Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 12 cze 2007, 23:28

witam, ja podjechalem kiedys na warsztat i probowali sie podlaczyc z moim autem i nieumieli. powiedzila mi ze mam całą elektryke wymienianą i dlatego i żę sie nie da. co mam zrobić bo chcialbym zeby mi sprawdzili autko.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 13 cze 2007, 11:33

hehe przedewszystki zmien warsztat i mechanika, jest ciezko sie polaczyc ale to wykonalne. Poszukaj na forum juz bylo na ten temat.

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 13 cze 2007, 13:48

A znacie jakiegoś mechanika z okolic Katowic ?

Ibanez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2007, 10:30
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Ibanez » 13 cze 2007, 19:42

Piekary Śl. ul. Bytomska 367 tel. 032-3826460 / 0601 485 731 AUTO-DANECKI
Naprawdę polecam ten warsztat. Facet ma super sprzęt i niemiłosiernego nosa do nietypowych przypadków. Polecam. Pojechałem tam (mimo, że nie było tak blisko) i nie żałuję. Oczywiście trzeba sie wcześniej umówić. Pozdrawiam!!

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 15 cze 2007, 20:58

ok wielkie dzieki spróbuje. możę on mój sprzet podłączy pod kompa i zobaczy co i jak jest

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

Post autor: Solskier » 29 gru 2008, 20:45

Ten temat będzie poświęcony tylko i wyłącznie Diagnostyce silników Diesla. Proszę w tym temacie nie spamować tylko udzielać rozsądnych odpowiedzi, z czasem rozwoju tematu bezie to swoiste FAQ. Wszyscy chętni, mający ciekawe materiały zapraszani są do wspólnej budowy tego tematu.

:arrow: Można tu pisać o doborze interfejsów.
:arrow: Szukać odpowiedzi na pytania związane z diagnostyką (zamieszczanie logów i ich interpretacja)
:arrow: Wszelkie pytania i odpowiedzi na temat VAG COMa.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2009, 20:46 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Opis Grupy 000 dla silników 1Z na przepływomierzu Boscha.

Post autor: Solskier » 02 sty 2009, 09:39

Opis Grupy 000 dla silników 1Z na przepływomierzu Boscha.

1 - Obroty Silnika.
2 - Kąt Wtrysku.
3 - Pedał Gazu.
4 - Dawka Paliwa.
5 - Ciśnienie Turbo.
6 - Ciśnienie Atmosferyczne.
7 - Temp Płynu.
8 - Temp Zasysanego Powietrza.
9 - Temp Paliwa.
10 - Przepływomierz.

Na biegu jałowym (wartości jakie powinny być uzyskiwane):

1. 39...42
2. 50...65
3. 0
4. 15...30
5. Ciśnienie w Dolocie.
6. Ciśnienie Atmosferyczne.
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza Atmosferyczna.
9. Temperatura Paliwa.
10. W zależności od wersji softu odpowiedni przepływomierz.

Dane dla testu dynamicznego (właściwe jakie powinny być uzyskane):

1. 130...190 (190 = 4000 RPM)
2. 190...245
3. 255 (pedał gazu 100 %)
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania).
6. Ciśnienie Atmosferyczne
7. Temperatura Cieczy Chłodzącej.
8. Temperatura Powietrza w Dolocie.
9. Temperatura Paliwa.
10. Wskazania w Zależności od Wersji Softu i Przepływomierza.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Opis bloków wartości mierzonych dla programu DeltaScan.

Post autor: Solskier » 02 sty 2009, 09:45

Opis bloków wartości mierzonych dla programu DeltaScan.

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
malymoto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:55
Lokalizacja: Lubelskie

Kody Vag

Post autor: malymoto » 04 sty 2009, 20:20

Kody błędów VAG.

Pobierz :arrow: Kody
Ostatnio zmieniony 09 mar 2009, 20:47 przez malymoto, łącznie zmieniany 3 razy.

toldek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2008, 22:36
Lokalizacja: okolice Ropczyc

Rozpis wartości bloków mierzonych.

Post autor: toldek1 » 17 sty 2009, 15:31

Warto zerknąć, i nie pytać o proste rzeczy.


:arrow: http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html
Ostatnio zmieniony 20 sty 2009, 08:04 przez toldek1, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Lista adresów sterowników: Adreβworte Vag Com.

Post autor: krkbzyk » 17 sty 2009, 17:44

Lista adresów sterowników: Adreβworte (słowa adresowe).

00 - automatycznie przebiegające sprawdzanie (odczyt kodów ze wszystkich systemów)
0l - elektronika silnika
41 - sterowanie pompą w silniku Diesla
02 - automatyczna skrzynia biegów
12 - wspomaganie sprzęgła (elektronika)
22 - napęd 4*4 (elektronika)
03 - układy wspomagania hamulców - ABS
14 - układ kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu
24 - układ regulacji momentu napędowego
34 - układ regulacja poziomu auta
15 - poduszka powietrzna - airbag 25 - alarm
35 - centralny zamek
45 - kontrola wnętrza (alarm)
55 - regulacja zasięgu świateł
65 - nadzór nad ciśnieniem w kołach
75 - moduł bezpieczeństwa
16 - układ wspomagania kierownicy (elektronika)
26 - elektrycznie otwierany dach
36 - regulacja fotela kierowcy
46 - moduł centralny systemu komfortu
56 - radio
66 - regulacja lusterek i foteli
76 - pomoc w parkowaniu
17 - tablica rozdzielcza
37 - system nawigacyjny
47 - nagłośnienie
08 - klimatyzacja - ogrzewanie
18 - ogrzewanie
09 - centralna elektryka

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 sty 2009, 08:04 przez krkbzyk, łącznie zmieniany 2 razy.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Właściwe postępowanie podczas diagnostyki.

Post autor: przemik » 19 sty 2009, 15:21

Właściwa diagnostyka silników.

Diagnostykę wykonujemy trójetapowo:
1. poprzez odczyt błędów;
2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych:
a. w tzw. próbie statycznej;
b. w tzw. próbie dynamicznej.

Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes
po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.

2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].

Auta z „małą” diagnostyką – silnik wyposażony w przepływomierz Bosch – auta z lat 1992-1994
a. próba statyczna
warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

grupa normalnie: 000
grupa Basic Settings: 000
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;

b. próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]; III bieg [należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczytu i zrobić log.
Dla aut pozbawionych obrotomierza nalezy skorzystac z pola obrotów w grupie 000. Jest to pierwsze pole pomijając "Time Stamp". Zakres 1500-4200 obr/min odpowiada ok. 80-215 na VAG.
próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.
Logujemy grupe normalnie: 000

Auta z „pełną” diagnostyką – silnik wyposażony w przepływomierz Pierburg – auta z lat 1994-1995
a. próba statyczna
warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013
grupy Basic Settings: 000, 003, 004
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 30s
- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 30s

b. próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]; III bieg [należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczytu i zrobić log.
próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.
Logujemy grupy normalnie**: 000, 003, 004, 008, 010, 011.

**zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].

Logi.
Proces tworzenia logów [tzw. logowanie] przebiega wg wskazanej procedury.
Po wykonaniu operacji logowania należy przekonwertować pliki *.CSV do formatu nie grożącego permanentną utratą wzroku posługując się w tym celu aplikacją CSVConv.exe, która znajduje się w folderze, w którym zainstalowany jest program VAG-Com 409.1:
- uruchamiamy aplikację CSVConv.exe;
- podajemy ścieżkę dla pliku z logami - Source file;
- wybieramy lokację i nazwę dla pliku przerobionego Target file;
- naciskamy OK.
W tym momencie mamy już przerobiony plik .CSV na format obowiązujący na forum.

Następnie zamieszczamy logi w formacie .JPG na forum. By tego dokonać należy:
- otworzyć plik z logami w dowolnym arkuszu kalkulacyjnym [np.: MS Excel];
- zaznaczyć myszką pola zapełnione cyferkami i literkami [tak, tak to nasze logi];
- wybrać opcję Kopiuj [Edycja > Kopiuj albo po prostu CTRL+C];
- uruchomić program Paint [jest w każdym Windows'ie] i wybrać Wklej [Edycja > Wklej albo CTRL+V];
- zapisać do formatu JPEG [Plik > Zapisz jako].

Uzyskane pliki należy zamieścić na jednej ze stron zajmujących się darmowym hostingiem obrazków - http://imageshack.us bądź http://fotosik.pl.
Uzyskane w powyższy sposób linki wklejamy na forum.

Przydatne linki :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73731 – opis mojego autorstwa jak podłączyć VAG a do 1Z z lat 92-94(silnik „na przeplywce" Bosch)
http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html - wskazania prawidłowych parametrów bloków wartości mierzonych dla popularnych silników TDI zasilanych pompą VP.
http://www.planetsecurity.pl/filmy/Audi ... 0turbo.wmv - Film instruktazowy jak przeprowadzic testy dynamiczne na przykladzie grup 003 i 011

Tekst powstał dzięki użytkownikowi „Meszrum” z Audi Klub Polska.
Specjalne podziękowania dla : Meszrum, Dred, Baskecior i Carlnova z Audi Klub Polska.


Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2009, 16:39 przez przemik, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Kody Vag, Umijescowienia wtyków OBD, Wskazania diagnostyczne

Post autor: MARCIN 80B4 » 23 sty 2009, 18:16

:arrow: Umiejscowienie wtyk diagnostycznych http://de.openobd.org/einbauorte.htm
:arrow: Opis grup vag com http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
:arrow: Kilka instrukcji takich jak np. kasowanie inspekcji http://www.vag-com.pl/procedury.htm
:arrow: Kody błędów http://www.obd-2.biz/obd2.php
:arrow: Wymagane wskazania VAG http://www.mm.pl/~rokosz/Wymagane_wskazania_VAG.pdf
Ostatnio zmieniony 23 sty 2009, 21:28 przez MARCIN 80B4, łącznie zmieniany 1 raz.

berthold
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 17 paź 2008, 18:47
Lokalizacja: ruda śląska

pomoc przy kolejnym fejsie

Post autor: berthold » 13 kwie 2009, 19:18

mam pytanie o interfejsa ,mianowicie zjarał mi sie drugi fejs bez wyrażnej przyczyny po normalnej diagnozie działał a następnego dnia zong i to drugi z kolei ten pierwszy był od kolegi kosztował 160 zeta a ten mój 60 zeta ale wyglądał identycznie .taki
kod
http://www.allegro.pl/item606830210_int ... sb_pl.html


i teraz mam zamiar kupić taki na transoptorach " podobno odporny""
taki
kod
http://www.allegro.pl/item604141726_int ... mocja.html

ale jest mały chaczyk mam laptopa bez portu com tylko usb do tego mam przejściówke usb-com na chipie prolific i czy taki układ zadziała (tunery satelitarne programuje)bo tych poprzednich już nie mam zamiaru kupować bo to szkoda kasy na jedno lub dwa połączenia

uściśle to troche : przejściówke z obd2/obd1 mam ,przepływka pierburg
tylko czy ten mój konwerter usb-com na prolificu to pociągnie

dobra przepraszam za zamieszanie przedtem widziałem tylko te na port com ale mają równierz na usb i taki mi trzeba ,myśle że ten popracuje dłużej pozdrówka
kod
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2009, 09:36 przez berthold, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
fabian99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 09 mar 2009, 21:55
Lokalizacja: Poznań Grunwald

Post autor: fabian99 » 13 kwie 2009, 20:49

http://www.allegro.pl/item606830210_int ... sb_pl.html

Polecacie to do diagnozowania?? Mam program vcds
Bardzo prosze o odpowiedz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl