[80 B3 All] Rozładowuje akumulator
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 sty 2009, 20:11
Rozładowuje akumulator
Wielkie dzięki, wczoraj postawiłem swoją audiunie do elektryka, może jutro już odbiore to napisze co za wada była. pozdrawiam wszystkich
Witajcie jestem nowy wiec mam nadzieje ze nie zlejecie mojej wiadomości. Mam problem, przy odpalaniu auta gdy kluczyk w stacyjce za daleko przekrece to nie mam kierunków ogrzewania i tylko postojówki... ale gdy go lekko cofne zeby nie wyłaczyć silnika dziala wszystko :cry: wydaje mi się ze jest to przyczyna rozładowania akumuratora. Proszę opomoc
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
?mike2023 pisze:mam nadzieje ze nie zlejecie mojej wiadomości
co do problemu skad wiesz ze rozladowuje akumulator, gdy juz masz zamkniete auto, wrzuc miernik w obwod i pierw prawdz jaki prad plynie z aku, powinno byc okolo 0,03A zaleznie ile masz tam alarmow pozakladanych,jezeli prad bedzie wtej granicy, wtedy wykluczysz stacyjke, ze to nie ona, zreszta gdyby ona powodowala zwarcie to albo by sie stopila po nocnym czuwaniu lub nawet auto
-
- Forum Audi 80
- Posty: 269
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
- Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
- Kontakt:
Ale kolego jak silnik jest zapalony czy na zgaszonym silniku tak sie dzieje ale kierunki dużo prądu nie pobierają a czy dobrze ci zapala silnik jak tak to akumulator ok musisz sobie sprawdzić stan akumulatora najlepiej tam gdzie wymieniają mają takie co sie przykłada i sprawdza stan akumulatora tak by było najlepiej
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
najprostrzym i tanim urzadzonkiem do badania stanu akumulatora, jest tzw aerometr, banka szklana ze specjalnym splawikiem na aledrogo sa po okolo 10zl plus przesylka, wiec w motoryzacyjnym dostaniesz taniej, dziala to na zasadzie ze zasysasz gruszka gumowa do wnetrza aerometru elektrolit z akumulatora, tyle zeby splawik mogl swobodnie balansowac, i patrzysz jak on jest zanurzony, im wiecej zielonego wystaje ponad poziom tym lepszy stan aku
np cos takiego
np cos takiego
pali normalnie tylko jak dlugo stoi na mrozie to nawet przez kable go nie naladuje
[ Dodano: 2010-12-14, 16:51 ]
ta stacyjka chyba robi jakies zwarcie wystarczy ze kluczyk cofne troche przy zapalonym aucie to wszystko gra... a tak to nie mam kierunków i ogrzewania
[ Dodano: 2010-12-14, 16:51 ]
jak myslicie trzeba nawa stacyjke kupic??
[ Dodano: 2010-12-14, 16:51 ]
ta stacyjka chyba robi jakies zwarcie wystarczy ze kluczyk cofne troche przy zapalonym aucie to wszystko gra... a tak to nie mam kierunków i ogrzewania
[ Dodano: 2010-12-14, 16:51 ]
jak myslicie trzeba nawa stacyjke kupic??
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdź miernikiem jaki masz pobór w stanie spoczynku. Tylko przed pomiarem wyłącz wszystko i poczekaj aż zgaśnie oświetlenie wnętrza.wydaje mi się ze jest to przyczyna rozładowania akumuratora.
Tutaj masz instrukcję jak to sprawdzić: https://audi80.pl/all-czy-to-mozliwe ... htm#259644
Stacyjką i kostką stacyjki też się zajmij bo może niedługo dojść do tego że nie odpalisz auta. W najbardziej optymistycznej wersji wydarzeń sama wymiana kostki powinna pomóc. Przy jej wymianie sprawdź czy nie ułamał się bolec który przekręca kostkę.
W tych tematach masz więcej opisane:
https://audi80.pl/b3-80-stacyjka-wkl ... vt9494.htm
https://audi80.pl/b3-18-pm-stacyjka-vt13410.htm
https://audi80.pl/b3-b4-kostka-stacy ... t27544.htm
Mam podobny problem jak autor tego posta, coś kompletnie rozładowało mi akumulator. Ostatnio wstawiłem w swoje zegary obrotomierz po podpięciu ich z powrotem obrotomierz nie dawał znaku życia a kontrolki po przekręceniu zapłonu w ogóle się nie świeciły. Dziś po powrocie do domu popsikałem specjalnym specyfikiem do czyszczenia styków wszystkie kostki. Po paru godzinach kiedy wsiadłem do auta przekręciłem zapłon kontrolki dalej się nie zapalały jednak po odpaleniu obrotomierz odżył i zapaliła się kontrolka od ręcznego. Wszystko ładnie fajnie jednak kiedy dojechałem na miejsce i chciałem wracać do domu znowu po przekręceniu zapłonu i odpaleniu nic się nie działo obrotomierz umarł. Podczas jazdy zaczęły dziać się dziwne rzeczy, radio zaczęło się samo wyłączać jak by brakowało mu mocy. Zegary zaczęły świecić coraz słabiej, wskaźnik od paliwa powoli opadała podobnie jak od temperatury. Auto stanęło i nie miało siły zapalić, miernik pokazał że akumulator jest kompletnie rozładowany. Po podłączeniu drugiego aku i ponownym podłamaniu pod miernik wszystko grało, alternator też dawał radę. Nie mam pojęcia co się dzieje ? :-|
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak jak pisałem nie działają mi żadne kontrolki a jeżeli działają to sporadycznie. Po przekręceniu kluczyka obrotomierz w ogóle nie działał. Później w czasie jazdy bez niego zaczęło umierać wszystko po kolei wskaźnik temperatury, paliwa, prędkościomierz aż w końcu samochód stanął. Po włożeniu zastępczego aku bez problemu odpalił, od razu został sprawdzony alternator i miernik pokazał że z nim wszystko w porządku, ładuje. Nie wiem czy aku tak po prostu umarł i jest to czysty zbieg okoliczności czy to przez te zegary a właściwie obrotomierz i kontrolki, które działają jak mi się podoba.
[ Dodano: 2011-02-26, 11:16 ]
Byłem sprawdzić w aucie wszystkie bezpieczniki i co się okazało? Poprzedni właściciel, baran bo inaczej go nazwać nie można miał pomieszane bezpieczniki wartości bezpieczników były zawyżone a w jednym miejscu nawet nie było go w ogóle. Coś czuje, że tym samym coś jest namieszane w instalacji, powkładam nowe bezpieczniki na ich miejsce i się okaże czy nie będzie ich palił. Odnośnie aku to już chyba nadaje się tylko na śmietnik, wszystkie cele zamarzły tylko w jednej było widać, że elektrolit jeszcze jeszcze pływa Co o tym wszystkim myślicie?
[ Dodano: 2011-02-26, 11:16 ]
Byłem sprawdzić w aucie wszystkie bezpieczniki i co się okazało? Poprzedni właściciel, baran bo inaczej go nazwać nie można miał pomieszane bezpieczniki wartości bezpieczników były zawyżone a w jednym miejscu nawet nie było go w ogóle. Coś czuje, że tym samym coś jest namieszane w instalacji, powkładam nowe bezpieczniki na ich miejsce i się okaże czy nie będzie ich palił. Odnośnie aku to już chyba nadaje się tylko na śmietnik, wszystkie cele zamarzły tylko w jednej było widać, że elektrolit jeszcze jeszcze pływa Co o tym wszystkim myślicie?
Ostatnio zmieniony 26 lut 2011, 12:40 przez marcinGD, łącznie zmieniany 1 raz.