Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] silnik krokowy - zawór stab. wolnych obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Ra_bu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:23
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Ra_bu » 23 lip 2008, 09:57

POMOCY!! a ja mam taki problem : mam silnik 2.0 ale ABK czyli 115, i gdy
dojerzdzam do świateł i wrzucam na luz to obroty bardzo spadaja az nieraz
silnik zgaśnie. niekiedy zdaza sie tak ze gdy przyspieszam to szarpie
bardzo.sytuacjia nie zalezna jest od tego czy jest ciepły czy zimny silnik.
Przewodu wymienione na Beru,kopułka,paluch i świece. i cały czas nic. czy
może to być czujnik położenia przepustnicy?czujnik położenia wału? czy może
macie jakąś porade? i orientacjie cenową??[/b][/color]

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 lip 2008, 11:44

Ra_bu, gdybyś się nie lenił to już dawno znalazłbyś gromadę postów odsyłających do słynnego przekaźnika nr 30, który należy w razie kłopotów przelutować. Ten przekaźnik jest bardzo często powodem wielu usterek. Więc zacznij od przekaźnika.

Awatar użytkownika
Ra_bu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:23
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Ra_bu » 23 lip 2008, 22:43

a wiec powiem tak ... zdejmujue ta półeczke i patrze a tu przkeaznik czerwony 25!! ale patrze dalej sa nastepne dwa, z numerem 35 i 343 wiec .... gdzie ten 30 aaa i jest jeszcze jedno miejsce na przekaznik.... jestem w obłędzie

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 lip 2008, 08:17

Jak mozesz zrób fotke przekaźników moze ktos cos namieszał

Awatar użytkownika
Ra_bu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:23
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Ra_bu » 24 lip 2008, 10:03

nie bede miał mozliwości zrobienia ale powiem tak ze jezdze juz 1.5 roku i dopiero teraz zrobiło sie takie problemy
jak sie spojrzy to pierwsze wejscie jest wolne, drugie ma 35 oznaczenia a trzecie 343 a poniżej czerwony 25 ... szał ... :(

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 lip 2008, 11:05

Ra_bu pisze:nie bede miał mozliwości zrobienia ale powiem tak ze jezdze juz 1.5 roku i dopiero teraz zrobiło sie takie problemy
jak sie spojrzy to pierwsze wejscie jest wolne, drugie ma 35 oznaczenia a trzecie 343 a poniżej czerwony 25 ... szał ... :(
Szukaj, musi tam być. Jest zamocowany na samej górze, praktycznie przy samej karoserii. Od dołu nie zobaczysz jego oznaczenia. Jest na tym samym poziomie co przekaźnik od drugiego biegu wentylatorów.

Awatar użytkownika
Ra_bu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:23
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Ra_bu » 24 lip 2008, 14:39

dobra bede szukał dzis po pracy- dam pożądnego żurawia - zobaczymy co będzie :) a od czego są te co wymieniłem i dlaczego mam jedno wolne miejsce??

[ Dodano: 2008-07-25, 12:04 ]
znalazłem:) jest cały i na zewnatrz i wewnatrz. a za co on jest odpowidzialny?? wymienic go ?? bo lutowac to ja nie potrafie:P doradzcie co dalej

[ Dodano: 2008-07-25, 12:06 ]
do tego znalazłem jeszcze kabelki dwa a na koncu wtyczka i żaróweczka i nie wiem gdzie to powinno byc zamontowane bo i pokrętła i przyciski mam działajace podswietlenie i zapalniczki wiec gdzie to powinno byc?? hmmm ?? stacyjka???

[ Dodano: 2008-07-29, 12:52 ]
cały czas ten sam problem .... HELP....

tomano87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 lip 2008, 12:30

Post autor: tomano87 » 28 wrz 2008, 13:13

witam, mam problem z obrotami na cieplym silniku, tj. falowanie obrotow miedzy 400 a 1100/, zdarza sie ze silnik gasł, jestem po czyszczeniu silnika krokowego, wymianie kabli kopułki palca swiec, w czym moze lezec przczyczyna?forum czytalem juz wiele razu ale wszystkie porady wykonuje i ciagle to samo ten problem dotyczy mnie juz od 5 miesiecy i mnie krew zalewa wszyscy pseudomechanicy biora kase i ciagle to samo nic nie zrobili:/,zalezy mi na dokladnym zdiagnozowaniu przyczyny bo juz troche wydatkow zbednych na to poszlo, mowa tu o silniku 2,0 115 km silnik bez gazu audi 80 b3 coupe (ze wzgledu na to ze jestem nowym uzytkownikiem sorry za jakies niedociagniecia)

toldek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2008, 22:36
Lokalizacja: okolice Ropczyc

Post autor: toldek1 » 28 wrz 2008, 13:56

Nic nie piszesz o sprawdzaniu przepływki a to też istotny element sterowania?

tomano87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 28 lip 2008, 12:30

Post autor: tomano87 » 28 wrz 2008, 16:27

no nic nie pisze bo nie mam pojecia jak sprawdzic dzialanie tego przeplywomierza, jest moze ktos z okolic radomia, z checia podjade na przeglad tej usterki

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 28 wrz 2008, 20:37

tomano87 pisze:witam, mam problem z obrotami na cieplym silniku, tj. falowanie obrotow miedzy 400 a 1100/, zdarza sie ze silnik gasł
Sprawdź Kolego sondę czy jest dobra, a samemu7 możesz wymienić czujnik temepratury na krućcu wodnym zaraz przy głowicy, niebieski dwupinowy, koszt ok 50 zł, dokup od razu gumowy oring do niej. Sprawdź również przekaźnik nr 30 pod kierownicą, nad nogami kierowcy (musisz odkręcić półke nad nogami) wyjimij go rozbierz (zatrzaski) przelutuj i załóż.
Powodzenia i daj znać, skoro było dobrze to tak musi być dalej <ok>

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 wrz 2008, 23:10

Lenio21, Pewnie nie zauważyłeś i nie doczytałeś, że tomano87 nie ma ABK. W autkach z silnikiem AAD nie ma przekaźnika nr 30.
Zdaje mi się, że również czujnik temp. jest nieco inny niż w ABK, ale tu akurat mogę się mylić.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 29 wrz 2008, 11:14

Danek pisze:Lenio21, Pewnie nie zauważyłeś i nie doczytałeś
no faktycznie :oops: , to chyba z przyzwyczajenia, bo głównie właściciele ABK mają problemy z obrotami :lol:
ja też miałem :evil:
Przepraszam tomano 87 za wprowadzenie w błąd.

emilwz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 sie 2007, 14:28
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilwz » 21 sty 2009, 23:04

Koledzy mam pytanie czy wymontowany silniczek krokowy powinien się całkowicie zamknąć tak żeby nie dało się przez niego &#8222;przedmuchać&#8221; powietrze powiedzmy siłą płuc?
I jaki może być dopuszczalny luz osiowy aparatu zapłonowego?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 14 kwie 2009, 17:28

emilwz pisze:Koledzy mam pytanie czy wymontowany silniczek krokowy powinien się całkowicie zamknąć tak żeby nie dało się przez niego &#8222;przedmuchać&#8221; powietrze powiedzmy siłą płuc?
Ja mam dwa te 'krokowce' i przez oba można swobodnie dmuchać po odpięciu ich od zasilania. W trakcie pracy silnika po odpięciu zasilania od zaworu wolnych obrotów silnik nie gaśnie, więc przepływ przez niego jest.
100% pewności poprawności działania nie mam bo mi też się obroty wieszają raz za czas :-)

PS. Czy mogę u siebie zastosować zawór 037 906 457 C zamiast oryginalnego D?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl