[80 B3 1.6 PP] dolot powietrza do filtra
[80 B3 1.6 PP] dolot powietrza do filtra
autko jak w temacie, a problem tkwi w doprowadzeniu powietrza do filtra. mianowicie poprzedni właściciel maleństwa wpadł na genialny pomysł i wyjął przewód doprowadzający powietrze do fitra z za reflektora i zagiął go do tyłu. ja dziś zabawiłem się w małego mechanika i postanowiłem wszystko doprowadzić do stanu oryginalnego (zawór kierujący powietrze znad kolektora do filtra również podłączyłem ofc.) . Niestety po dogrzaniu autka na Pb i wrzuceniu LPG po ok. 500m od załapania gazu autko straciło moc. (na Pb chodził o wiele lepiej niż z tym dziwnym patentem)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Taki zabieg stosuje sie aby nie zdmuchiwało mieszanki np kiedy wyrzucasz na luz przy zagietej rurze przed filtrem do dolotu nie wpadnie za duzo powietrza , niektóre samochody np corsa na zwykłym gazie bez zagięcia tej rury w 90proc przypadków nie chcą jechać niektóre autka mogą gasnąć tylko przy skręcaniu w jedna strone wtedy też raczej winowajcą jest zdmuciwanie mieszanki (chociaż przy skręcaniu zazwyczaj wychodzi czy zamontowany parownik jest w dobrym stanie)
Zagnij te rurke spowrotem tzn wlotem w kierunku silnika i bedzie dobrze, jeśli chcesz cos ulepszać to przerób te rurke żeby łapała zimne powietrze zza zderzaka i także odegnij.
Przy jeździe na samej Pb mółbyś przymontować te rurke do kratek w zderzaku żeby łapało jak najwiećej zimnego powietrza i autko teoretycznie powinno lepiej jechać zaś na LPG wprost przeciwnie, więc nie zdziw sie ze po regulacji mieszanki gazu i podpieciu tej rury auto bedzie gasło.
Jeżeli chcesz zeby auto dobrze jechało zarówno na gazie jak i benzynie zamontuj BLOSA (info najdziesz na forum jak również w googlach)
Zagnij te rurke spowrotem tzn wlotem w kierunku silnika i bedzie dobrze, jeśli chcesz cos ulepszać to przerób te rurke żeby łapała zimne powietrze zza zderzaka i także odegnij.
Przy jeździe na samej Pb mółbyś przymontować te rurke do kratek w zderzaku żeby łapało jak najwiećej zimnego powietrza i autko teoretycznie powinno lepiej jechać zaś na LPG wprost przeciwnie, więc nie zdziw sie ze po regulacji mieszanki gazu i podpieciu tej rury auto bedzie gasło.
Jeżeli chcesz zeby auto dobrze jechało zarówno na gazie jak i benzynie zamontuj BLOSA (info najdziesz na forum jak również w googlach)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 16:27
- Lokalizacja: wrocek
dziś pogrzebałem przy tym dolocie i kiedy zasłoniłem otwór w rurze taśma izol. w połowie (zmniejszyłem średnice) oraz wsadziłem go na właściwe miejsce autko zaczęło palić na LPG tylko że było troszkę bardziej zmulone. Dziękuję koledzy. wygląda na to że to kwestia regulacji LPG u gazownika i pokombinowania z średnicą otworu przez który wpada powietrze do przewodu. A instalacja to Tomasetto w wersji 100 HP