od jakiegos cvzasu mam problem z rozruchem na zimno, wymienilem czujnik temp czarny i nic, ostatnio wypiolem wtyczke od wtrysku rozruchowego i odpala tak samo jak z wpiętą zakładając że wtrysk jest sprawny (dzis to sprawdzę) gdzie szukać przyczyny? on dostaje napiecie wraz z rozrusznikiem, może gdzies tam na kablach jest cos nie halo? ktoś miał może podobne doświadczenia?
jaka powinna być rezystancja tego czarnego czujnika? (podobno bylo na forum ale nie znalazłem) kupiłem zamiennik, a wiadomo jak to z nimi bywa, warto sprawdzic
[2.3 NG] wtryskiwacz rozruchowy
więc tak, podpiołem żarówke do wtyczki wtryskiwacza i po 1s od momentu rozpoczecia pracy przez rozrusznik sie zaświeca, czyli sygnał do wtryskiwacza dochodzi. dodam ze znalazłem odpięta wtyczke czarna która powinna byc wpieta do gniazga zaraz za reflektorem, do czego ta wtyczka? centralnie na wprost jak sie patrzy z przodu na rozdzielacz paliwa.
efekt uzyskałem taki:
- na wpetej wtyczce od wtryskiwacza auto odpalilo od razu 1200 rpm i po ok 4s spadło na 900
- na wypietej wtyczce wtryskiwacza auto odpala na 1200 rpm ale po ok 2-3 s dłuższego krecenia
i teraz tak, czy może byc opcja ze wtryskiwacz jest lekko przytkany i podaje paliwo ale w zbyt małej ilości? dodam jeszcze ze przedwczoraj zmniejszyłem troche mieszankę bo była za bogata i tez to zaowocowało lepszym odpalaniem
efekt uzyskałem taki:
- na wpetej wtyczce od wtryskiwacza auto odpalilo od razu 1200 rpm i po ok 4s spadło na 900
- na wypietej wtyczce wtryskiwacza auto odpala na 1200 rpm ale po ok 2-3 s dłuższego krecenia
i teraz tak, czy może byc opcja ze wtryskiwacz jest lekko przytkany i podaje paliwo ale w zbyt małej ilości? dodam jeszcze ze przedwczoraj zmniejszyłem troche mieszankę bo była za bogata i tez to zaowocowało lepszym odpalaniem
no więc moja radość nie trwała długo, dzis rano po pracy na parkingu odpalam auto i ok 5s krecenia i efekt taki że obr ok 750 i szarpie przez ok 3 s i potem łapie 110 i spada do 900
i sie zastanawiam czy przypadkiem wtryskiwacz nie dostaje za póżno sygnalu, czy lepiej go od razu wymontować i sprawdzić ile tego paliwa podaje
i sie zastanawiam czy przypadkiem wtryskiwacz nie dostaje za póżno sygnalu, czy lepiej go od razu wymontować i sprawdzić ile tego paliwa podaje
byłem dziś na analizie spalin, bo sklad mieszanki budzij we mnie zastrzezenia, oto wyniki:
CO - 0,25 przed ustawieniem bylo 1,2
CO2 - 13,3 14
ppm Vol HC - 129
Lambda 1,18
diagnosta mowil ze druga wartosc i lambda sa za wysokie
dla porownania wynki z analizy z roku 2003
CO - 0,26
co2 - 14
ppm Vol HC - 86
można na tej podstawie coś stwierdzic?
[ Dodano: 2009-01-29, 21:14 ]
pierwsze odpalenie po ustawieniu i resecie ecu ok, zobacze jak bedzie rano
CO - 0,25 przed ustawieniem bylo 1,2
CO2 - 13,3 14
ppm Vol HC - 129
Lambda 1,18
diagnosta mowil ze druga wartosc i lambda sa za wysokie
dla porownania wynki z analizy z roku 2003
CO - 0,26
co2 - 14
ppm Vol HC - 86
można na tej podstawie coś stwierdzic?
[ Dodano: 2009-01-29, 21:14 ]
pierwsze odpalenie po ustawieniu i resecie ecu ok, zobacze jak bedzie rano