Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.3 NG] zwiększają się obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
cybere
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 sty 2009, 17:44

[80 B4 2.3 NG] zwiększają się obroty

Post autor: cybere » 26 sty 2009, 18:41

Mam problem. Szukam na formum ale nie moge nic podobnego znaleźć.

Sprawa wygląda tak.

Po odpaleniu audiczka ma okolo 1000 obotów. Po jakimś czasie obroty zaczynają wzrastać aż do 1600 i tak trzyma. Może to wina jakiegoś czujnika, albo czegoś innego. Byłem u mechanika i powiedział, że to najprawdopodobnie wina czujnika temperatury cieczy (brązowy 3-pinowy) - w sklepie krzykneli 400 zł, więc chcem się upewnic bo nie chce wydać tyle kasy na próżno.

Sprawdzono - nie łapie lewego powietrza, guma na przepływce tez sprawdzona i jest ok, niedawno wymieniona pompa paliwa.

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 26 sty 2009, 22:29

Czujnik do ECU (info dla sterownika o temp.silnika)to nie ten 3pinowy brązowy od spodu(jest od wskazań na desce)tylko czarny 2pinowy na górze króćca wodnego.Chyba cię chce naciągnąć.Fakt że ten 2pinowy też mało nie kosztuje ale napewno nie 400plnów.Tylko nie kupuj zamienników made in Italy za 40 pln bo to nic nie daje.Tylko ori który kosztuje (tak słyszałem kiedyś) ok.150pln.Ale i to nir znaczy że coś pomoże.Mogło klęknąc równie dobrze coś innego (np. silnik krokowy,przepływomierz itp,itd.)

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Re: [80 B4 2.3 NG] zwiększają się obroty

Post autor: Kornel » 26 sty 2009, 23:19

cybere pisze:Mam problem. Szukam na formum ale nie moge nic podobnego znaleźć.

Sprawa wygląda tak.

Po odpaleniu audiczka ma okolo 1000 obotów. Po jakimś czasie obroty zaczynają wzrastać aż do 1600 i tak trzyma. Może to wina jakiegoś czujnika, albo czegoś innego. Byłem u mechanika i powiedział, że to najprawdopodobnie wina czujnika temperatury cieczy (brązowy 3-pinowy) - w sklepie krzykneli 400 zł, więc chcem się upewnic bo nie chce wydać tyle kasy na próżno.

Sprawdzono - nie łapie lewego powietrza, guma na przepływce tez sprawdzona i jest ok, niedawno wymieniona pompa paliwa.
400zł kosztuje ten dolny do wskazań na desce.

Ciebie interesuje ten górny sprawdź jego rezystancję i porównaj z wykresem zanim kupisz.

Krokowy ci się nie przycina. Zrób prosty test kiedy wzrosną obroty ściśnij jeden z węży do krokowca i zobacz czy obroty spadną.

Odczytaj kody błyskowe ze sterownika.

cybere
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 sty 2009, 17:44

Post autor: cybere » 27 sty 2009, 15:42

dzisiaj otworzyłem maske i znalzłem chyba przyczynę. Za silnikiem schodzą się trzy rurki do plastikowego trójnika. Po dociśnieciu trójnika i delikatnej zmianie konta tych rurek spadają obroty o jakies 200. Pewnie któraś z nich jest gdzieś peknięta. Zostawiłem u znajomego w warsztacie i ma sprawdzić.

[ Dodano: 2009-01-27, 15:49 ]
silniczek krokowy sprawdzany będzie w dugiej kolejności. Przepływka sprawdzona i jest ok.

[ Dodano: 2009-01-29, 19:21 ]
wracamy do tematu

sprawdzony przepływomierz, silnik krokowy, sprawdzone rury do krokowca i przepływomierza, brak lewego powietrza, guma na przepływomierzu też sprawdzona. Nadal po jakimś czasie łapie te 1600 obrotów.

Może coś jeszcze trzeba sprawdzić??? Po odpieciu przewodu od silniczka biegu jałowego spada o jakies 400 obrotów. Jest tam chyba jakiś biały czujnik, może to jego sprawka?

Przy regulacji mieszanki i obrotów albo ma 1600 albo 800/700 i mniej tylko, że jak będzie miala te 800 lub 700 przy puszczeniu go z obrotów spadają szybko i silnik gaśnie.

I jeszcze zaczął mi strasznie kopcić na biało, ale to już pewnie uszczelka na głowicy.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 01 lut 2009, 22:59

Ustaw porządnie skład mieszanki na analizatorze, i zresetuj kompa, zrób adaptację mapy PB.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 02 lut 2009, 15:13

dokładnie tak jak pisze kornolio

ja u siebie zrobiłem tydzien temu i jest wiele lepiej, pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl