Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Uszczelniacze a ubytki oleju.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

[1.9TDI 1Z] Uszczelniacze a ubytki oleju.

Post autor: denis44 » 24 sty 2009, 12:11

Problem jest taki, przy jeździe na trasie czyli gdy obroty silnika oscylują zwykle koło 2500 - 3000 audiczka spokojnie bierze 1,5 litra oleju na tysiaka. Gdy jeździ się po mieście a więc obroty raczej koło 2000 wystarcza jej połowa z tego spokojnie. Jak się depnie na i silnik zaczyna właśnie wchodzić powyżej 2500 to zaczyna już dość dymić - wiadomo gdzieś ten olej musi znikać:)
Trochę głupio przy każdym tankowaniu kupować też bańkę oleju dlatego postanowiłem coś z tym zrobić...
Auto od 2000RPM zaczyna się ładnie zbierać, przy ostatnich mrozach nie było problemu z zapalaniem (przy -12 po 3-4 sekundach łapał), mechanik oglądał ze mną węże od turbo, lekko wilgotne są ale nie przelewa się tam od oleju, mówił że jego zdaniem turbo jeszcze żyje (ja doświadczenia nie mam więc ciężko mi coś powiedzieć:)). Zaproponował wymianę uszczelniaczy (koszt około 300).
Czy myślicie że to może coś pomóc czy raczej wyrzucanie pieniędzy w błoto bez poważniejszej rozbiórki silnika?
Oczywiście nie spodziewam się że po wymianie nagle będzie mi palił 0,2 litra na 1000, ale gdyby tak zszedł do połowy tego co teraz to już bym się cieszył:)
Pytam jak to wygląda z praktycznego punktu widzenia, czy te uszczelniacze często szlak trafia?
Chyba nie ma też innego sposobu na odnalezienie przyczyny takiego ubytku oleju jeżeli nie rozbiórka silnika, a wiadomo to są większe koszty.... sam nie mam gdzie i kiedy bawić się w coś takiego://
Ostatnio zmieniony 24 sty 2009, 15:48 przez denis44, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 sty 2009, 12:15

Powiem Ci ze skoro przewody nie sa bardzo zaolejone to wym uszczelnaiczy powinna pomóc. U mnie było tak ze brał około 1l na 1000 po wym uszczelniaczy zrobiłem 3tys i stan jest cały czas bez zmian. Jednak po wymianie moze sie okazac ze pierscienie olejowe sa zuzyte i nadal bedzie brał olej to wtedy juz tylko remont silnika.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 sty 2009, 15:49

Można wymienić koszty sa znikome a zawsze to będzie nowe zwłaszcza ze po tylu latach to pewnie są jak z kamienia te uszczelniacze.

Radek58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 sie 2008, 21:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: [1.9TDI 1Z] Uszczelniacze a ubytki oleju.

Post autor: Radek58 » 24 sty 2009, 18:58

Ja wymieniłem u siebie zimering wału korbowego z tyłu za kołem zamachowym i wałka pośredniego[/i]

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 24 sty 2009, 19:17

Według mnie wymiana uszczelniaczy powinna pomóc koszt we wrocku podobny jak u ciebie 300 zł jeżeli nie pomoże to tak jak Wojtek napisał ;-)

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Re: [1.9TDI 1Z] Uszczelniacze a ubytki oleju.

Post autor: wenon » 24 sty 2009, 20:34

Radek58 pisze:Ja wymieniłem u siebie zimering wału korbowego z tyłu za kołem zamachowym i wałka pośredniego[/i]


ale denisowi bierze olej silnik(spala olej) , nie pisał nic że sa jakies duze wycieki z silnika w okolicy skrzyni itp. wiec w tym przypadku wymiana uszczelniacza wału za wiele nie pomorze.

ja równierz jak najbadziej zalecał bym wymiane uszczelniaczy. a jesli nadal bedzie brał olej to niestety robi sie nieprzyjemnie.

ale jak zdejmie mechanik głowie do wymiany uszczelniaczy na zaworach to mozę przynajmniej bedzie widac cos na cylindrach, czy sa całe nie porysowane i czy nie maja już czasem dużych progów.

AdamE

Post autor: AdamE » 24 sty 2009, 20:41

Solskier pisze:Można wymienić koszty sa znikome a zawsze to będzie nowe zwłaszcza ze po tylu latach to pewnie są jak z kamienia te uszczelniacze.
dokladnie tak, nie dawno robilem u siebie glowice i uszczelniacze byly faktycznie jak kamienie a taraz jest lux wiec polecam ten zabieg, oczywiscie przy okazji wymienilem uszczekniacze walkow

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Re: [1.9TDI 1Z] Uszczelniacze a ubytki oleju.

Post autor: tk74 » 24 sty 2009, 22:17

wenon pisze:
Radek58 pisze:Ja wymieniłem u siebie zimering wału korbowego z tyłu za kołem zamachowym i wałka pośredniego[/i]


ale denisowi bierze olej silnik(spala olej) , nie pisał nic że sa jakies duze wycieki z silnika w okolicy skrzyni itp. wiec w tym przypadku wymiana uszczelniacza wału za wiele nie pomorze.

ja równierz jak najbadziej zalecał bym wymiane uszczelniaczy. a jesli nadal bedzie brał olej to niestety robi sie nieprzyjemnie.

ale jak zdejmie mechanik głowie do wymiany uszczelniaczy na zaworach to mozę przynajmniej bedzie widac cos na cylindrach, czy sa całe nie porysowane i czy nie maja już czasem dużych progów.
Nie ma potrzeby sciągać głowicy do wymiany uszczelniaczy,ich wymiana znacznie zmieni sytuacje ze zuzyciem oleju.Po tylu latach i jakims tam przebiegu one są twarde jak kamienie i nie dokladnie przylegaja do zaworow przez co olej przecieka przez nie.Podczas demontazu dosłownie rozpadaja sie na drobiazgi.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 25 sty 2009, 14:43

dokładnie wycieków nie mam także bawienie się w ten zimering raczej mija się z celem:)
Właśnie koleś gadał że nie trzeba ściągać głowicy, dlatego raczej nie zobaczą jak tam cylindry....Odstawie auto w połowie lutego to pod koniec dam znać jak rezultaty z olejem:)
Dzięki za opinie:)

Awatar użytkownika
boomer86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 05 lis 2007, 21:51
Lokalizacja: Opole

Post autor: boomer86 » 25 sty 2009, 18:00

zawsze lepiej od mniejszego kosztu zaczac , choc niewykluczone , ze na nim poprzestaniesz , skoro zuzycie jest az tak znaczne ... przez uszczelniacze 1,5 litra olejuco tankowanie ... moje ABC mniej spala , a Ty masz TDI , jezeli bez wiekszych MODow , to i niewysilona jednostka jeszcze jest i zuzycie winno byc mniejsze. Na moje oko to raczej turbina bedzie tym pozeraczem oleju , a ze przewody lekko wilgotne ... w koncu olej spalany jest i stad to dymienie , wiec olej sie nie zbiera , ale sukcesywnie jest spalany, kiedy rosnie cisnienie w obiegu ...
Podziel sie wrazeniami po wymianie czegokolwiek ;)
Powodzenia

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 11 mar 2009, 11:01

gdy są padniete uszczelnieacze to zuzycie oleju zwiększa się zimą przy częstym odpalaniu na zimnym, gdy są twarde - wtedy kopci na biało i spala olej

jesli bierze przy pałowaniu to raczej szukałbym nieszczelności w turbinie

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 11 mar 2009, 18:19

Uszczelniacze twardnieją najbardziej podczas przegrzania silnika... Jak najbardziej to pomoże i na pewno spadnie zużycie oleju! Te 0,2 litra na 1000 to i tak nie mało :-/ Jak dalej będzie podciągać olej ponad litrę to tylko remont silnika ... :-x

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 12 mar 2009, 10:18

Niki20 pisze:Uszczelniacze twardnieją najbardziej podczas przegrzania silnika...
no tak ale twarde gumki daja znac szczególnie w zimie, gdy poranny rozruch to zadymka ze spalonego oleju - i w zimie jest spalanie oleju wieksze

u mnie po wymianie przy -15 st C po zapaleniu ZERO dymka :)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 mar 2009, 12:28

u mnie są ubytki rzędu 0.1l/1000km i rano niebieska chmura przy odpalaniu, czyżby trzeba było zbierać na mały remoncik w postaci wymiany uszczelniaczy :?:

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 12 mar 2009, 12:46

UKI_XX pisze:u mnie są ubytki rzędu 0.1l/1000km i rano niebieska chmura przy odpalaniu, czyżby trzeba było zbierać na mały remoncik w postaci wymiany uszczelniaczy :?:
nie masz się czym martwic. a nawet możesz się cieszyć, że tak mało Ci zużywa oleju :-) wszystko jest jak najbardziej w normie. jak Ci zacznie brać 0,5L/1000 km to dopiero wtedy możesz myśleć o wymianie uszczelniaczy zaworów bez zdejmowania głowicy. w każdym razie nie dawaj się naciągać na żadne pseudo remonty.
Więcej chyba nie ma co pisać na ten temat, bo było o tym setki razy na forum.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl