Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6 PP] dolot powietrza do filtra

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

[80 B3 1.6 PP] dolot powietrza do filtra

Post autor: seba6891 » 14 sty 2009, 22:28

autko jak w temacie, a problem tkwi w doprowadzeniu powietrza do filtra. mianowicie poprzedni właściciel maleństwa wpadł na genialny pomysł i wyjął przewód doprowadzający powietrze do fitra z za reflektora i zagiął go do tyłu. ja dziś zabawiłem się w małego mechanika i postanowiłem wszystko doprowadzić do stanu oryginalnego (zawór kierujący powietrze znad kolektora do filtra również podłączyłem ofc.) . Niestety po dogrzaniu autka na Pb i wrzuceniu LPG po ok. 500m od załapania gazu autko straciło moc. (na Pb chodził o wiele lepiej niż z tym dziwnym patentem)

nitromek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 lut 2008, 12:21
Lokalizacja: WOT Otwock

Post autor: nitromek » 14 sty 2009, 22:52

chyba czeka cię kolego regulacja lpg, mieszanka była ustawiona na tamten patent.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 sty 2009, 08:12

Zrobił tak poprzedni właściciel bo zapewne jest źle dobrany mieszalnik i były problemy z praca podczas jazdy na luzie. Podjedź do gazowników moze pomorze regulacja.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 15 sty 2009, 15:44

Dokładnie jak kolega Wojtek napisał <ok> poprzedni właściciel wyjął ten przewód doprowadzający powietrze do filtra bo gdy pewnie wrzucał na luz na gazie i autko gasło gdyż dostawało dużo powietrza bez regulacji i sprawdzenia czy jest odpowiedni mikser się nie obejdzie :-)

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 15 sty 2009, 16:17

Taki zabieg stosuje sie aby nie zdmuchiwało mieszanki np kiedy wyrzucasz na luz przy zagietej rurze przed filtrem do dolotu nie wpadnie za duzo powietrza , niektóre samochody np corsa na zwykłym gazie bez zagięcia tej rury w 90proc przypadków nie chcą jechać niektóre autka mogą gasnąć tylko przy skręcaniu w jedna strone wtedy też raczej winowajcą jest zdmuciwanie mieszanki (chociaż przy skręcaniu zazwyczaj wychodzi czy zamontowany parownik jest w dobrym stanie)
Zagnij te rurke spowrotem tzn wlotem w kierunku silnika i bedzie dobrze, jeśli chcesz cos ulepszać to przerób te rurke żeby łapała zimne powietrze zza zderzaka i także odegnij.
Przy jeździe na samej Pb mółbyś przymontować te rurke do kratek w zderzaku żeby łapało jak najwiećej zimnego powietrza i autko teoretycznie powinno lepiej jechać zaś na LPG wprost przeciwnie, więc nie zdziw sie ze po regulacji mieszanki gazu i podpieciu tej rury auto bedzie gasło.
Jeżeli chcesz zeby auto dobrze jechało zarówno na gazie jak i benzynie zamontuj BLOSA (info najdziesz na forum jak również w googlach)

jurasek071
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 kwie 2008, 16:27
Lokalizacja: wrocek

Post autor: jurasek071 » 16 sty 2009, 14:42

A ja szukałem taki plastik ale nie mogłem go dostać . Jutro mam umówioną wizytę w celu przeczyszczenia gaźnika i wymiany przewodów ciśnieniowych . Mam pytanie czy może sama rura plastikowa zostać? Jest skierowana w stronę silnika.

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 16 sty 2009, 22:31

dziś pogrzebałem przy tym dolocie i kiedy zasłoniłem otwór w rurze taśma izol. w połowie (zmniejszyłem średnice) oraz wsadziłem go na właściwe miejsce autko zaczęło palić na LPG tylko że było troszkę bardziej zmulone. Dziękuję koledzy. wygląda na to że to kwestia regulacji LPG u gazownika i pokombinowania z średnicą otworu przez który wpada powietrze do przewodu. A instalacja to Tomasetto w wersji 100 HP

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 sty 2009, 08:08

Sprawdź jeszcze czy po nagrzaniu silnika otwiera sie klapka w tej rurze otwierajaca dopływ zimnego powietrza.

Awatar użytkownika
seba6891
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:57
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seba6891 » 17 sty 2009, 13:49

klapka działa....i po nagrzaniu zamyka ten dolny otwór od powietrza z nad kolektora...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl