[80 1,8 RU] Czy skrzynia i sprzęgło wytrzymają swap?
[80 1,8 RU] Czy skrzynia i sprzęgło wytrzymają swap?
Zastanawiam się czy przy wymianie silnika można pozostać przy dotychczasowym sprzęgle i skrzyni czy też są one dedykowane tylko dla tego silnika (czyt. nie wytrzymają)?
Dotychczasowy silnik to 1,8 RU (75KM), a myślę o 2,0 AAD/ABK (115KM) lub 2,3 NG (133KM)
Dotychczasowy silnik to 1,8 RU (75KM), a myślę o 2,0 AAD/ABK (115KM) lub 2,3 NG (133KM)
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
NG powinno wejsc w skrzynie od 1.8. RU. czemu piszesz ze nie wsadzi? CO do sprzegla to w Ru średnica 210, Abk 228 AAD 228, NG 228luk_OP_Q89 pisze:nie wiem jak 2-litrówki ale NG nie zapniesz.A używane sprzęgło znioslo by ze 2-3 konkretne starty...chcesz mocniejszy motor nie oszczędzaj na sprzęgle nie warto.
Tu rozumiem, że o sprzęgło chodzi?nie wiem jak 2-litrówki ale NG nie zapniesz
Podsumowujac w tym przypadku skrzynie można zostawić? Ciekawy jestem jak te 4 biegi działałyby przy 2x większej mocy
Wpadło mi do głowy, że skoro tarczę sprzęgła to i koło zamachowe trzeba by wymienić, ale to w sumie element silnika więc raczej w komplecie będzie.
Przy okazji czy lepiej poszukać AAD z Motronikiem czy ABK z zasilaniem Boscha? (to chyba główna różnica między tymi silnikami)
No i jeszcze jedno, dość zasadnicze pytanie - czy łapy przy silniku i miejsca mocowania w komorze w B3 i B4 są różne czy takie same?
dla silnika 4 cylindrowego mocowania sa te same, Co do skrzyni to bedzie ci sie beznadziejnie jezdzilo z nowym silnikem, bedzie lepsze przyspieszenie ale nadal beda te same predkosci.
Co do samego silnika i musisz miec kompletnie wszystko... Wtryski, kompa wiazke itp itd, nie wiem jak z pompa paliwa.
Co do samego silnika i musisz miec kompletnie wszystko... Wtryski, kompa wiazke itp itd, nie wiem jak z pompa paliwa.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Kolega ma racje, poczytaj dokladnie forum na temat swapow, ich oplacalnosci i mniejwiecej ile trwa doprowadzenie auta do tego by w miare jezdzilo po tym jak sie wyjmie poprzedni silnik. Popezegladaj etke, popatrz co musisz kupic i zacznij swapowac dopiero jak bedziesz mial absolutnie wszystko... o ile podliczysz koszty i sie okaze to co zawsze - twoj samochod + polowa kasy za swapa = Nowszy i seryjnie mocniejszy samochod.