[B4,92-B+G, ABT] problem z benzyną - sonda ? czujniki ?
[B4,92-ABT B+G] odnośnie spalania
Dzisiejsze zapytanie dotyczy moich wcześniejszych postów, ale nie mogę ich zlokalizować.
A mianowicie gdzie w mojej osiemdziesiątce mogę odnaleść elektrozawór odpowiedzialny za odcinanie benzyny przy przełączeniu na gaz. Bo prawdopodobnie go mam walniętego.
Ostatnio miałem silnik sprawdzany kompem i wyszło zero błędów.
Danek napisał: żebym sprawdził czujnik(niebieski) i sondę, ale czy komputer by tego nie wykrył?
Wtryskiwacz po zdjęciu pokrywy filtra (po przełączeniu na gaz wtrysk odcina ładnie benzynę), a mimo to benzyny ubywa przy rozruchu bardzo dużo.
Także chcę sprawdzić jeszcze ten elektrozawór benzyny?
A mianowicie gdzie w mojej osiemdziesiątce mogę odnaleść elektrozawór odpowiedzialny za odcinanie benzyny przy przełączeniu na gaz. Bo prawdopodobnie go mam walniętego.
Ostatnio miałem silnik sprawdzany kompem i wyszło zero błędów.
Danek napisał: żebym sprawdził czujnik(niebieski) i sondę, ale czy komputer by tego nie wykrył?
Wtryskiwacz po zdjęciu pokrywy filtra (po przełączeniu na gaz wtrysk odcina ładnie benzynę), a mimo to benzyny ubywa przy rozruchu bardzo dużo.
Także chcę sprawdzić jeszcze ten elektrozawór benzyny?
Dzięki bardzo za podpowiedz. Przynajmniej wiem na czym stoję. Gazownicy powiedzieli mi że po odcięciu benzyny ona po porostu krąży i wraca z powrotem do zbiornika.
Tylko dziwili się że po odpaleniu i odcięciu benzyny na gaz pompka chodzi i ją słychać - bo tak jest. <Może to w czymś pomoże. Już tracę cierpliwość z tą benzyną. Widać wyraźnie na wskaźniku że jej ubywa i kończy. A przecież używam jej na sam rozruch po czym wystarcza na góra 4 dni.
Może też coś z tą temperaturą bo jak jeżdżę to wskazówka zegara jest leciutko na dole troszkę się tylko podnosi, a pięćdziesiątkę przekracza dopiero po bardzo długim ale to długim postoju 10 minut. Co też wskazuje to na termostat albo szary czujnik który podaje na zegar.
Tylko dziwili się że po odpaleniu i odcięciu benzyny na gaz pompka chodzi i ją słychać - bo tak jest. <Może to w czymś pomoże. Już tracę cierpliwość z tą benzyną. Widać wyraźnie na wskaźniku że jej ubywa i kończy. A przecież używam jej na sam rozruch po czym wystarcza na góra 4 dni.
Może też coś z tą temperaturą bo jak jeżdżę to wskazówka zegara jest leciutko na dole troszkę się tylko podnosi, a pięćdziesiątkę przekracza dopiero po bardzo długim ale to długim postoju 10 minut. Co też wskazuje to na termostat albo szary czujnik który podaje na zegar.
W układach wtryskowch benzyny sterownik LPG jedynie nie podaje sygnału na wtryskiwacz PB po przełaczeniu na LPG. Pompka paliwa bedzie cały czas pracowac i bedzie przetłaczac paliwo przewodem powrotnym do zbiornika jeżdżac na LPG. Skoro mechanicy dziwili sie dlaczego chodzi pompka paliwowa to zmień mechaników widac ze nie maja zielonego pojecia. Podłacz voltomierz do kostki przy wtryskiwaczu i sprawdź czy dochodzi napięcie przy próbie odpalenia na PB może centralka jest uwalona i nie daje sygnału na wtryskiwacz lub przełacznik w kabinie jest uszkodzony.
A przewód i elektrozawór przyczepiony z lewej strony jak stoisz przodem do auta do obudowy filtra powietrza (UFO) to co niby jest? Czasem nie wtryskiwacz rozruchowy? tak sie ostatnio zastanawiałem, niech ktoś poprawi jak się mylę. Może tam jakaś muka jest może zawór uwalony albo przewody przerwane i leje BP non-stop.
Taka moja teoria....
Taka moja teoria....
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
W ABT nie ma wtrysku rozruchowego. Wszystko odbywa się przy pomocy głównego (i jedynego) wtryskiwacza na podstawie danych z czujników temperatury (ECT, IAT), TPS-u oraz mapy wtrysku w ECU. Jeśli czujnik temperatury (niebieski) będzie zaniżał dane lub/i sonda lambda będzie wyeksploatowana to mapa zostanie zmodyfikowana, efektem tego będzie przede wszystkim wzrost spalania benzyny, szczególnie podczas samego rozruchu zimnego silnika. To co jest przyczepione do filtra to nie jest elektrozawór odcinający paliwo.LeeOne pisze:A przewód i elektrozawór przyczepiony z lewej strony jak stoisz przodem do auta do obudowy filtra powietrza (UFO) to co niby jest? Czasem nie wtryskiwacz rozruchowy? tak sie ostatnio zastanawiałem, niech ktoś poprawi jak się mylę.
FINAŁ
po wymianie sondy, swiec, kabli czujników i kope innych problemów wylądowałem w servisie - okazało się :shock: że mam za wysokie cisnienie paliwa
pompe kupilem jakis czas temu ale paliwa nie uzywalem ze wzgledu na podejrzenie uszkodzenia sondy
pompa ma 3 atm czyli dla modelu silnika ABK
porosilem sprzedawce aby udzielil mi upustu na kolejna /juz nie robilem awantury po takim czasie że sprzedał syfa/
totalnie mnie OLAŁ allegro nick NAFTALIS /przekazał że ceny są w katalogu/ <buu>
może ktoś ma możliwość wymiany używanej /własciwej/ na niemal nóweczke dla silnika ABK /kosztowała 170zł/?
po wymianie sondy, swiec, kabli czujników i kope innych problemów wylądowałem w servisie - okazało się :shock: że mam za wysokie cisnienie paliwa
pompe kupilem jakis czas temu ale paliwa nie uzywalem ze wzgledu na podejrzenie uszkodzenia sondy
pompa ma 3 atm czyli dla modelu silnika ABK
porosilem sprzedawce aby udzielil mi upustu na kolejna /juz nie robilem awantury po takim czasie że sprzedał syfa/
totalnie mnie OLAŁ allegro nick NAFTALIS /przekazał że ceny są w katalogu/ <buu>
może ktoś ma możliwość wymiany używanej /własciwej/ na niemal nóweczke dla silnika ABK /kosztowała 170zł/?
WOJTEK26 pisze:Pompy sa takie same dla ABT i ABK, skoro masz za duże cisnienie paliwa to masz uszkodzony regulator cisnienia paliwa w module wtryskowym.
JV, NE, RU, SF, PP, RN, SE -0,2-0,25
PM, AAE, ABT 0,8-1,2
ABK (pompa) 3 (regulowane) 2,5
ABB 3,4-3,8
PT (pompa) 4,0-4,3 (z Vacu) 3,4-3,7
ABH (pompa) 4,0-4,3 (z Vacu) 3,5-3,8
AAH, ABC (ciśnienie pompy) 3,8-4,2 (z Vacu) 3,3-3,7
AAN, (pompa) 4,0-4,2 (z Vacu) 3,5-3,7
3A, 6A, ACE 6,1-6,6
NG, AAD 6,1-6,5
sorrki wynika że silnika ABT ma 0,8-1,2 a ABK 3
czyli nie sa takie same <osohozi>