Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG}stukanie spod maski, cisnienie oleju?, zawory?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

[2.3 NG}stukanie spod maski, cisnienie oleju?, zawory?

Post autor: papaj » 28 sty 2009, 07:24

Witam, mam taki problem, mianowicie jak przegonie autko tak z dwa razy na 2 i 3 do 5500 to pozniej na wolnych obrotach spod maski wyraznie słychać stukot, jak jeżdze tak do 3500 to tego nie ma, wymienione uszczelniacze i szklanki, ciśnienie wd wskażnika na zimnym 5 bar, na ciepłym lekko ponad dwa (przy 950 RPM)

czy może być to spowodowane starym zuzytym olejem? moj sie kwalifikuje do wymiany a słyszałem ze olej jak sie zagrzeje to robi sie rzadszy i pompa moze nie wydalac, jakieś inne sugestie?

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 28 sty 2009, 09:23

Samoregulatory luzu zaworowego(hydrauliczne zresztą) jak zmienisz oliwke na świeżą i są w dobrym stanie to będzie spokój,jak są już sfatygowane to po wymianie oleju będzie lepiej ale od czasu do czasu się odezwą.Jeśli masz wymienione razem ze szklanicami to myślę że po zmanie oleju będzie ok.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 28 sty 2009, 09:30

Sprawdź dokładnie skąd stuka, bo być może to Vacumpompa.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 28 sty 2009, 11:03

AUDI_A6 pisze:Sprawdź dokładnie skąd stuka, bo być może to Vacumpompa.
napewno nie, sprawdzone

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 28 sty 2009, 13:51

wymień olej na porządny 10w40 i popatrz co dalej się dzieje... Czasem przy jednym oleju silnik chodzi głośniej a przy innym ciszej...

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 28 sty 2009, 19:02

foxbat,przyznaje racje mam 350tyś.na budziku z czego ok.15 moich przeszedlem na 15w40 Castrol Magnatec i jest ciszej.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 28 sty 2009, 19:41

czyli sugerujecie ze mam zmienic z polsyntetyka na syntetyczny, nie zaszkodzi to silnikowi? nie rozcieknie sie? dodam ze orkiestra gra tylko jak troche przegonie auto

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 28 sty 2009, 22:17

Jak się rozcieknie to wymienisz dalej na inny... Ja miałem kiedyś tak: Kupiłem auto z dieslem, w którym był Castrol 15w40. I silnik był mokry od oleju, bo ciekło tu i tam i zużycie oleju było 1l/1.000km(tysiąc km). Więc za namową mechanika zmieniłem olej na 15w40 Shell Rimula i o dziwo wycieki zmniejszyły się bardzo a zużycie spadło do 1l/10.000km (dziesięć tysięcy km).

W 2.3 NG jak go kupiłem to nie wiedziałem co lał poprzedni właściciel, zalałem Shell Helix 10w40 i nie było żadnych problemów ze stukaniem i wyciekami, zużycie też w normie (chyba z 1.5l na 10.000km).

Z tego co kojarzę to 2.3 NG są przystosowane zarówno do 15w40 i 10w40. Ale nie tylko od klasy lepkości oleju będzie zależeć czy silnik bierze / cieknie. Z doświadczenia wiem, że marka oleju też się liczy. Ale to już trzeba doświadczalnie pod dany silnik dobrać

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 29 sty 2009, 06:52

sory moja pomylka 15 w 40 to przecierz mineralny, a nie syntetyczny, wiec nie ma prawa sie rozcieć, narazie zaleje mobil 10 w 40 i zobacze co i jak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl