Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z]Szarpanie podczas ruszania i na 4,5 biegu.

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

[1.9TDI 1Z]Szarpanie podczas ruszania i na 4,5 biegu.

Post autor: yasio » 14 sty 2009, 08:05

Witam kolegów
Problem mój polega na tym że podczas ruszania ze wzniesienia bez gazu puszczając powoli sprzęgło zaczyna szarpać samochodem nie za mocno ale czuć,czym wieksze wzniesienie tym bardziej,na prostej nie jest to tak odczuwalne do tego jeszcze jak jade na 4 lub 5 biegu i mam tak z 1.700obr/min to samochód zaczyna wibrować po 2100obr/min to ustaje lecz czasami jeszcze troszke czuć,pedał sprzęgła pulsuje czyć to bardzo i dosyć ciężko chodzi...Moim zdaniem czas na wymiane kompletnego sprzęgła,przebieg 283tyś km silniczek pracuje idealnie chciaż czasami wydaje mi się że turbina nie załapuje....zazwyczaj normalnie fajnie wgniata w fotel i gwiźdze aż miło ale czasem łapie taką zamułkę...Prosze bardziej doświadczonych kolegów odemnie o jakies porady,z góry dziękuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 sty 2009, 20:55 przez yasio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 sty 2009, 11:30

Według mnie te może być coś za sprzęgłem, zwłaszcza jak jeszcze nie było robione ;-) A co do tego wciskania to katalizator masz wywalony? <piwo>

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

Post autor: yasio » 14 sty 2009, 13:12

Niki20 pisze: co do tego wciskania to katalizator masz wywalony?
Auto mam szczerze mówiąc 4 dzień...nie wiem czy jest wywalony...:/Ale powiem że jak ściągnełem ten wężyk od powietrza z tego zaworku od turbiny to problem z muleniem zniknoł jak ręką odjoł a buta miał eleganckiego prawie jak AFN <ok>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 sty 2009, 14:26

Zacznij od sprawdzenia szatngi od zaworu upustowego oraz zaworek N-75

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

Post autor: yasio » 14 sty 2009, 16:53

Gdzie jest zaworek N-75?Jakie sztangi,mam pierwszego diesla także prosze o wyrozumiałość....Najlepiej niech ktoś mi na zdjeciach pokaże gdzie jest ten zaworek i te sztangi..(z tego co kiedyś czytałem to chyba sztangi są w AFN a nie w 1Z ale może się myle...)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 14 sty 2009, 17:52

masz na zdjęciu.


Ale z tym wciskaniem w fotel w 1Z to troche przedobrzyłeś ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 14 sty 2009, 19:23

no tego bym nie powiedział... jak zdjął wężyk z gruszki to miał full z turbo i trochę wtedy wciska w fotel :-) chyba że ma jeszcze jakiegoś boxa albo coś podobnego :mrgreen:

N75 to taki zaworek na plastykowej rurze z przodu silnika z prawej strony co idą do niego 3 wężyki i kostka z dwoma kabelkami <ok>
a sztanga jest pod turbo i łączy gruszkę na turbinie z dźwignią wchodzącą do strony gorącej

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 sty 2009, 08:55

Na zdjęciu wyzej masz zaznaczony N-75 a sztanga jak kolega juz napisał znajduje sie pod turbina idzie od gruszki cisnieniowej to zaworu upustowego.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 15 sty 2009, 20:05

yasio pisze:eleganckiego prawie jak AFN
Prawie robi roznice...
EOT

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 15 sty 2009, 23:43

a ja proponuje jeszcze albo zrobic logi dynamiczne albo podpiac manometr i zobaczyc ile ta twoja turbawka pompuje

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

Post autor: yasio » 16 sty 2009, 09:01

fajnie by było jakby ktoś w okolicy pomógłby mi w tych logach czy jakoś tak i z tym sprawdzeniem pompowania... :roll:

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

Post autor: titan » 16 sty 2009, 13:11

...powiem tobie YASIO że ja miałem identyczne objawy. Żadne logi nie wchodzą w rachubę. Masz do wyczyszczenia nastawnik. W twoim przypadku jest to nastawnik potencjometryczny. Ja osobiście mam indukcyjny ale Adamm "rozpracował" już również taki jaki masz ty. Polecam Tobie jego usługi - fachowo i tanio. Znajdziesz go na forum lub na allegro po tym nick'u. JESZCZE jedno ! ! Wypnij wtyczkę od prędkościomierza ze skrzyni biegów i się przejedź. Jeśli problem zniknie to jest 100% pewności że to nastawnik.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 17 sty 2009, 22:26

titan, male sprostowanie, potencjometru jeszcze nie rozpracowalem

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

Post autor: yasio » 18 sty 2009, 09:54

To teraz ja coś musze sprostować...Dziś sobie zdjełem obudowę górna silnika i co....?Z pompy wtryskowej leje się jak z dziewicy więc podjerzewam ją za sprawce moich komplikacji z samochodem(jak jest zimny i jade po ostrym łuku to się zadławi czasem więc wydaje mi się że to nie jest wina TURBAWKI bo nawet nie pomaga to że dodam gazu poprostu na 2 sek traci dopływ paliwa tak jakby,jak sie nagrzeje troszke objawy ustępują i pompa nie jest tak mokra jak po odpaleniu zimnego silnika)...Wczoraj potestowałem autko i szarpania jako takiego nie ma na tych biegach tylko jest takie buczenie bardziej na tym 4,5 biegu i wibruje cała kabina jak obroty nie sa wyższe jak 1800obr/min wię cwydaje mi iśe że te sprzęgło juz nalezy wymienić bo na biegach od 1-3 tego nie ma...Co wy o tym myślicie :roll: ?

P.S:Po rozmowie z mechanikiem powiedział mi,że jak by mi nastawnik szwankował to pierwsze co musza obroty falować,jak tego nie ma to nastawnik jest OK...

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 19 sty 2009, 15:30

Zacznij od uszczelnienia pompy... to podstawa...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl