Witam, mam taki problem, mianowicie jak przegonie autko tak z dwa razy na 2 i 3 do 5500 to pozniej na wolnych obrotach spod maski wyraznie słychać stukot, jak jeżdze tak do 3500 to tego nie ma, wymienione uszczelniacze i szklanki, ciśnienie wd wskażnika na zimnym 5 bar, na ciepłym lekko ponad dwa (przy 950 RPM)
czy może być to spowodowane starym zuzytym olejem? moj sie kwalifikuje do wymiany a słyszałem ze olej jak sie zagrzeje to robi sie rzadszy i pompa moze nie wydalac, jakieś inne sugestie?
[2.3 NG}stukanie spod maski, cisnienie oleju?, zawory?
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Jak się rozcieknie to wymienisz dalej na inny... Ja miałem kiedyś tak: Kupiłem auto z dieslem, w którym był Castrol 15w40. I silnik był mokry od oleju, bo ciekło tu i tam i zużycie oleju było 1l/1.000km(tysiąc km). Więc za namową mechanika zmieniłem olej na 15w40 Shell Rimula i o dziwo wycieki zmniejszyły się bardzo a zużycie spadło do 1l/10.000km (dziesięć tysięcy km).
W 2.3 NG jak go kupiłem to nie wiedziałem co lał poprzedni właściciel, zalałem Shell Helix 10w40 i nie było żadnych problemów ze stukaniem i wyciekami, zużycie też w normie (chyba z 1.5l na 10.000km).
Z tego co kojarzę to 2.3 NG są przystosowane zarówno do 15w40 i 10w40. Ale nie tylko od klasy lepkości oleju będzie zależeć czy silnik bierze / cieknie. Z doświadczenia wiem, że marka oleju też się liczy. Ale to już trzeba doświadczalnie pod dany silnik dobrać
W 2.3 NG jak go kupiłem to nie wiedziałem co lał poprzedni właściciel, zalałem Shell Helix 10w40 i nie było żadnych problemów ze stukaniem i wyciekami, zużycie też w normie (chyba z 1.5l na 10.000km).
Z tego co kojarzę to 2.3 NG są przystosowane zarówno do 15w40 i 10w40. Ale nie tylko od klasy lepkości oleju będzie zależeć czy silnik bierze / cieknie. Z doświadczenia wiem, że marka oleju też się liczy. Ale to już trzeba doświadczalnie pod dany silnik dobrać