Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 All] Rozładowuje akumulator

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 20 sty 2009, 18:21

kolego skoro na postoju rozładowało aku to znaczy ze masz albo duże zwarcie (przebicie np w alternatorze) albo coś innego zjada Ci prąd i musisz to znaleźć. A wiec tak jak napisałem wyżej i podałem linka. Miernik w dłoń i szukaj. Nikt wróżką nie jest <urodziny> pozdrawiam

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 20 sty 2009, 20:07

Uruchom samochód, włącz światła mijania i sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze. Jeśli poniżej 14V to winny jest alternator i trzeba sprawdzić co z nim jest, jeśli powyżej 14V to znaczy, że coś pobiera prąd w czasie gdy masz wyłączony samochód i musisz zastosować metodę spiczi

jareczek3x3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2009, 20:11

Rozładowuje akumulator

Post autor: jareczek3x3 » 21 sty 2009, 19:40

Wielkie dzięki, wczoraj postawiłem swoją audiunie do elektryka, może jutro już odbiore to napisze co za wada była. pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
boomer86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 05 lis 2007, 21:51
Lokalizacja: Opole

Post autor: boomer86 » 24 sty 2009, 14:51

wyeliminuj pobor z wszelkich dodatkowych urzadzen elektronicznych w samochodzie , bo zazwyczaj one sa glowna przyczyna ... albo styk ktorys nie dziala i lampka w bagazniku sie swieci nieustannie ...

mike2023
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 gru 2010, 15:44
Lokalizacja: przemyśl

Post autor: mike2023 » 14 gru 2010, 16:01

Witajcie jestem nowy wiec mam nadzieje ze nie zlejecie mojej wiadomości. Mam problem, przy odpalaniu auta gdy kluczyk w stacyjce za daleko przekrece to nie mam kierunków ogrzewania i tylko postojówki... ale gdy go lekko cofne zeby nie wyłaczyć silnika dziala wszystko :cry: wydaje mi się ze jest to przyczyna rozładowania akumuratora. Proszę opomoc

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 14 gru 2010, 16:14

mike2023 pisze:mam nadzieje ze nie zlejecie mojej wiadomości
?
co do problemu skad wiesz ze rozladowuje akumulator, gdy juz masz zamkniete auto, wrzuc miernik w obwod i pierw prawdz jaki prad plynie z aku, powinno byc okolo 0,03A zaleznie ile masz tam alarmow pozakladanych,jezeli prad bedzie wtej granicy, wtedy wykluczysz stacyjke, ze to nie ona, zreszta gdyby ona powodowala zwarcie to albo by sie stopila po nocnym czuwaniu lub nawet auto

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 14 gru 2010, 16:17

Ale kolego jak silnik jest zapalony czy na zgaszonym silniku tak sie dzieje ale kierunki dużo prądu nie pobierają a czy dobrze ci zapala silnik jak tak to akumulator ok musisz sobie sprawdzić stan akumulatora najlepiej tam gdzie wymieniają mają takie co sie przykłada i sprawdza stan akumulatora tak by było najlepiej

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 14 gru 2010, 16:29

najprostrzym i tanim urzadzonkiem do badania stanu akumulatora, jest tzw aerometr, banka szklana ze specjalnym splawikiem na aledrogo sa po okolo 10zl plus przesylka, wiec w motoryzacyjnym dostaniesz taniej, dziala to na zasadzie ze zasysasz gruszka gumowa do wnetrza aerometru elektrolit z akumulatora, tyle zeby splawik mogl swobodnie balansowac, i patrzysz jak on jest zanurzony, im wiecej zielonego wystaje ponad poziom tym lepszy stan aku
np cos takiego

mike2023
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 gru 2010, 15:44
Lokalizacja: przemyśl

Post autor: mike2023 » 14 gru 2010, 16:49

pali normalnie tylko jak dlugo stoi na mrozie to nawet przez kable go nie naladuje

[ Dodano: 2010-12-14, 16:51 ]
ta stacyjka chyba robi jakies zwarcie wystarczy ze kluczyk cofne troche przy zapalonym aucie to wszystko gra... a tak to nie mam kierunków i ogrzewania

[ Dodano: 2010-12-14, 16:51 ]
jak myslicie trzeba nawa stacyjke kupic??

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 14 gru 2010, 17:05

jesli koszt nie duzy to napewno, zawsze juz ta jedna niesprawna rzecz masz mniej

mike2023
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 14 gru 2010, 15:44
Lokalizacja: przemyśl

Post autor: mike2023 » 14 gru 2010, 17:08

oka dzięki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 gru 2010, 15:55

wydaje mi się ze jest to przyczyna rozładowania akumuratora.
Sprawdź miernikiem jaki masz pobór w stanie spoczynku. Tylko przed pomiarem wyłącz wszystko i poczekaj aż zgaśnie oświetlenie wnętrza.
Tutaj masz instrukcję jak to sprawdzić: https://audi80.pl/all-czy-to-mozliwe ... htm#259644


Stacyjką i kostką stacyjki też się zajmij bo może niedługo dojść do tego że nie odpalisz auta. W najbardziej optymistycznej wersji wydarzeń sama wymiana kostki powinna pomóc. Przy jej wymianie sprawdź czy nie ułamał się bolec który przekręca kostkę.
W tych tematach masz więcej opisane:
https://audi80.pl/b3-80-stacyjka-wkl ... vt9494.htm
https://audi80.pl/b3-18-pm-stacyjka-vt13410.htm
https://audi80.pl/b3-b4-kostka-stacy ... t27544.htm

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 25 lut 2011, 23:25

Mam podobny problem jak autor tego posta, coś kompletnie rozładowało mi akumulator. Ostatnio wstawiłem w swoje zegary obrotomierz po podpięciu ich z powrotem obrotomierz nie dawał znaku życia a kontrolki po przekręceniu zapłonu w ogóle się nie świeciły. Dziś po powrocie do domu popsikałem specjalnym specyfikiem do czyszczenia styków wszystkie kostki. Po paru godzinach kiedy wsiadłem do auta przekręciłem zapłon kontrolki dalej się nie zapalały jednak po odpaleniu obrotomierz odżył i zapaliła się kontrolka od ręcznego. Wszystko ładnie fajnie jednak kiedy dojechałem na miejsce i chciałem wracać do domu znowu po przekręceniu zapłonu i odpaleniu nic się nie działo obrotomierz umarł. Podczas jazdy zaczęły dziać się dziwne rzeczy, radio zaczęło się samo wyłączać jak by brakowało mu mocy. Zegary zaczęły świecić coraz słabiej, wskaźnik od paliwa powoli opadała podobnie jak od temperatury. Auto stanęło i nie miało siły zapalić, miernik pokazał że akumulator jest kompletnie rozładowany. Po podłączeniu drugiego aku i ponownym podłamaniu pod miernik wszystko grało, alternator też dawał radę. Nie mam pojęcia co się dzieje ? :-|

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 lut 2011, 00:07

Działa Ci kontrolka od ładowania? Bo przez nią idzie wzbudzenie do alternatora...

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 26 lut 2011, 10:09

Tak jak pisałem nie działają mi żadne kontrolki a jeżeli działają to sporadycznie. Po przekręceniu kluczyka obrotomierz w ogóle nie działał. Później w czasie jazdy bez niego zaczęło umierać wszystko po kolei wskaźnik temperatury, paliwa, prędkościomierz aż w końcu samochód stanął. Po włożeniu zastępczego aku bez problemu odpalił, od razu został sprawdzony alternator i miernik pokazał że z nim wszystko w porządku, ładuje. Nie wiem czy aku tak po prostu umarł i jest to czysty zbieg okoliczności czy to przez te zegary a właściwie obrotomierz i kontrolki, które działają jak mi się podoba.

[ Dodano: 2011-02-26, 11:16 ]
Byłem sprawdzić w aucie wszystkie bezpieczniki i co się okazało? Poprzedni właściciel, baran bo inaczej go nazwać nie można miał pomieszane bezpieczniki wartości bezpieczników były zawyżone a w jednym miejscu nawet nie było go w ogóle. Coś czuje, że tym samym coś jest namieszane w instalacji, powkładam nowe bezpieczniki na ich miejsce i się okaże czy nie będzie ich palił. Odnośnie aku to już chyba nadaje się tylko na śmietnik, wszystkie cele zamarzły tylko w jednej było widać, że elektrolit jeszcze jeszcze pływa :-/ Co o tym wszystkim myślicie?
Ostatnio zmieniony 26 lut 2011, 12:40 przez marcinGD, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl