Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 1,8 RU] Czy skrzynia i sprzęgło wytrzymają swap?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
polo81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 mar 2008, 08:39
Lokalizacja: Warszawa

[80 1,8 RU] Czy skrzynia i sprzęgło wytrzymają swap?

Post autor: polo81 » 22 sty 2009, 17:56

Zastanawiam się czy przy wymianie silnika można pozostać przy dotychczasowym sprzęgle i skrzyni czy też są one dedykowane tylko dla tego silnika (czyt. nie wytrzymają)?

Dotychczasowy silnik to 1,8 RU (75KM), a myślę o 2,0 AAD/ABK (115KM) lub 2,3 NG (133KM)

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 22 sty 2009, 20:28

A czy kolega sprawdzil czy te silniki maja tej samej wielkosci kola zamachowe, bo jesli nie to i tak bedzie trzeba zmienic sprzeglo. Co do samej skrzyni to na bank wytrzyma.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 22 sty 2009, 21:32

nie wiem jak 2-litrówki ale NG nie zapniesz.A używane sprzęgło znioslo by ze 2-3 konkretne starty...chcesz mocniejszy motor nie oszczędzaj na sprzęgle nie warto.

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 22 sty 2009, 23:06

luk_OP_Q89 pisze:nie wiem jak 2-litrówki ale NG nie zapniesz.A używane sprzęgło znioslo by ze 2-3 konkretne starty...chcesz mocniejszy motor nie oszczędzaj na sprzęgle nie warto.
NG powinno wejsc w skrzynie od 1.8. RU. czemu piszesz ze nie wsadzi? CO do sprzegla to w Ru średnica 210, Abk 228 AAD 228, NG 228

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 23 sty 2009, 08:08

średnicą sprzęgło się różni a nawet jak byś upchał to długo ci nie pociągnie w samej sprzedaży do ABK są 2 rodzaje sprzęgieł do 115 km i do tej o mniejszej ilosci koni

polo81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 mar 2008, 08:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: polo81 » 23 sty 2009, 15:00

nie wiem jak 2-litrówki ale NG nie zapniesz
Tu rozumiem, że o sprzęgło chodzi?

Podsumowujac w tym przypadku skrzynie można zostawić? Ciekawy jestem jak te 4 biegi działałyby przy 2x większej mocy :)

Wpadło mi do głowy, że skoro tarczę sprzęgła to i koło zamachowe trzeba by wymienić, ale to w sumie element silnika więc raczej w komplecie będzie.

Przy okazji czy lepiej poszukać AAD z Motronikiem czy ABK z zasilaniem Boscha? (to chyba główna różnica między tymi silnikami)

No i jeszcze jedno, dość zasadnicze pytanie - czy łapy przy silniku i miejsca mocowania w komorze w B3 i B4 są różne czy takie same?

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 23 sty 2009, 21:18

dla silnika 4 cylindrowego mocowania sa te same, Co do skrzyni to bedzie ci sie beznadziejnie jezdzilo z nowym silnikem, bedzie lepsze przyspieszenie ale nadal beda te same predkosci.
Co do samego silnika i musisz miec kompletnie wszystko... Wtryski, kompa wiazke itp itd, nie wiem jak z pompa paliwa.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 23 sty 2009, 21:31

Dobra żeby się nie rozwodzić:Zostawisz skrzynie z 1.8 to ci moment obrotowy z NG synchornizatory prędzej czy pózniej wymieli...sprzęgło pisalem,swap jeżeli już to kpl.silnik+skrzynia.Silnik musi być kpl.komp,wiązka,inaczej bedziesz składł w nieskończoność a potem pochodzi 2 tygodnie...

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 23 sty 2009, 23:57

Kolega ma racje, poczytaj dokladnie forum na temat swapow, ich oplacalnosci i mniejwiecej ile trwa doprowadzenie auta do tego by w miare jezdzilo po tym jak sie wyjmie poprzedni silnik. Popezegladaj etke, popatrz co musisz kupic i zacznij swapowac dopiero jak bedziesz mial absolutnie wszystko... o ile podliczysz koszty i sie okaze to co zawsze - twoj samochod + polowa kasy za swapa = Nowszy i seryjnie mocniejszy samochod.

polo81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 mar 2008, 08:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: polo81 » 24 sty 2009, 16:58

podliczysz koszty i sie okaze to co zawsze - twoj samochod + polowa kasy za swapa = Nowszy i seryjnie mocniejszy samochod.

No tego się trochę obawiam, ale z drugiej strony remont silnika też sporo kosztuje, a nowy samochód to zawsze pewna niewiadoma. Że już nie będę wspominał o sentymentach :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl