Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Słaby strasznie.

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

[1.9TDI 1Z] Słaby strasznie.

Post autor: yasio » 24 sty 2009, 12:08

Hej!Mam problem z moim Audi 80 B4 1.9TDI 1Z 1993r Avant tzn jest bardzo słabe szczególnie da się to odczuć na trasie...Dziś jadąc do gliwic na 5 biegu około 100km/h autko miało ciężko się zebrać,pedał gazu był dosyć mocno wciśnięty(1/2 zakresu działania)i auto nie chciało zbytnio jechać,jedynie jak dodałem gaz do podłogi to zaczeło coś się dziać..tak samo jest na biegu4 tez nie mam zbytniej ochoty na zebranie się jedynie że wciśnie się pedał do podłogi to wtedy zaczyna iść.Na biegu od 1 do 3 tego raczej nie ma...Ogólnie tak,turbo słychać tak od 2200obr,wczoraj została uszczelniona pompa wtryskowa i wymieniony filtr powietrza.Przed uszczelnieniem było tak samo dlatego się tym nie przejmowałem no ale teraz myślałem że bedzie lepiej a jedyne co się poprawiło to chyba to że jak jest zimny i jade sobie powoli to nie dusi się chociaz przyrafiło mi się coś podobnego jak wracałem z gliwic jadąc na 4 biegu i tak z 1300obr(bo było z górki:))trzymam gaz na tym poziomie cały czas i nagle lekko dodałem gazu a on zamist przyspieszył to przydusił się i dopiero zaczoł jechać tak kilka razy pod rząd i zapaliłą się lampka check po czym za chwile zgasła...zaczyna mi sił brakować... :roll: Pomóżcie.. <osohozi>
Ostatnio zmieniony 24 sty 2009, 15:28 przez yasio, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 sty 2009, 12:13

Było na forum wiele postów, bez podłaczenia pod VAga lub deltascan nie wiele mozna powiedziec. Wygląda to na problemy z zaworem upustowym, zaworkiem N-75 lub przepływomierzem. Zapewne masz na Boschu

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

Post autor: yasio » 24 sty 2009, 12:19

Byłem z nim na kompie i nic nie wykazało po za błedem jakiegoś czujnika hamulców czy coś w ty stylu....Tak mam przepływkę boscha...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 sty 2009, 13:26

Odepnij wtyczke od przepływki i zobacz czy bedzie roznica w jeździe. Po podpieciu pod deltascan mozna sprawdzic jakie parametry pokazuje lmm i dawke paliwa.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 24 sty 2009, 15:19

Zaloguj fure VAG iem zgodnie z tym wątkiem:
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=24669

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 sty 2009, 15:23

Zmień włącznik pod pedałem hamulca - powinno być po problemie, jeśli nie to tylko porządna diagnoza vagiem u kogoś kto się zna a nie tylko myśli że się zna.

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

Post autor: yasio » 25 sty 2009, 07:37

A co myślicie o katalizatorze?Może jest zapchany lub coś w tym stylu?Wie ktoś może gdzie w okolicach Bytomia ktoś zrobi mi te logi dynamiczne?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 25 sty 2009, 10:38

katalizator jeżeli jest już na maxa zapchany to jakoś to odczujesz ale jako tak strasznego to wpłuwu nie ma. Wytnij i bedziesz spokojny.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 25 sty 2009, 12:00

zmien na poczatku ten wlacznik sprzegla, zrob logi albo podepnij manometr na poczatku zeby wiedziec jakie masz cisnienie doladowania, sprwadz rowniez dawke na biegu jalowym, sprawdz czy nie zapowietrza sie uklad paliwowy, kiedy zmieniales filtr paliwa, moze byc wiele mozliwosci dlatego logi napewno pomoga w bardziej konkretnej diagnozje

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 25 sty 2009, 22:39

kyjo pisze:katalizator jeżeli jest już na maxa zapchany to jakoś to odczujesz ale jako tak strasznego to wpłuwu nie ma. Wytnij i bedziesz spokojny.
w moim przypadku katalizator zmienił dosyć dużo, turbo już świszczy od 1500obr. i od 1600 auto w miarę przyspiesza, wcześniej dopiero od 2000obr/min zaczynało się coś dziać i ciężko się wkręcał na obroty, więc jeżeli jest duży przebieg to warto go wyrzucić.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 26 sty 2009, 14:12

dlatego napisałem ze jak już jest cały zabity to może jakaś róznica bedzie. A że turbo świszczy to chyba wrażenie bo akurat te montowane z 1Z sa to zwykłe turbawki.
pozdro

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 26 sty 2009, 22:35

maqubis pisze:
kyjo pisze:katalizator jeżeli jest już na maxa zapchany to jakoś to odczujesz ale jako tak strasznego to wpłuwu nie ma. Wytnij i bedziesz spokojny.
w moim przypadku katalizator zmienił dosyć dużo, turbo już świszczy od 1500obr. i od 1600 auto w miarę przyspiesza, wcześniej dopiero od 2000obr/min zaczynało się coś dziać i ciężko się wkręcał na obroty, więc jeżeli jest duży przebieg to warto go wyrzucić.
na świwszczenie nic sie nie zdiagnozuje po to sa manometry zeby zbadac jakie turbo daje cisnienie albo logi ktore jeszcze wiecej powiedzą, jak autko nie ma mocy to zaczolbym od zbadania cisnienia, filtra paliwa jak byl nie wymieniany a najlepiej wlasnie od logów

[ Dodano: 2009-01-26, 22:36 ]
kyjo pisze:dlatego napisałem ze jak już jest cały zabity to może jakaś róznica bedzie. A że turbo świszczy to chyba wrażenie bo akurat te montowane z 1Z sa to zwykłe turbawki.
pozdro
turbinka bedzie gwizdac jak bedzie nieszczelnosc, sciagnij weza od turbinki co idzie do IC i wcisnij gaz to uslyszysz jak ladnie swiszczy :mrgreen:

Awatar użytkownika
yasio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:00
Lokalizacja: Bytom(Śląskie)

Post autor: yasio » 27 sty 2009, 08:12

Tylko kto jest w stanie mi zrobić pełną diagnoze w okolicach Bytomia?Bo jeździłem po mechanikach to tylko mi kompa wpioł i pogrzebał 5min i mówi że tylko ten czujnik od hamulca wywala błąd... :-x

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 28 sty 2009, 20:48

zeby sprawdzic cisnienie doladowania nie musisz jechac na diagnostyke

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 sty 2009, 13:00

yasio pisze:Bo jeździłem po mechanikach to tylko mi kompa wpioł i pogrzebał 5min i mówi że tylko ten czujnik od hamulca wywala błąd... :-x
I tak jak napisałem wyżej, wymień ten wyłącznik, a nie szukaj dziury w cały i dopiero potem zobacz co się dzieje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl