Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK]szarpie mi autem podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 maja 2008, 19:34

AudiSqo, sprawdzałeś ten przekaźnik nr. 30 ?

AudiSqo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 20 kwie 2008, 19:58
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: AudiSqo » 03 maja 2008, 19:53

Sprawdziłem wszystko pod dechą wygląda jak nowe przekazniczek cacy nic sie w nim nie rusza jest git:)


JJ 82 Dzieki Za wskazówki postaram sie to jak naj szybciej sprawdzic:) dziekóweczka

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 maja 2008, 20:24

AudiSqo pisze:nic sie w nim nie rusza
Weź go dla pewności jeszcze przelutuj.

AudiSqo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 20 kwie 2008, 19:58
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: AudiSqo » 04 maja 2008, 12:14

Mysle ze pewniej bede sie czol jak go nie bede ruszał bo nawet niemam dobrej lutownicy a po drugie to jeszcze moge cos uszkodzic... az taki kumaty to nie jestem mechanika jakas to tak ale od elektroniki to ja zdala a napewno samochodowej:) :mrgreen:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 04 maja 2008, 22:08

AudiSqo, jeżeli boisz się tak tej elektroniki to mniemam że nie rozebrałeś tego przekaźnika i nie sprawdziłeś tak naprawdę jego stanu. Mówię Ci nie ma się czego bać, on nie jest wcale taki delikatny. To draństwo potrafi naprawdę nieźle namieszać i dopóki nie będziesz pewien jego poprawnego działania, dalsze szukanie przyczyny szarpania nie ma sensu.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 04 maja 2008, 22:35

Hej AudiSqo, jak wyszły pomiary ?? Są jakieś postępy ??

AudiSqo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 20 kwie 2008, 19:58
Lokalizacja: Biskupiec

Post autor: AudiSqo » 09 maja 2008, 21:10

nie nie nie... az tak zle to ze mna nie jest:) rozebrałem go w srodku wyglada jak nowy nozki sie nie ruszaja jest ok... chyba dzis znalazlem przyczyne... zapłon sie przestawił i był przyspieszony... zwolniłem go troszke i falowanie ustało ale ten samochod nie ma mocy... jutro pojade do jakiegos mechasa niech mi obejrzy czy rozrzad jest dobrze ustawiony i niech ustawi dobrze zapłon... jak to wczesniej ktos napisał....
odpinasz czujnik temp. to ECU wchodzi w tryb awaryjny i zapłon jest statyczny, jak czujnik podpięty, to zapłon jest przyspieszany i jak układ WN nie wyrabia to mogą być szopki.
zobaczymy co bedzie dalej... mysle ze aparat zapłonowy bedzie przestrzelony:(:( znowu koszta koszta koszta... I jak sie domyslam nawiazujac do cytatu pewnie dlatego jak odepne ten czujnik to dlatego odboty nie szleja...
Tylko musi być naprawdę dobry meches, bo w ABK procedura ustawiania zapłonu jest nieco inna niż standardowa .

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 09 sty 2009, 22:37

u mnie problem powraca pół roku spokoju teraz to samo szarpie pod czas jazdy bez względu na prędkość czy 70 jadę czy 120 i nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny.Przy wcześniejszym szarpaniu znaczy się pół roku temu w trakcie tego problemu pojechałem na vag pokazał błąd czujnika temp.(czujnik niebieski) i jakiś błąd od czujnika spalania stukowego szarpanie było sporadyczne tylko po zatankowaniu dla bajeru shell v power racing pod korek zaczęło się mocne szarpanie.Vag pomógł gość wykasował mi błędy sprawdził dla pewności ponownie i do teraz był spokój z tym. pytanie do fachowców co sprawdzić bo zaczyna to być denerwujące może nie szarpie aż tak często ale przytrafia się co parę dni...
proszę o szybką podpowiedz auta używam co dziennie

[ Dodano: 2009-01-09, 22:54 ]
czy do sprawdzenia jest czujnik temp niebieski? jak go sprawdzić
przekaznik 30 pod kierownicą czyli zimne luty czy jest coś jeszcze do sprawdzenia?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 09 sty 2009, 23:07

tomek1982, zacznij od tej 30-tki, popraw luty i przeczyść styk. Jak po tym zabiegu nie przestanie szarpać, będziesz szukał dalej.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 09 sty 2009, 23:21

dzięki wielkie jutro sprawdzę ten przekaźnik i dam znać

[ Dodano: 2009-01-10, 00:12 ]
jak sprawdzic czujnik temp.miernikiem gdzie co dotknąć proszę o porady

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 10 sty 2009, 12:23

tomek, na forum są dwie szukajki, dlaczego z nich nie korzystasz?
W tym temacie :arrow: https://audi80.pl/viewtopic.php?t=19 ... emperatury, są podane wartości rezystancji czujnika, w zależności od temperatury. Opór czujnika, mierzymy pomiędzy jego pinami.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2009, 19:00 przez IC69, łącznie zmieniany 1 raz.

[minivan82]
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 maja 2008, 02:23
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: [minivan82] » 10 sty 2009, 17:03

I jak sie skończyły Wasze przygody? Ja posprawdzałem wszystko - pozostalo mi ustawić zapłon.. Ale sceptycznie do tego podchodzę..

Wy możecie sie pochwalić usunięciem usterki? :)

AudiSqo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 20 kwie 2008, 19:58
Lokalizacja: Biskupiec

Srebrna skarbnica...

Post autor: AudiSqo » 11 sty 2009, 16:10

Witam co prawda to bardzo ale to bardzo dawno temu opisywałem swoje nie szczęśliwe przygody mojej Niuni.... nie zgadniecie co sie stało... odkąd nabyłem ten samochodzik to cały czas borykałem sie z nierówna praca silnika wymieniłem cewkę, przewody, świece po czy strzeliła uszczelka pod głowica wiec planowanie głowicy wymiana uszczelniaczy docieranie zaworów no i nowa uszczelka... następnie wada świeżo wymienionego rozzadu i pogięte zawory... wspaniale bo w tym czasie przyjechał gościu na warsztat i miał do wymiany blok silnika wiec wyrwałem od niego głowice za 200zl spoko wiec znowu planowanie bo niewiadomo co to jest wymiana uszczelniaczy itp... nowa uszczelka silnik do kupy kasa do kielni i spadaj... samochód nie równo chodzi niema mocy...co mu jest?? mechces bez vaga bo w mieścinie nikt jeszcze niemiał stwierdza ze to na 100 przeplywka... po czym siada pompa paliwa i strzelił olej przez filtr... znowu wydatek... jeździłem 4 miesiące służbowym az w końcu zlitowałem sie i postawielm do nowo otwartego warsztatu u znajomego który ma sprzet do diagnozy za 10tysia:) wymienia pompe paliwa i olejowa ustawia rozrząd przestawiony o 7 zębów sprawdza na vagu zero błędów a silnik dalej nie idzie i szarpie... podjęliśmy wspólną decyzje ze zwalamy głowicę bo może zile złożyli.... uwaga a teraz najśmieszniejsze..... hahahahahahahaha.... po zdjęciu głowicy mechanik mówi podniosłym głosem... oooo KUR....A chodź zobacz... podchodzę i co widze?? widze ze na czwartym cylindrze tłok jest nadpalony a na głowicy zawory i świeca cala zalana olejem... wiec dziwie sie naprawdę jak mozna dwa razy zdejmować głowice i nie zobaczyć ze tłok jest nadpalony...(...) w środe 14 stycznia mam do odebrania samochód z wymienionym tłokiem i pierścieniami... i gwarancja na to... co będzie dalej sie okaże...

Kolego, na przyszłość, powstrzymuj się od tego typu pozdrowień!
Ostatnio zmieniony 11 sty 2009, 23:49 przez AudiSqo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 sty 2009, 17:33

[minivan82] pisze:I jak sie skończyły Wasze przygody? Ja posprawdzałem wszystko - pozostalo mi ustawić zapłon.. Ale sceptycznie do tego podchodzę..

Wy możecie sie pochwalić usunięciem usterki? :)
Czekaj dłużej to będziesz miał dziurę w tłoku jak kolega "piętro" wyżej.

[minivan82]
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 02 maja 2008, 02:23
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: [minivan82] » 11 sty 2009, 23:33

Haha :-) Dobre :mrgreen:

Czarekj - nie rob ze mnie laika ;-) Z resztą w razie czego to drugi silnik z osprzętem leży w szopce i czeka na swoje dni :lol: Poza tym - na zapłonie ustawionym od ostatniej zabawy nastukałem 30 000 km więc tłok gdyby miał wypaść już by to zrobił :?:

A teraz pochwalę się..
U mnie problem polegał na 90% na naderwanej wtyczce od sondy lambda. Dziś między pierwszym a drugim daniem wpadłem do garażu się trochę rozerwać.. i przy podłączaniu oscyloskopu zauważyłem, że kabelek sondy coś nie łączy. Zmieniłem końcówkę, złączyłem i choć prawie nic od tego czasu nie przejechałem to obroty wydają się być stabilne jak w zegarku <ok>

Czemu mówię, że powód tkwił w kabelku na 90%? Bo z nudów wymieniłem sobie przy okazji cewkę, świece, filtr paliwa i filtr powietrza (czym chata bogata) 8-)

Przyznam, że czasem takie usterki uczą pokory :-?

Zdębiałem trochę oglądając sobie daty nabite na niektórych częściach - mam 16-to letni tłumik i miałem 16-to letni filtr paliwa. Nabrałem jeszcze większego szacunku do swojego samochodu widząc, że to mimo lat trzyma się jak należy :oops:

Wracając do zapłonu - VAG wykazuje mi 1 stopień różnicy co do wartości nominalnej więc jeśli nie zauważę nieprawidłowości to będę kierował się zasadą, że lepsze jest wrogiem dobrego i będę się cieszył jazdą :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl