

Nie opłaca się wymieniać silnika na użwykę bo nie wiesz tak naprawdę co kupujesz zwłaszcza jak silnik już jest wyjęty z auta.
Silniczek taki kosztuje około 1000-1200zł oczywiście trzeba uszczelniacze wymienić paski, płyny itd.
To tak jakbyś remontował swój więc się nie opłaca, no chyba, że chcesz swoje 90KM zamienić na jakiegoś herkulesa to co innego.
Poszukaj warsztatu gdzie chłopaki robią diagnostykę za FREE i oni ci powiedzą co do wymiany pewnie powiedzą panewki pukają, ale to nie prawda mam wszystkie nowe, niech sprawdzą tłoki czy nie mają luzów.

krzysiek198919
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: krzysiek198919 » 10 sty 2009, 14:10

Lubie szybko pojeździć ale wymiany na herkulesa nie wchodzą w rachubę, będę bardziej bezpieczny z 90km, jak wezmę sie za naprawę to dam znać jak to przebiega i jakie są efekty dzięki

[ Dodano: 2009-01-11, 01:47 ]
Koledzy ile może kosztować wymiana: uszczelniaczy zaworowych, uszczelki pod głowicą, pierścieni olejowych, planowanie głowicy, szklanek, oraz naprawa tego tłoka jeśli w nim jest wina?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl