Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Problem z układem dolotowym - gasnie na sprzegle

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

[AAH] Problem z układem dolotowym - gasnie na sprzegle

Post autor: hct » 26 sty 2009, 12:41

Auto gasnie jak wciskam sprzęgło, jest to o tyle dziwne ze jak wpadnie w trans to gasnie co wciśniecie sprzegła a czasem ani razu

vag pokazal blad lambdy wiec kupilem lambde i wymienilem, przez jeden dzien nie gasło w ogole a teraz raz gasnie a raz nie

moze ktos slyszal o takim przypadku i cos doradzi bo to strasznie denerwujące
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2012, 14:29 przez hct, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 sty 2009, 12:43

Sprawdź krokowca jak pracuje i przeczysc styki. A powiedz gasnie tylko podczas jazdy czy na postoju tez.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 26 sty 2009, 14:07

gasnie jak dojeżdżam do swiatel na sprzegle i na postoju tez mu sie gasnie czasem
a czasem w ogóle nie gasnie

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 26 sty 2009, 23:21

Dobra dobra przygasa na PB czy LPG :?:

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 27 sty 2009, 08:00

i na jednym i na drugim gasnie nie ma znaczenia

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 27 sty 2009, 08:08

Przeczyść krokowca, i sprawdź nieszczelności w dolocie na początek.

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 27 sty 2009, 10:15

Jak wyżej, uszczelnij dolot, zwróć uwagę na połączenie dolotu z kolektorem, tam jest uszczelka, która z wiekiem twardnieje i "wysycha". U mnie po uszczelnieniu tego miejsca znikł problem z gaśnięciem na wolnych obr. na zimnym silniku i z wachaniem obrotów.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 27 sty 2009, 18:44

no mam nadzieje ze to krokowca da sie jakos podratowac albo ze to bedzie ten dolot bo nowy krokowiec 700zl hihi mi powiedzieli w IC

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 sty 2009, 19:08

Moje gasło na postoju. Obroty spadały, spadały, aż wreszcie silnik przestawał pracować. Płukanie krokowa, załatwiło sprawę ;-)
Ostatnio zmieniony 27 sty 2009, 21:00 przez IC69, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 27 sty 2009, 19:35

oki napiszcie co wiece na temat tego krokowca czym go wyczyscic ? czy da sie rozebrac ? co mi bedzie potrzebne bo mam zamiar jutro go reanimowac dziada :evil:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 sty 2009, 22:19

Napiszę Ci to krok po kroku, w/g tego jak ja to robiłem.
Więc tak:
- zdejmij pokrywę silnika,
- zdejmij dolot z przepustnicy, tzn. odkręć dwie śruby M6 na górze, przewód elastyczny od przepływomierza, odepnij odmy od pokryw zaworów, zsuń wężyk podciśnienia z króćca, po prawej stronie przepustnicy (patrząc od przodu samochodu),
- zrzuć przewód wspomagania (idący nad lewą głowicą), z zawiesia,
- odepnij wtyczkę z krokowca (znajduje się on po lewej stronie przepustnicy),
- odkręć krokowiec ( jest osadzony na trzech szpilkach i przykręcony nakrętkami M6 - przydała by się do tego nasadka 10mm, przedłużka i mała grzechotka),
:!: - A cha, żeby zdjąć krokowca z tych szpilek, trzeba jeszcze odpiąć wtyczkę z czujnika znajdującego się poniżej, ponieważ ona go blokuje. Co to za czujnik, to nie mam pojęcia, może ktoś podpowie przy okazji.

Sam silnik krokowy, raczej nie jest rozbieralny. Ja płukałem go w ten sposób, że wlałem mu benzynę w kanały i zostawiłem go na jakąś godzinkę, żeby się odmoczył. Potem osuszyłem go, przedmuchałem i zamontowałem, powtarzając te powyższe czynności, tylko w kolejności odwrotnej.
Mam nadzieje, że choć trochę rozjaśniłem Ci tą całą zabawę i reanimacja się powiedzie. Oczywiście, nie zapomnij pochwalić się jej wynikiem ;-)

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 28 sty 2009, 20:10

wyczyscilem go troche na poczatku zgasl ze 3 razy i narazie jest ok nie gasnie ale zrobilem tylko 20 km po tej zabawie zobaczymy jutro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl