Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
gulczas19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 sty 2009, 08:59
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: gulczas19 » 18 sty 2009, 23:56

po przejechaniu 10 km jest 78 stopni nastepne 10 km to jakieś 82-3 stopnie no a nastepne 10km 90stopni czasami ponad. czy to mozliwe ze termostat czy inna przyczyna??

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 19 sty 2009, 08:28

gulczas19, miałeś mi napisać jak jest na potoju, na biegu jałowym, czy temp sie podnosi, i po 10 minutach, przejedz sie, jeśli temp spadnie wg tej co była na postoju to masz termostat do wymiany. A jeśli temp pozostanie na takim samym pozomie to jest okej.

ps. najpierw rozgrzej silnik5-10km > postój na biegu jałpowym, silnik włączony 10min> przejażdżka 10km.

Zanotuj wszystkie temp.

kml_84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:23
Lokalizacja: Kock, lubelskie

Post autor: kml_84 » 19 sty 2009, 17:29

witam. czy ktos pomoze mi i poda informacje najlepiej z foto jak wymienic termostat w b3 1.8 90km? na trasie łapia max 60 stopni wiec musze to jak najszybciej wymienic a nigdzie nie moge znalezc instrukcji choc pewnie jest na ten temat mnóstwo postów.z góry dziekuję ;-)

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 20 sty 2009, 21:02

Żeby wymienić termostat musisz odkręcić pompę wspomagania (5 śrub ) potem odkręcić mocowanie pompy wspomagania i masz dojście do drugiej śruby termostatu. Wodę spuść tam gdzie jest termostat. Powodzenia.

kml_84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:23
Lokalizacja: Kock, lubelskie

Post autor: kml_84 » 23 sty 2009, 19:39

Dzięki kolego Fantomas_29 za info w sprawie wymiany termastatu. Jednak nadal mam problem, otóż kupiłem nowy termostat Wahler (25zł) i po jego założeniu praktycznie nic sie nie zmieniło co do temperatury. Na starym mialem około 58stopni teraz jest moze jakies 5stopni wiecej. Zegar na 100% mam dobry bo przy odpowietrzaniu zagrzałem płyn do 100stopni i właczył się wentylator ( przy okazji też założyłem nowy czujnik temperatury -16zł). Później ruszyłem w trase ok 60km ( predkość 100-120km/ha) i temp nadal sie nie podnosi, nawet jeżdząc po mieście nie moge złapać 70st. Teraz jest zimno, w lecie napewno temp wzrośnie ale chyba teraz też powinna łapać 90st.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc rozwiązać ten problem??? Z góry dziękuję ;-)

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 23 sty 2009, 21:29

kml_84, nadal bym obstawiał termostat... czego sie spodziewać za 25zł.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 23 sty 2009, 21:33

Ja powiem tak miałem zalany koncentrat wskazówka zawsze stawała na białej kresce (80-85) przed 90st.C i nie było bata żeby spadła poniżej tej wartości jedynie w korku bądź na postoju wchodziła na 90 st.C, a teraz zalałem zielone borygo i ciężko ma się tej białej kreski utrzymać, temperatura spada do 60 st. C i rośnie.

kml_84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:23
Lokalizacja: Kock, lubelskie

Post autor: kml_84 » 23 sty 2009, 22:06

no wlasnie ja tez zalalem plynem borygo -35st jakies dwa tyg temu i spadla mi temp do tych 60st, w lecie mialem plyn mieszany z woda to byla temp wyzsza ale to w lecie wiec na dworze tez duzo cieplej.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 23 sty 2009, 22:11

Ale jeśli temp na postoju sie podnosi, niż w czasie jazdy, to płyn niema z tym nic wspólnego...

Awatar użytkownika
jaro812
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 06 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Głogów

Post autor: jaro812 » 23 sty 2009, 22:17

u mnei zawsze jest w granicach 70stopni ale jak dluzej pojade w granicach 170-180 to po chwili rosnie na 90 i tak sie utrzymuje.. co prawda odkad z niemiec sprowadzilem to nie grzebalem w termostacie i plynu jeszcze nie zmienialem bo swierzy byl ale cos mi nie pasi.. wiem ze napewno sa przeklamania na wskaznikach bo po kodach climatronika w a6 u kumpla jak wszedlem w temperature to pakazo 90st a na wskazniku ledo 70 bylo...

kml_84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:23
Lokalizacja: Kock, lubelskie

Post autor: kml_84 » 26 sty 2009, 13:29

Witam, dziś zrobiłem mały test. Przejechałem ok 12km po mieście i sprawdziłem ciepło węży niestety tylko recznie bez termometra. Górny wąż jest gorący, dolny lekko ciepły a chłodnica też dość gorąca ale mniej jak ten górny. Na co teraz koledzy obstawiacie?? Temp na zegarze była 60st i nic wiecej. Termostatu przed zamontowaniem nie sprawdzałem we wrzatku ale myślę że jest dobry - wkońcu Wahler. Czy jest możliwość że źle jest umieszczony nowy termostat i dalej obwód jest nie całkowicie zamknięty? Dodam że w samochodzie czuję ciepło już po 6-7km jazdy. Proszę pomóżcie, ths. :-?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 sty 2009, 13:56

No to teraz ja pochwalę się swoimi doświadczeniami.

Otóż u mnie było coś takiego. Auto grzało się niby normalnie, może nie co dłużej niż zwykle ale do prędkości 120 było wszystko ok. Kiedy chciałem mu pociągnąć trochę więcej temp skakała mi nawet do 100. Po chwili spokojnej jazdy wracała do normy. Natomiast jak stanąłem na chwile w miejscu w te duże mrozy temp potrafiła spaść do 70. Wyjąłem termostat i o dziwo niby działał normalnie. Otwierał się w pełni również i zamykał. Natomiast po wymianie na inny jest już ok. Czyli prawdopodobnie mimo iż w testach termostat działał dobrze w praktyce było z nim coś nie tak. Pewnie zdarzało mu się zawieszać w pozycji półotwartej, co powodowało zbyt małą wydolność dużego obiegu i grzanie się silnika przy wyższych temperaturach i niedogrzanie przy pracy na biegu jałowym.

polo81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 mar 2008, 08:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: polo81 » 01 lut 2009, 20:32

Do mnie Wahler już jedzie bo moje 1,8 temperatury po prostu nie łapie :)

Zobaczymy jak będzie po wymianie, ale mam dwa pytania:

1. Czym przeczyścić układ chłodzenia? Na Forum znalazłem info o zalaniu układu płynem do mycia naczyń + wodą i zostawieniu tego na trochę na biegu jałowym (wszelkie osady miękkie w typie mydeł).
Przemawia to do mnie aczkolwiek zastanawiam się czy możliwe jest odkładanie się kamienia w układzie? A w związku z tym czy dopuszczalne jest (tudzież sugerowane) zalanie układu mieszaniną octu i wody i puszczenie takiej mieszaniny w ruch? (wszelkie osady twarde w typie kamienia)

2. Po przepłukaniu układu należy go czymś zalać - i tutaj kolejne pytanie: Co byście polecali? Czy Borygo/Petrygo czy lepiej zainwestować w jakiś konkretne specjalistyczny płyn/koncentrat?

Awatar użytkownika
jaro812
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 06 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Głogów

Post autor: jaro812 » 01 lut 2009, 21:13

kup koncentrat g12 rozrob i zalej a do przeczyszczania sposob, ktory podales, hmm... no tak to patelnie w domu umyj- bez urazy :) sa specjalne do tego srodki, spuszczasz wode, lejesz srodek i zalewasz znow woda a potem wlaczasz az to wlaczenia wiatraka- po ostygnieciu spuszczasz wszystko i zalewasz G12- najlepszy do audi i naszych chlodnic :) a ten srodek do usuwania syfu to hmm.. flush cos tam sie nazywa, jest kilka na rynku w buteleczkach 250ml, spytasz w motoryzacyjnym to odpowiedzni dostaniesz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 01 lut 2009, 21:30

u mnie np walnięty termostat po otwarciu zamykał się dopiero po kilku godzinach od wystygnięcia <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl