Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] wtryskiwacz rozruchowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

[2.3 NG] wtryskiwacz rozruchowy

Post autor: papaj » 28 sty 2009, 07:29

od jakiegos cvzasu mam problem z rozruchem na zimno, wymienilem czujnik temp czarny i nic, ostatnio wypiolem wtyczke od wtrysku rozruchowego i odpala tak samo jak z wpiętą zakładając że wtrysk jest sprawny (dzis to sprawdzę) gdzie szukać przyczyny? on dostaje napiecie wraz z rozrusznikiem, może gdzies tam na kablach jest cos nie halo? ktoś miał może podobne doświadczenia?

jaka powinna być rezystancja tego czarnego czujnika? (podobno bylo na forum ale nie znalazłem) kupiłem zamiennik, a wiadomo jak to z nimi bywa, warto sprawdzic

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 sty 2009, 08:16

Czujnik od wtryskiwacza rozruchowego nie ma zmiennej rezystancji tylko przy danej temp. styki sie zwieraja do masy lub rozwieraja i wtedy podaje wtryskiwacz rozruchowy. Sprawdź czy pod gumka wtyczki od wtryskiwacza nie przerwał sie kabelek.

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 28 sty 2009, 12:06

http://www.centrum.audi80...fileinfo/id,47/ tam jest wykres rezystancji czarnego czujnika w zależności od temperatury.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 28 sty 2009, 15:25

więc tak, podpiołem żarówke do wtyczki wtryskiwacza i po 1s od momentu rozpoczecia pracy przez rozrusznik sie zaświeca, czyli sygnał do wtryskiwacza dochodzi. dodam ze znalazłem odpięta wtyczke czarna która powinna byc wpieta do gniazga zaraz za reflektorem, do czego ta wtyczka? centralnie na wprost jak sie patrzy z przodu na rozdzielacz paliwa.

efekt uzyskałem taki:
- na wpetej wtyczce od wtryskiwacza auto odpalilo od razu 1200 rpm i po ok 4s spadło na 900
- na wypietej wtyczce wtryskiwacza auto odpala na 1200 rpm ale po ok 2-3 s dłuższego krecenia
i teraz tak, czy może byc opcja ze wtryskiwacz jest lekko przytkany i podaje paliwo ale w zbyt małej ilości? dodam jeszcze ze przedwczoraj zmniejszyłem troche mieszankę bo była za bogata i tez to zaowocowało lepszym odpalaniem

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 sty 2009, 15:41

Mówisz o wtyczce przy rozdzielaczu paliwa :?: jezeli tak to podpiąłes kompenasator cisnienia paliwa. Skoro odpala juz dobrze to nie ma sie czym przejmowac, a to ze dłuzej musiałes pokrecic na odpietym wtryskiwaczu to normalne bo dostawał mniej paliwa.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 29 sty 2009, 06:55

no więc moja radość nie trwała długo, dzis rano po pracy na parkingu odpalam auto i ok 5s krecenia i efekt taki że obr ok 750 i szarpie przez ok 3 s i potem łapie 110 i spada do 900
i sie zastanawiam czy przypadkiem wtryskiwacz nie dostaje za póżno sygnalu, czy lepiej go od razu wymontować i sprawdzić ile tego paliwa podaje

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 sty 2009, 08:09

Mozesz tak zrobic,wyjmij go z kolektora i na zimnym niech ktos spróbuje zakręcic a ty patrz jak podaje paliwo, tylko dobrze byłoby jakos zatkac otwór po wtryskiwaczu.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 29 sty 2009, 16:51

byłem dziś na analizie spalin, bo sklad mieszanki budzij we mnie zastrzezenia, oto wyniki:

CO - 0,25 przed ustawieniem bylo 1,2
CO2 - 13,3 14
ppm Vol HC - 129
Lambda 1,18
diagnosta mowil ze druga wartosc i lambda sa za wysokie
dla porownania wynki z analizy z roku 2003
CO - 0,26
co2 - 14
ppm Vol HC - 86

można na tej podstawie coś stwierdzic?

[ Dodano: 2009-01-29, 21:14 ]
pierwsze odpalenie po ustawieniu i resecie ecu ok, zobacze jak bedzie rano

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl