Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 20V 7A Lpg] Czujnik temperatury ECU

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 10 sty 2009, 10:15

7A ma charakterystyczny kolektor dolotowy (wielki baran)
Nie dolotowy tylko raczej kolektor wydechowy typu "baran"

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 10 sty 2009, 15:18

nowy200 - zgadza się wydech też baran, ale ssący również.
W 7A - 170 HP jest znacznie większy niż w 2.3 NG.
Ten z NG z kolei podobny jest do 7A ale 167 HP.

Niedzwiedz - jeśli masz 7A - 170 HP, to Twoje serducho wygląda podobnie i ten czujnik musi być z tyłu.

Obrazek

Awatar użytkownika
beice
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 03 lip 2008, 10:15
Lokalizacja: Białystok

Post autor: beice » 10 sty 2009, 15:25

jeżeli masz 7A to sprawdz jeszcze kostke pod gumowa rura od filtra powietrza do przepustnicy.U mnie kostka sie odpiela i mialem te same objawy.

michalwielun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:24
Lokalizacja: wielun

Post autor: michalwielun » 11 sty 2009, 09:51

kermit 7a 170ps i 7a 167 ma takie same kolektory ssace roznia sie tym ze 170 ma wydechowy barana a 167 juz nie i kilkoma innymi detalami

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 11 sty 2009, 09:56

Jeśłi tak to sory za wprowadzenie w błąd, zasugerowałem się fotkami, które kiedyś widziałem odnośnie tych silników. Tam właśnie 167 konna wersja miała inny kolektor ssący, a wydechowego oczywiście nie było widać ;-) Może ktoś coś popie...ył w opisie ;-)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 21 sty 2009, 09:47

Kolektory ssące są takie same w 170 i 167 hp.
Różnica był w wydechowym.
Pierwsze 7A (170hp) miały kolektor wydechowy rurowy (równoodległościowy) tzw. baran.
Ostatnie 7A (167) miały już kolektor wydechowy wykonany z odlewu żeliwa.

Co do czujnika z tyłu głowicy (między silnikiem a ścianką grodziową) to jest on tam na 100%. Też kiedyś nie mogłem go znaleźć. Jest to czujnik 2pinowy i przypięta jest tam biała wtyczka.

Zanim zrobisz cokolwiek to sprawdź błędy. Co do rocznika pojazdu to nie sugeruj się wpisem w dowód rejestracyjny tylko nr VIN. W ETCE wszystko możesz sprawdzić. A jak nie masz etki to podaj nr VIN, ktoś na pewno Ci pomoże.

Ps. Jak nie możesz zdiagnozować położenia czujnika to nie bierz się za zmianę silnika. Co za pomysł :shock: . Z resztą, na bank nie kupisz silnika w pięknym stanie więc lepiej zadbaj o ten co masz.
Zdrówka.

Awatar użytkownika
wojtek_gtx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2010, 10:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: wojtek_gtx » 09 paź 2010, 22:40

Przepraszam że odgrzewam tak stary temat ale mam bardzo podobne problemy w swoim aucie ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl