[80 B4 2.0 ABK]Temperatura silnika, nowy wątek??
[80 B4 2.0 ABK]Temperatura silnika, nowy wątek??
Panowie mam taki dziwny problem już niewiem co się dzieje o to objawy: jechałem na trasie troche deptałem do 130 czasem spokojniej do 90 temperatura skakała do 95 stopni ale wentylator sie nie właczył Zauważyłem ze temperatura dosć energicznie potrafi skoczyc czasem po podnisieniu do 90 kilku stopni szybko opadnie do pierwszej cienkiej kreski na liczniku temp., czasem stoi powyżej tych 90 i wentylator wogóle się nie kręci. Zmieniłem czujnik temperatury ten na chłodnicy, ale dalej to samo, sprawdziłem bezpieczniki i wszystko gra, wentylator nie jest uszkodzony bo teraz na trasie zwarłem go i dmucha jak trzeba. Juz sam niewiem co to moze byc? Na logike biorąc to jesli zwarłem jak pisałem wyżej to wydaje mi się że to czyjnik powinnien być uszkodzony ale czujnik jest nowy więc? ktos ma jakiś pomysł? Jest mozliwe ze się uszkodził wskaźnik na zegarach? Niewiem może termostat w gumkę leci? A takie pytanie w którym miejscu znajduje się termostat w B4 na chłodnicy?
Boje się cholera że mogę silnik przegrzać a jak wiadomo koszty remontu po przegrzaniu nie sa małe
Boje się cholera że mogę silnik przegrzać a jak wiadomo koszty remontu po przegrzaniu nie sa małe
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2007, 11:32 przez OREŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No własnie szukałem i troche czytałem ale objawy wszystkich były nieco inne niz umnie, chyba bez wymiany termostatu się nie obejdzie.Labiel pisze:Mi kiedyś termostat leciał w kólki i miałem takie obiawy że czasem autko grzało mi sie a czasem nie dogrzewało. Ale nie bedę sie tutaj rozpisywał. Wejdź w opcję szukaj. Naprawdę juz bardzo dużo było na ten temat.
To takie pytanie w takim razie gdzie on jest dokładnie ulokowany w silniku B4 2.0 ABK bo wymieniałem czujnik i zadnego termostatu nie widziałem.
Drugie pyt: słyszałem ze jest jakiś czujnik jeszcze przy bloku silnika (przy głowicy) gdzie on dokładnie jest??
A jak wyciągne termostat to płyn mi wycieknie czy nie? Jaki jest koszt termostatu?WOJTEK26 pisze:termostat jest w obudowie pompy wody odkręcasz dwie śrubki i zdejmujesz palstikową obudowe wkładasz nowy termostat i składasz wszystko. Ten drugi czujnik jest od chłodzenia wtrysków jak temp na postoju wzrośnie ponad 105 stopni to on włącza wentylatory
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do mojego problemu to dzisiaj wraz z włascicielem jednego sklepu w Krakowie doszlismy do wniosków i teori ze to jednak termostat leci sobie w kulki. Dzisiaj zaobserwowałem objawy po wymianie czujnika od zegarów: temperatura na pierwszej cienkeij kresce powyzej 90 stopni - wentylator ani nie drgnie więc jaka przyvczyna?? Otóż idąc tokiem myslenia czujnik wentylatora nie jest dogrzany przez płyn czyli pomimo ze rurki gorące i chłodnica ( bardzo mozliwe ze jest nieco mniejsza temp w chłodnicy) nie zwiera i nie daje sygnału na wentylator to raz. Dwa jesli termostat jest przywieszony (czyt. zepsuty) czujnik który wymieniłem od zegarów ( który podobno źle wskazywał) takze był oszukiwany przez takowy termostat z braku optymalnej temperatury w chwili pracy silnika (zanizona) stąd zamieszanie na desce rozdzielczej przy której kresce czasem wentylator sie włancza.
Co do wniosków jaką mi to dało szkołe chociaż wszystko potwierdzi sie albo i nie Very Happy jutro to najpierw jeśli chodzi o układ chłodzenia nalżey sprawdzic termostat!!! Bo na swoim przykładzie mówiąc moze własnie nie potrzebnie wymieniałem czujnik od wentylatora i od wskazania na desce.
[ Dodano: 2007-04-13, 11:36 ]
Tak więc wróciłem o0d mechanika termostat wymienił i wychodzi na to że jak pisałem własnie to on był strzelony czyli sie potwierdziło wszystko, ale teraz mam pytanie:
wentylatory u mnie się włączają 2 mm przed pierwszą kropką (czyli po pierwszej cienkiej kresce powyzej 90 stopni) czy tak jest prawidłowo?
Czy wentylatory jak osiągna temperaturę pracy i w tym momencie zgasze silnik i wyjde z auta to powinny jeszcze chłodzić aż spadnie temp. do optymalnej??
Co do wniosków jaką mi to dało szkołe chociaż wszystko potwierdzi sie albo i nie Very Happy jutro to najpierw jeśli chodzi o układ chłodzenia nalżey sprawdzic termostat!!! Bo na swoim przykładzie mówiąc moze własnie nie potrzebnie wymieniałem czujnik od wentylatora i od wskazania na desce.
[ Dodano: 2007-04-13, 11:36 ]
Tak więc wróciłem o0d mechanika termostat wymienił i wychodzi na to że jak pisałem własnie to on był strzelony czyli sie potwierdziło wszystko, ale teraz mam pytanie:
wentylatory u mnie się włączają 2 mm przed pierwszą kropką (czyli po pierwszej cienkiej kresce powyzej 90 stopni) czy tak jest prawidłowo?
Czy wentylatory jak osiągna temperaturę pracy i w tym momencie zgasze silnik i wyjde z auta to powinny jeszcze chłodzić aż spadnie temp. do optymalnej??
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk