Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] pływajace obroty...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 20 lis 2008, 13:14

Witam,

również mam problem z obrotami jak koledzy. Dzisiaj na nagrzanym silniku miałem 1100 obr/min a po odpięciu wtyczki od nastawnika silnik lekko się zawachał i ustabilizował się na 850obr/min. Po ponownym podłączeniu wtyczki znów lekkie wahanie i powrót na 1100 obr/min. Silnik nie znasł. Czyżby ciągnął gdzieś lewe powietrze?
Powiem szczerze że na codzień chodzi w miarę równo, czasem tylko wieszają się obroty na ~1800 obr/min i czasem szarpie (kangurek - jak na nauce jazdy).
Co robić koledzy?
PS. Mam 4 miesięczną instalację LPG pełnego sekwencyjnego wtrysku gazu.

[ Dodano: 2008-11-20, 16:07 ]
Przeczyściłem 'krokowca' i zauważyłem że on nie zamyka się całkowicie, dmuchałem w niego lekko i był przepływ pomimo odłączonego napięcia. czy tak ma być?
Rezystancja cewki 6 Ohm, pobór prądu na włączonym zapłonie przy zgaszonym silniku 600mA.
Przy okazji to chyba ten temat nie jest w dobrej kategorii :)

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 20 lis 2008, 19:31

d3lta pisze:Przy okazji to chyba ten temat nie jest w dobrej kategorii :)
Już jest ;-)

adi74

Post autor: adi74 » 20 lis 2008, 21:16

witaj d3lta
(wdze że masz silnik ABK) tak jak ja, miałem podobny problem też obroty falowały :cry: "krokowiec" wyszorowany na błysk a one dalej swoje. Tez tak jak tobie czasem się wieszały i szarpało (przeważnie około ~2000 obr/min). Dopiero jak wymieniłem CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY problem znikł :mrgreen: ja kupłem używke (50 zł-chcieli nawet 100) i autko śmiga że hej. Spróbuj mam nadzieje że Tobie też pomoże <ok>

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 20 lis 2008, 21:17

adi74 pisze:CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY
A gdzie on dokładnie jest i jak go zdiagnozować?
Bo przepływomierz jest ok, krokowiec niby też, tylko nie wiem jak z tym zerowym przepływem, czujniki temperatury ok, przekaźnik 30 przelutowany itp :)

adi74

Post autor: adi74 » 20 lis 2008, 21:26

Rafał - ten czujnik jest umieszczony centralnie pod przepustnicą,od spodu podłączona jest do niego wtyczka na trzy piny :lol:

d3lta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 27 lip 2008, 19:10

Post autor: d3lta » 20 lis 2008, 21:27

adi74 pisze:Rafał - ten czujnik jest umieszczony centralnie pod przepustnicą,od spodu podłączona jest do niego wtyczka na trzy piny :lol:
Wiesz może jaką powinien mieć charakterystykę?

adi74

Post autor: adi74 » 20 lis 2008, 21:39

sorrki- ale nie wiem :-?

[ Dodano: 2008-11-20, 21:40 ]
ja wpiołem wtyczke od czujnika na próbe, przestało szarpać kupiłem-wymieniłe i hula :-D

[ Dodano: 2008-11-20, 21:45 ]
acha jak był odpięty to autko chodzilo ale było "mułowate"- ale przestało szarpać <ok>

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 20 sty 2009, 12:03

Piszecie że odpięcie wtyczki od krokowca spowoduje zgaśnięcie silnika, natomiast jak odepnę ją u siebie w aucie to obroty utrzymują się równo na ok 850-900 obr/min i silnik znacznie lepiej schodzi z obrotów niż z podłączonym krokowcem. Jaki wpływ na skład mieszanki, ewentualnie spalanie ma jazda z odpiętym krokowcem :?: bo bez niego obroty są lepsze niż z nim.

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 20 sty 2009, 18:37

jeżeli z odpiętym krokowcem dobrze chodzi to możesz tak jeździć <ok>

nie wpływa on na spalanie lub zużywanie się jakiś innych "podzespołów"

u nas w audi po odpięciu krokowca silnik zachowuje się tak samo jak podpięty tyle, że obroty są na poziomie 1000obr/min (czyt. wyższe)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 20 sty 2009, 19:08

u nas w audi po odpięciu krokowca silnik zachowuje się tak samo jak podpięty tyle, że obroty są na poziomie 1000obr/min (czyt. wyższe)
dziwne bo ja jak odepne to silnik gaśnie i wydaje mi sie ze to jest prawidłowy objaw sprawnego krokowca, choc przypuszczam ze mój sie zacina

toldek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2008, 22:36
Lokalizacja: okolice Ropczyc

Post autor: toldek1 » 20 sty 2009, 19:30

Proszę tak się sprawdza <ok>
Sprawdzanie czujnika TP / kąta otwarcia przepustnicy /
Odpiąć wtyczkę
Sprawdzić rezystancję pomiędzy pinem 1 i 3 czujnika wskazanie prawidłowe 1930 Ohma
Pin 1 do 2 przepustnica zamknięta 2500 Ohma
Pin 2 do 3 przepustnica zamknięta 1280 Ohma
Pin 1 do 2 przepustnica całkowicie otwarta 1130 Ohma
Pin 2 do 3 przepustnica całkowicie otwarta 2500 Ohma
Potem <piwo>

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 20 sty 2009, 20:03

toldek1 pisze:Proszę tak się sprawdza <ok>
Sprawdzanie czujnika TP / kąta otwarcia przepustnicy /
Odpiąć wtyczkę
Sprawdzić rezystancję pomiędzy pinem 1 i 3 czujnika wskazanie prawidłowe 1930 Ohma
Pin 1 do 2 przepustnica zamknięta 2500 Ohma
Pin 2 do 3 przepustnica zamknięta 1280 Ohma
Pin 1 do 2 przepustnica całkowicie otwarta 1130 Ohma
Pin 2 do 3 przepustnica całkowicie otwarta 2500 Ohma
Potem <piwo>
dzieki zobacze jak to u mnie wyglada, tylko czy zeby dostac sie do tego czujnika to musze zwalic całą obudowe filtra powietrza z przepływką? ma ktos zdjęcie jak wyglada ten czujnik?

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 20 sty 2009, 20:18

marcinelk13 pisze:jeżeli z odpiętym krokowcem dobrze chodzi to możesz tak jeździć <ok>

nie wpływa on na spalanie lub zużywanie się jakiś innych "podzespołów"

u nas w audi po odpięciu krokowca silnik zachowuje się tak samo jak podpięty tyle, że obroty są na poziomie 1000obr/min (czyt. wyższe)
u mnie obroty są w zasadzie takie same z podpiętym krokowcem jak i bez niego na poziomie 850 obr/min, niemniej jednak silnik pracował bez krokowca tylko wtedy gdy był ciepły, gdy się ostudził nie udało mi się bez niego odpalić auta. Pytałem się jaki ma wpływ jazda z odpiętym silniczkiem bo zdziwiło mnie że jego odpięcie nie powoduje żadnych negatywnych objawów, a co lepsze silnik sprawniej pracuje bez niego, silniczki mam 2, jeden się moczy w benzynie ekstrakcyjnej, drugi czeka na swoją kolej bo silnik powoli schodzi z obrotów, chyba że podciągnę silnik do około 3000rpm, zobaczę czy to pomoże, bo co z tego że okazuje się że można jeździć bez niego (przynajmniej w moim wypadku), jeżeli później nie odpalę auta.

pawcyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 kwie 2008, 15:40
Lokalizacja: okolice KRK

Post autor: pawcyk » 21 sty 2009, 11:59

przekaźnik nr. 30. pod kierownicą. wypnij, przelutuj jeśli ptrafisz. nowy w ASO 45zł nie majątek. u mnie objawy były podobne, zabawa z korkowcem nic nie dała a po wymianie 30 śmiga jak złoto.

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 21 sty 2009, 16:28

Na przekaźnik to ja się już zamierzam z pół roku, w sumie trzeba będzie się zmobilizować i go wyszarpać z pod półki, bo krokowiec się moczył całą noc, a poprawa niewielka.

[ Dodano: 2009-01-21, 22:12 ]
Wygrzebałem przekaźnik, przelutowałem, ale niestety nie ma żadnej poprawy, obroty jak wolno opadały tak opadają, mam jeszcze drugi krokowiec, moczy się w ekstrakcyjnej, ale ten był gorszy od aktualnie zamontowanego, więc powątpiewam w to, iż na tym będzie lepiej. Pojeździłem chwilę z odpiętym krokowym, i po krótkiej jeździe okazało się, iż obroty są za niskie, więc jazda bez niego jest raczej niemożliwa, a przynajmniej wkurzająca. Muszę coś z pokombinować z tymi obrotami bo denerwuje mnie taka jazda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl