[All] Termostat a wskazania temperatury
gulczas19, miałeś mi napisać jak jest na potoju, na biegu jałowym, czy temp sie podnosi, i po 10 minutach, przejedz sie, jeśli temp spadnie wg tej co była na postoju to masz termostat do wymiany. A jeśli temp pozostanie na takim samym pozomie to jest okej.
ps. najpierw rozgrzej silnik5-10km > postój na biegu jałpowym, silnik włączony 10min> przejażdżka 10km.
Zanotuj wszystkie temp.
ps. najpierw rozgrzej silnik5-10km > postój na biegu jałpowym, silnik włączony 10min> przejażdżka 10km.
Zanotuj wszystkie temp.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Dzięki kolego Fantomas_29 za info w sprawie wymiany termastatu. Jednak nadal mam problem, otóż kupiłem nowy termostat Wahler (25zł) i po jego założeniu praktycznie nic sie nie zmieniło co do temperatury. Na starym mialem około 58stopni teraz jest moze jakies 5stopni wiecej. Zegar na 100% mam dobry bo przy odpowietrzaniu zagrzałem płyn do 100stopni i właczył się wentylator ( przy okazji też założyłem nowy czujnik temperatury -16zł). Później ruszyłem w trase ok 60km ( predkość 100-120km/ha) i temp nadal sie nie podnosi, nawet jeżdząc po mieście nie moge złapać 70st. Teraz jest zimno, w lecie napewno temp wzrośnie ale chyba teraz też powinna łapać 90st.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc rozwiązać ten problem??? Z góry dziękuję
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc rozwiązać ten problem??? Z góry dziękuję
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Ja powiem tak miałem zalany koncentrat wskazówka zawsze stawała na białej kresce (80-85) przed 90st.C i nie było bata żeby spadła poniżej tej wartości jedynie w korku bądź na postoju wchodziła na 90 st.C, a teraz zalałem zielone borygo i ciężko ma się tej białej kreski utrzymać, temperatura spada do 60 st. C i rośnie.
u mnei zawsze jest w granicach 70stopni ale jak dluzej pojade w granicach 170-180 to po chwili rosnie na 90 i tak sie utrzymuje.. co prawda odkad z niemiec sprowadzilem to nie grzebalem w termostacie i plynu jeszcze nie zmienialem bo swierzy byl ale cos mi nie pasi.. wiem ze napewno sa przeklamania na wskaznikach bo po kodach climatronika w a6 u kumpla jak wszedlem w temperature to pakazo 90st a na wskazniku ledo 70 bylo...
Witam, dziś zrobiłem mały test. Przejechałem ok 12km po mieście i sprawdziłem ciepło węży niestety tylko recznie bez termometra. Górny wąż jest gorący, dolny lekko ciepły a chłodnica też dość gorąca ale mniej jak ten górny. Na co teraz koledzy obstawiacie?? Temp na zegarze była 60st i nic wiecej. Termostatu przed zamontowaniem nie sprawdzałem we wrzatku ale myślę że jest dobry - wkońcu Wahler. Czy jest możliwość że źle jest umieszczony nowy termostat i dalej obwód jest nie całkowicie zamknięty? Dodam że w samochodzie czuję ciepło już po 6-7km jazdy. Proszę pomóżcie, ths.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to teraz ja pochwalę się swoimi doświadczeniami.
Otóż u mnie było coś takiego. Auto grzało się niby normalnie, może nie co dłużej niż zwykle ale do prędkości 120 było wszystko ok. Kiedy chciałem mu pociągnąć trochę więcej temp skakała mi nawet do 100. Po chwili spokojnej jazdy wracała do normy. Natomiast jak stanąłem na chwile w miejscu w te duże mrozy temp potrafiła spaść do 70. Wyjąłem termostat i o dziwo niby działał normalnie. Otwierał się w pełni również i zamykał. Natomiast po wymianie na inny jest już ok. Czyli prawdopodobnie mimo iż w testach termostat działał dobrze w praktyce było z nim coś nie tak. Pewnie zdarzało mu się zawieszać w pozycji półotwartej, co powodowało zbyt małą wydolność dużego obiegu i grzanie się silnika przy wyższych temperaturach i niedogrzanie przy pracy na biegu jałowym.
Otóż u mnie było coś takiego. Auto grzało się niby normalnie, może nie co dłużej niż zwykle ale do prędkości 120 było wszystko ok. Kiedy chciałem mu pociągnąć trochę więcej temp skakała mi nawet do 100. Po chwili spokojnej jazdy wracała do normy. Natomiast jak stanąłem na chwile w miejscu w te duże mrozy temp potrafiła spaść do 70. Wyjąłem termostat i o dziwo niby działał normalnie. Otwierał się w pełni również i zamykał. Natomiast po wymianie na inny jest już ok. Czyli prawdopodobnie mimo iż w testach termostat działał dobrze w praktyce było z nim coś nie tak. Pewnie zdarzało mu się zawieszać w pozycji półotwartej, co powodowało zbyt małą wydolność dużego obiegu i grzanie się silnika przy wyższych temperaturach i niedogrzanie przy pracy na biegu jałowym.
Do mnie Wahler już jedzie bo moje 1,8 temperatury po prostu nie łapie
Zobaczymy jak będzie po wymianie, ale mam dwa pytania:
1. Czym przeczyścić układ chłodzenia? Na Forum znalazłem info o zalaniu układu płynem do mycia naczyń + wodą i zostawieniu tego na trochę na biegu jałowym (wszelkie osady miękkie w typie mydeł).
Przemawia to do mnie aczkolwiek zastanawiam się czy możliwe jest odkładanie się kamienia w układzie? A w związku z tym czy dopuszczalne jest (tudzież sugerowane) zalanie układu mieszaniną octu i wody i puszczenie takiej mieszaniny w ruch? (wszelkie osady twarde w typie kamienia)
2. Po przepłukaniu układu należy go czymś zalać - i tutaj kolejne pytanie: Co byście polecali? Czy Borygo/Petrygo czy lepiej zainwestować w jakiś konkretne specjalistyczny płyn/koncentrat?
Zobaczymy jak będzie po wymianie, ale mam dwa pytania:
1. Czym przeczyścić układ chłodzenia? Na Forum znalazłem info o zalaniu układu płynem do mycia naczyń + wodą i zostawieniu tego na trochę na biegu jałowym (wszelkie osady miękkie w typie mydeł).
Przemawia to do mnie aczkolwiek zastanawiam się czy możliwe jest odkładanie się kamienia w układzie? A w związku z tym czy dopuszczalne jest (tudzież sugerowane) zalanie układu mieszaniną octu i wody i puszczenie takiej mieszaniny w ruch? (wszelkie osady twarde w typie kamienia)
2. Po przepłukaniu układu należy go czymś zalać - i tutaj kolejne pytanie: Co byście polecali? Czy Borygo/Petrygo czy lepiej zainwestować w jakiś konkretne specjalistyczny płyn/koncentrat?
kup koncentrat g12 rozrob i zalej a do przeczyszczania sposob, ktory podales, hmm... no tak to patelnie w domu umyj- bez urazy sa specjalne do tego srodki, spuszczasz wode, lejesz srodek i zalewasz znow woda a potem wlaczasz az to wlaczenia wiatraka- po ostygnieciu spuszczasz wszystko i zalewasz G12- najlepszy do audi i naszych chlodnic a ten srodek do usuwania syfu to hmm.. flush cos tam sie nazywa, jest kilka na rynku w buteleczkach 250ml, spytasz w motoryzacyjnym to odpowiedzni dostaniesz.