[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Ten temat będzie poświęcony tylko i wyłącznie Diagnostyce silników Diesla. Proszę w tym temacie nie spamować tylko udzielać rozsądnych odpowiedzi, z czasem rozwoju tematu bezie to swoiste FAQ. Wszyscy chętni, mający ciekawe materiały zapraszani są do wspólnej budowy tego tematu.
Można tu pisać o doborze interfejsów.
Szukać odpowiedzi na pytania związane z diagnostyką (zamieszczanie logów i ich interpretacja)
Wszelkie pytania i odpowiedzi na temat VAG COMa.
Można tu pisać o doborze interfejsów.
Szukać odpowiedzi na pytania związane z diagnostyką (zamieszczanie logów i ich interpretacja)
Wszelkie pytania i odpowiedzi na temat VAG COMa.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2009, 20:46 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Opis Grupy 000 dla silników 1Z na przepływomierzu Boscha.
Opis Grupy 000 dla silników 1Z na przepływomierzu Boscha.
1 - Obroty Silnika.
2 - Kąt Wtrysku.
3 - Pedał Gazu.
4 - Dawka Paliwa.
5 - Ciśnienie Turbo.
6 - Ciśnienie Atmosferyczne.
7 - Temp Płynu.
8 - Temp Zasysanego Powietrza.
9 - Temp Paliwa.
10 - Przepływomierz.
Na biegu jałowym (wartości jakie powinny być uzyskiwane):
1. 39...42
2. 50...65
3. 0
4. 15...30
5. Ciśnienie w Dolocie.
6. Ciśnienie Atmosferyczne.
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza Atmosferyczna.
9. Temperatura Paliwa.
10. W zależności od wersji softu odpowiedni przepływomierz.
Dane dla testu dynamicznego (właściwe jakie powinny być uzyskane):
1. 130...190 (190 = 4000 RPM)
2. 190...245
3. 255 (pedał gazu 100 %)
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania).
6. Ciśnienie Atmosferyczne
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza w Dolocie.
9. Temperatura Paliwa.
10. Wskazania w Zależności od Wersji Softu i Przepływomierza.
1 - Obroty Silnika.
2 - Kąt Wtrysku.
3 - Pedał Gazu.
4 - Dawka Paliwa.
5 - Ciśnienie Turbo.
6 - Ciśnienie Atmosferyczne.
7 - Temp Płynu.
8 - Temp Zasysanego Powietrza.
9 - Temp Paliwa.
10 - Przepływomierz.
Na biegu jałowym (wartości jakie powinny być uzyskiwane):
1. 39...42
2. 50...65
3. 0
4. 15...30
5. Ciśnienie w Dolocie.
6. Ciśnienie Atmosferyczne.
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza Atmosferyczna.
9. Temperatura Paliwa.
10. W zależności od wersji softu odpowiedni przepływomierz.
Dane dla testu dynamicznego (właściwe jakie powinny być uzyskane):
1. 130...190 (190 = 4000 RPM)
2. 190...245
3. 255 (pedał gazu 100 %)
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania).
6. Ciśnienie Atmosferyczne
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza w Dolocie.
9. Temperatura Paliwa.
10. Wskazania w Zależności od Wersji Softu i Przepływomierza.
Rozpis wartości bloków mierzonych.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2009, 08:04 przez toldek1, łącznie zmieniany 3 razy.
Lista adresów sterowników: Adreβworte Vag Com.
Lista adresów sterowników: Adreβworte (słowa adresowe).
00 - automatycznie przebiegające sprawdzanie (odczyt kodów ze wszystkich systemów)
0l - elektronika silnika
41 - sterowanie pompą w silniku Diesla
02 - automatyczna skrzynia biegów
12 - wspomaganie sprzęgła (elektronika)
22 - napęd 4*4 (elektronika)
03 - układy wspomagania hamulców - ABS
14 - układ kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu
24 - układ regulacji momentu napędowego
34 - układ regulacja poziomu auta
15 - poduszka powietrzna - airbag 25 - alarm
35 - centralny zamek
45 - kontrola wnętrza (alarm)
55 - regulacja zasięgu świateł
65 - nadzór nad ciśnieniem w kołach
75 - moduł bezpieczeństwa
16 - układ wspomagania kierownicy (elektronika)
26 - elektrycznie otwierany dach
36 - regulacja fotela kierowcy
46 - moduł centralny systemu komfortu
56 - radio
66 - regulacja lusterek i foteli
76 - pomoc w parkowaniu
17 - tablica rozdzielcza
37 - system nawigacyjny
47 - nagłośnienie
08 - klimatyzacja - ogrzewanie
18 - ogrzewanie
09 - centralna elektryka
Pozdrawiam
00 - automatycznie przebiegające sprawdzanie (odczyt kodów ze wszystkich systemów)
0l - elektronika silnika
41 - sterowanie pompą w silniku Diesla
02 - automatyczna skrzynia biegów
12 - wspomaganie sprzęgła (elektronika)
22 - napęd 4*4 (elektronika)
03 - układy wspomagania hamulców - ABS
14 - układ kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu
24 - układ regulacji momentu napędowego
34 - układ regulacja poziomu auta
15 - poduszka powietrzna - airbag 25 - alarm
35 - centralny zamek
45 - kontrola wnętrza (alarm)
55 - regulacja zasięgu świateł
65 - nadzór nad ciśnieniem w kołach
75 - moduł bezpieczeństwa
16 - układ wspomagania kierownicy (elektronika)
26 - elektrycznie otwierany dach
36 - regulacja fotela kierowcy
46 - moduł centralny systemu komfortu
56 - radio
66 - regulacja lusterek i foteli
76 - pomoc w parkowaniu
17 - tablica rozdzielcza
37 - system nawigacyjny
47 - nagłośnienie
08 - klimatyzacja - ogrzewanie
18 - ogrzewanie
09 - centralna elektryka
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 sty 2009, 08:04 przez krkbzyk, łącznie zmieniany 2 razy.
Właściwe postępowanie podczas diagnostyki.
Właściwa diagnostyka silników.
Diagnostykę wykonujemy trójetapowo:
1. poprzez odczyt błędów;
2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych:
a. w tzw. próbie statycznej;
b. w tzw. próbie dynamicznej.
Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:
1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes
po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.
2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].
Auta z „małą” diagnostyką – silnik wyposażony w przepływomierz Bosch – auta z lat 1992-1994
a. próba statyczna
warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].
grupa normalnie: 000
grupa Basic Settings: 000
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
b. próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]; III bieg [należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczytu i zrobić log.
Dla aut pozbawionych obrotomierza nalezy skorzystac z pola obrotów w grupie 000. Jest to pierwsze pole pomijając "Time Stamp". Zakres 1500-4200 obr/min odpowiada ok. 80-215 na VAG.
próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.
Logujemy grupe normalnie: 000
Auta z „pełną” diagnostyką – silnik wyposażony w przepływomierz Pierburg – auta z lat 1994-1995
a. próba statyczna
warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].
grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013
grupy Basic Settings: 000, 003, 004
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 30s
- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 30s
b. próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]; III bieg [należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczytu i zrobić log.
próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.
Logujemy grupy normalnie**: 000, 003, 004, 008, 010, 011.
**zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].
Logi.
Proces tworzenia logów [tzw. logowanie] przebiega wg wskazanej procedury.
Po wykonaniu operacji logowania należy przekonwertować pliki *.CSV do formatu nie grożącego permanentną utratą wzroku posługując się w tym celu aplikacją CSVConv.exe, która znajduje się w folderze, w którym zainstalowany jest program VAG-Com 409.1:
- uruchamiamy aplikację CSVConv.exe;
- podajemy ścieżkę dla pliku z logami - Source file;
- wybieramy lokację i nazwę dla pliku przerobionego Target file;
- naciskamy OK.
W tym momencie mamy już przerobiony plik .CSV na format obowiązujący na forum.
Następnie zamieszczamy logi w formacie .JPG na forum. By tego dokonać należy:
- otworzyć plik z logami w dowolnym arkuszu kalkulacyjnym [np.: MS Excel];
- zaznaczyć myszką pola zapełnione cyferkami i literkami [tak, tak to nasze logi];
- wybrać opcję Kopiuj [Edycja > Kopiuj albo po prostu CTRL+C];
- uruchomić program Paint [jest w każdym Windows'ie] i wybrać Wklej [Edycja > Wklej albo CTRL+V];
- zapisać do formatu JPEG [Plik > Zapisz jako].
Uzyskane pliki należy zamieścić na jednej ze stron zajmujących się darmowym hostingiem obrazków - http://imageshack.us bądź http://fotosik.pl.
Uzyskane w powyższy sposób linki wklejamy na forum.
Przydatne linki :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73731 – opis mojego autorstwa jak podłączyć VAG a do 1Z z lat 92-94(silnik „na przeplywce" Bosch)
http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html - wskazania prawidłowych parametrów bloków wartości mierzonych dla popularnych silników TDI zasilanych pompą VP.
http://www.planetsecurity.pl/filmy/Audi ... 0turbo.wmv - Film instruktazowy jak przeprowadzic testy dynamiczne na przykladzie grup 003 i 011
Tekst powstał dzięki użytkownikowi „Meszrum” z Audi Klub Polska.
Specjalne podziękowania dla : Meszrum, Dred, Baskecior i Carlnova z Audi Klub Polska.
Pozdrawiam.
Diagnostykę wykonujemy trójetapowo:
1. poprzez odczyt błędów;
2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych:
a. w tzw. próbie statycznej;
b. w tzw. próbie dynamicznej.
Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:
1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes
po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.
2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].
Auta z „małą” diagnostyką – silnik wyposażony w przepływomierz Bosch – auta z lat 1992-1994
a. próba statyczna
warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].
grupa normalnie: 000
grupa Basic Settings: 000
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
b. próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]; III bieg [należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczytu i zrobić log.
Dla aut pozbawionych obrotomierza nalezy skorzystac z pola obrotów w grupie 000. Jest to pierwsze pole pomijając "Time Stamp". Zakres 1500-4200 obr/min odpowiada ok. 80-215 na VAG.
próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.
Logujemy grupe normalnie: 000
Auta z „pełną” diagnostyką – silnik wyposażony w przepływomierz Pierburg – auta z lat 1994-1995
a. próba statyczna
warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].
grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013
grupy Basic Settings: 000, 003, 004
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 30s
- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 30s
b. próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]; III bieg [należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczytu i zrobić log.
próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.
Logujemy grupy normalnie**: 000, 003, 004, 008, 010, 011.
**zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].
Logi.
Proces tworzenia logów [tzw. logowanie] przebiega wg wskazanej procedury.
Po wykonaniu operacji logowania należy przekonwertować pliki *.CSV do formatu nie grożącego permanentną utratą wzroku posługując się w tym celu aplikacją CSVConv.exe, która znajduje się w folderze, w którym zainstalowany jest program VAG-Com 409.1:
- uruchamiamy aplikację CSVConv.exe;
- podajemy ścieżkę dla pliku z logami - Source file;
- wybieramy lokację i nazwę dla pliku przerobionego Target file;
- naciskamy OK.
W tym momencie mamy już przerobiony plik .CSV na format obowiązujący na forum.
Następnie zamieszczamy logi w formacie .JPG na forum. By tego dokonać należy:
- otworzyć plik z logami w dowolnym arkuszu kalkulacyjnym [np.: MS Excel];
- zaznaczyć myszką pola zapełnione cyferkami i literkami [tak, tak to nasze logi];
- wybrać opcję Kopiuj [Edycja > Kopiuj albo po prostu CTRL+C];
- uruchomić program Paint [jest w każdym Windows'ie] i wybrać Wklej [Edycja > Wklej albo CTRL+V];
- zapisać do formatu JPEG [Plik > Zapisz jako].
Uzyskane pliki należy zamieścić na jednej ze stron zajmujących się darmowym hostingiem obrazków - http://imageshack.us bądź http://fotosik.pl.
Uzyskane w powyższy sposób linki wklejamy na forum.
Przydatne linki :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73731 – opis mojego autorstwa jak podłączyć VAG a do 1Z z lat 92-94(silnik „na przeplywce" Bosch)
http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html - wskazania prawidłowych parametrów bloków wartości mierzonych dla popularnych silników TDI zasilanych pompą VP.
http://www.planetsecurity.pl/filmy/Audi ... 0turbo.wmv - Film instruktazowy jak przeprowadzic testy dynamiczne na przykladzie grup 003 i 011
Tekst powstał dzięki użytkownikowi „Meszrum” z Audi Klub Polska.
Specjalne podziękowania dla : Meszrum, Dred, Baskecior i Carlnova z Audi Klub Polska.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2009, 16:39 przez przemik, łącznie zmieniany 5 razy.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
Kody Vag, Umijescowienia wtyków OBD, Wskazania diagnostyczne
Umiejscowienie wtyk diagnostycznych http://de.openobd.org/einbauorte.htm
Opis grup vag com http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
Kilka instrukcji takich jak np. kasowanie inspekcji http://www.vag-com.pl/procedury.htm
Kody błędów http://www.obd-2.biz/obd2.php
Wymagane wskazania VAG http://www.mm.pl/~rokosz/Wymagane_wskazania_VAG.pdf
Opis grup vag com http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
Kilka instrukcji takich jak np. kasowanie inspekcji http://www.vag-com.pl/procedury.htm
Kody błędów http://www.obd-2.biz/obd2.php
Wymagane wskazania VAG http://www.mm.pl/~rokosz/Wymagane_wskazania_VAG.pdf
Ostatnio zmieniony 23 sty 2009, 21:28 przez MARCIN 80B4, łącznie zmieniany 1 raz.
pomoc przy kolejnym fejsie
mam pytanie o interfejsa ,mianowicie zjarał mi sie drugi fejs bez wyrażnej przyczyny po normalnej diagnozie działał a następnego dnia zong i to drugi z kolei ten pierwszy był od kolegi kosztował 160 zeta a ten mój 60 zeta ale wyglądał identycznie .taki
kod
http://www.allegro.pl/item606830210_int ... sb_pl.html
i teraz mam zamiar kupić taki na transoptorach " podobno odporny""
taki
kod
http://www.allegro.pl/item604141726_int ... mocja.html
ale jest mały chaczyk mam laptopa bez portu com tylko usb do tego mam przejściówke usb-com na chipie prolific i czy taki układ zadziała (tunery satelitarne programuje)bo tych poprzednich już nie mam zamiaru kupować bo to szkoda kasy na jedno lub dwa połączenia
uściśle to troche : przejściówke z obd2/obd1 mam ,przepływka pierburg
tylko czy ten mój konwerter usb-com na prolificu to pociągnie
dobra przepraszam za zamieszanie przedtem widziałem tylko te na port com ale mają równierz na usb i taki mi trzeba ,myśle że ten popracuje dłużej pozdrówka
kod
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103
kod
http://www.allegro.pl/item606830210_int ... sb_pl.html
i teraz mam zamiar kupić taki na transoptorach " podobno odporny""
taki
kod
http://www.allegro.pl/item604141726_int ... mocja.html
ale jest mały chaczyk mam laptopa bez portu com tylko usb do tego mam przejściówke usb-com na chipie prolific i czy taki układ zadziała (tunery satelitarne programuje)bo tych poprzednich już nie mam zamiaru kupować bo to szkoda kasy na jedno lub dwa połączenia
uściśle to troche : przejściówke z obd2/obd1 mam ,przepływka pierburg
tylko czy ten mój konwerter usb-com na prolificu to pociągnie
dobra przepraszam za zamieszanie przedtem widziałem tylko te na port com ale mają równierz na usb i taki mi trzeba ,myśle że ten popracuje dłużej pozdrówka
kod
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2009, 09:36 przez berthold, łącznie zmieniany 3 razy.
http://www.allegro.pl/item606830210_int ... sb_pl.html
Polecacie to do diagnozowania?? Mam program vcds
Bardzo prosze o odpowiedz
Polecacie to do diagnozowania?? Mam program vcds
Bardzo prosze o odpowiedz