Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4,92-B+G, ABT] problem z benzyną - sonda ? czujniki ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
grzybek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 2008, 10:16

[B4,92-ABT B+G] odnośnie spalania

Post autor: grzybek » 05 sty 2009, 10:38

Dzisiejsze zapytanie dotyczy moich wcześniejszych postów, ale nie mogę ich zlokalizować.
A mianowicie gdzie w mojej osiemdziesiątce mogę odnaleść elektrozawór odpowiedzialny za odcinanie benzyny przy przełączeniu na gaz. Bo prawdopodobnie go mam walniętego.

Ostatnio miałem silnik sprawdzany kompem i wyszło zero błędów.
Danek napisał: żebym sprawdził czujnik(niebieski) i sondę, ale czy komputer by tego nie wykrył?
Wtryskiwacz po zdjęciu pokrywy filtra (po przełączeniu na gaz wtrysk odcina ładnie benzynę), a mimo to benzyny ubywa przy rozruchu bardzo dużo.
Także chcę sprawdzić jeszcze ten elektrozawór benzyny?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 sty 2009, 11:18

Nie ma elektrozaworu w układach wtryskowych benzyny, centralka LPG nie przekazuje sygnału z ECU na wtryskiwacz po przełaczeniu na LPG. Elektrozaworki były w silnikach gaźnikowych.

grzybek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 2008, 10:16

Post autor: grzybek » 05 sty 2009, 11:32

Dzięki bardzo za podpowiedz. Przynajmniej wiem na czym stoję. Gazownicy powiedzieli mi że po odcięciu benzyny ona po porostu krąży i wraca z powrotem do zbiornika.

Tylko dziwili się że po odpaleniu i odcięciu benzyny na gaz pompka chodzi i ją słychać - bo tak jest. <Może to w czymś pomoże. Już tracę cierpliwość z tą benzyną. Widać wyraźnie na wskaźniku że jej ubywa i kończy. A przecież używam jej na sam rozruch po czym wystarcza na góra 4 dni.
Może też coś z tą temperaturą bo jak jeżdżę to wskazówka zegara jest leciutko na dole troszkę się tylko podnosi, a pięćdziesiątkę przekracza dopiero po bardzo długim ale to długim postoju 10 minut. Co też wskazuje to na termostat albo szary czujnik który podaje na zegar.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 sty 2009, 11:54

W układach wtryskowch benzyny sterownik LPG jedynie nie podaje sygnału na wtryskiwacz PB po przełaczeniu na LPG. Pompka paliwa bedzie cały czas pracowac i bedzie przetłaczac paliwo przewodem powrotnym do zbiornika jeżdżac na LPG. Skoro mechanicy dziwili sie dlaczego chodzi pompka paliwowa to zmień mechaników widac ze nie maja zielonego pojecia. Podłacz voltomierz do kostki przy wtryskiwaczu i sprawdź czy dochodzi napięcie przy próbie odpalenia na PB może centralka jest uwalona i nie daje sygnału na wtryskiwacz lub przełacznik w kabinie jest uszkodzony.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 05 sty 2009, 17:06

A przewód i elektrozawór przyczepiony z lewej strony jak stoisz przodem do auta do obudowy filtra powietrza (UFO) to co niby jest? Czasem nie wtryskiwacz rozruchowy? tak sie ostatnio zastanawiałem, niech ktoś poprawi jak się mylę. Może tam jakaś muka jest może zawór uwalony albo przewody przerwane i leje BP non-stop.
Taka moja teoria....

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 sty 2009, 19:05

LeeOne pisze:A przewód i elektrozawór przyczepiony z lewej strony jak stoisz przodem do auta do obudowy filtra powietrza (UFO) to co niby jest? Czasem nie wtryskiwacz rozruchowy? tak sie ostatnio zastanawiałem, niech ktoś poprawi jak się mylę.
W ABT nie ma wtrysku rozruchowego. Wszystko odbywa się przy pomocy głównego (i jedynego) wtryskiwacza na podstawie danych z czujników temperatury (ECT, IAT), TPS-u oraz mapy wtrysku w ECU. Jeśli czujnik temperatury (niebieski) będzie zaniżał dane lub/i sonda lambda będzie wyeksploatowana to mapa zostanie zmodyfikowana, efektem tego będzie przede wszystkim wzrost spalania benzyny, szczególnie podczas samego rozruchu zimnego silnika. To co jest przyczepione do filtra to nie jest elektrozawór odcinający paliwo.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 05 sty 2009, 19:12

To co jest przyczepione do filtra to nie jest elektrozawór odcinający paliwo.
No właśnie to cóż to takiego bo przewód wchodzi we wtrysk, do czegoś to musi być.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 sty 2009, 20:49

Zawór pochłaniacza par paliwa albo recyrkulacja spalin.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 05 sty 2009, 21:27

Zgadza się zawór recyrkulacji spalin : ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 sty 2009, 22:45

LeeOne pisze:Zgadza się zawór recyrkulacji spalin : ;-)
Co to ma być? Egzamin jakiś, czy jak? Skoro wiesz to po co się pytasz i siejesz zamęt?

rajtuz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 30 paź 2008, 18:36

Post autor: rajtuz » 13 sty 2009, 18:41

Danek faktycznie ten wtryskiwacz pracuje cały czas,na gazie też
zrobiłem zdjęcie, napisz dla pewności który kabel ciąć
niby wszystko wiem ale toldek1 pisał o przewodzie
biało niebieskim a tu takiego nie ma

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 sty 2009, 19:22

rajtuz, Już Ci napisałem jeden z dwóch wewnętrznych, moim zdaniem najlepiej pin nr 2, który cały czas ma podawane zasilanie (wtryskiwacz jest sterowany masą).

koyot_25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 lis 2008, 16:11

Post autor: koyot_25 » 09 mar 2009, 14:20

FINAŁ

po wymianie sondy, swiec, kabli czujników i kope innych problemów wylądowałem w servisie - okazało się :shock: że mam za wysokie cisnienie paliwa


pompe kupilem jakis czas temu ale paliwa nie uzywalem ze wzgledu na podejrzenie uszkodzenia sondy


pompa ma 3 atm czyli dla modelu silnika ABK

porosilem sprzedawce aby udzielil mi upustu na kolejna /juz nie robilem awantury po takim czasie że sprzedał syfa/

totalnie mnie OLAŁ allegro nick NAFTALIS /przekazał że ceny są w katalogu/ <buu>


może ktoś ma możliwość wymiany używanej /własciwej/ na niemal nóweczke dla silnika ABK /kosztowała 170zł/?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 09 mar 2009, 15:23

Pompy sa takie same dla ABT i ABK, skoro masz za duże cisnienie paliwa to masz uszkodzony regulator cisnienia paliwa w module wtryskowym.

koyot_25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 lis 2008, 16:11

Post autor: koyot_25 » 09 mar 2009, 16:34

WOJTEK26 pisze:Pompy sa takie same dla ABT i ABK, skoro masz za duże cisnienie paliwa to masz uszkodzony regulator cisnienia paliwa w module wtryskowym.


JV, NE, RU, SF, PP, RN, SE -0,2-0,25
PM, AAE, ABT 0,8-1,2
ABK (pompa) 3 (regulowane) 2,5
ABB 3,4-3,8
PT (pompa) 4,0-4,3 (z Vacu) 3,4-3,7
ABH (pompa) 4,0-4,3 (z Vacu) 3,5-3,8
AAH, ABC (ciśnienie pompy) 3,8-4,2 (z Vacu) 3,3-3,7
AAN, (pompa) 4,0-4,2 (z Vacu) 3,5-3,7
3A, 6A, ACE 6,1-6,6
NG, AAD 6,1-6,5


sorrki wynika że silnika ABT ma 0,8-1,2 a ABK 3

czyli nie sa takie same <osohozi>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl