Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 92 2.0 benz] uszkodzona uszczelka pod głowicą

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dziku81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2009, 22:39

[B4 92 2.0 benz] uszkodzona uszczelka pod głowicą

Post autor: dziku81 » 31 sty 2009, 22:47

Witam. Mam prawdopodobnie uszkodzoną uszczelkę pod głowicą w swoim B4 2.0 benzyna z 1992. (płyn z chłodnicy odparowuje przez ogrzewanie, duże ciśnienie w przewodach chłodniczych).
Dzwoniłem po różnych mechanikach w Warszawie ale poniżej 1000zł nikt nie schodził.

Udało mi się znaleźć jednego mechanika ok 40 km od mojego domu który by mi to zrobił za ok 500zł i mam takie pytanie: czy myślicie że 50 km jestem w stanie przejechać z takim uszkodzeniem ? Oprócz tego że mi szyby zaparowują i przez ogrzewanie leci dym to jedzie normalnie....

dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
malineek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 31 lip 2008, 23:11
Lokalizacja: zelów

Post autor: malineek » 31 sty 2009, 22:51

najbezpieczniej bylo by sholowac jak laweta za droga i zalezy gdzie ta woda sie dostaje

dziku81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2009, 22:39

Post autor: dziku81 » 31 sty 2009, 22:59

ciężko powiedzieć, olej wydaje się w normie, z rury wydechowej też w normie i tylko ten dym w środku...

Awatar użytkownika
malineek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 31 lip 2008, 23:11
Lokalizacja: zelów

Post autor: malineek » 31 sty 2009, 23:02

dym czy para??jak para to jedz a jak dym to bym sie nie odważył

dziku81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2009, 22:39

Post autor: dziku81 » 31 sty 2009, 23:06

sorry, chodziło mi o parę nie o dym.
Chyba jednak się zdecyduję (najwyżej co kilka km będę się zatrzymywał sprawdzać czy wszystko ok) bo w Warszawie nie mogę znaleźć nikogo kto by to zrobił w podobnej cenie.

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 31 sty 2009, 23:11

kolego jak masz pare w środku to masz nagrzewnice rozwaloną może najpierw tym się zajmij może tylko nagrzewnica się rozszczelniła w przewodach musi być troche ciśnienia jak jest ciepły

dziku81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2009, 22:39

Post autor: dziku81 » 31 sty 2009, 23:18

Byłem u jednego mechanika i powiedział że na 90% uszczelka pod głowicą. A te przewody to prawie jakby je zaraz rozwalić miało.
Czy znacie może możliwość sprawdzenia tego bez rozbierania silnika ?
Mógłbym odciąć przewody od nagrzewnicy i zamknąć obieg aby para nie leciała tylko nie wiem jak wtedy zdiagnozować czy coś jest nie tak.

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 31 sty 2009, 23:38

zdejmij te przewody z nagrzewnicy i połącz ze sobą za pomocą rurki odpal silnik i patrz czy będzie widać wydobywające się pęcherze powietrza w zbiorniczku tam co płyn się leje jak nic niebędzie widać to trzeba się przejechać obserwójąc wskażnik temperatury pamiętaj aby uzupełnić płyn na zimnym silniku

[ Dodano: 2009-01-31, 23:42 ]
nadmiar ciśnienia z układu wypuszcza korek który ma wbudowany zaworek

[ Dodano: 2009-01-31, 23:47 ]
a jak termostat otwiera się , dolny przewód w chłodnicy się nagrzewa od razu czy jak na wskażniku pokaże 85 stopni

dziku81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2009, 22:39

Post autor: dziku81 » 31 sty 2009, 23:59

wielkie dzięki za cenne porady.

Jak ruszam samochodem na zimnym silniku to nic się nie dzieje. Parować zaczyna jak temperatura dochodzi do ok. 90 stopni.
Jak mam wyłączone ogrzewanie to tak średnio paruje, jak włączam (zimne) to mocniej, a jak daję ogrzewanie ciepłe to paruje jak z czajnika. Cały czas się zastanawiam czy to jednak nie ta nagrzewnica bo miałem już z nią problemy kiedyś (była łatana jakimś tam uszczelniaczem).

Zrobię tak jak mówiłeś i połączę rurki i zobaczę jak się będzie zachowywać. Jutro pewnie potestuję

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 01 lut 2009, 00:05

a podczas jazdy trzyma ci temperature na 90 czy faluje sprawdz tą nagrzewnicę po prostu ją wymień na nową roboty kupe ale niema wyjścia w tej sytuacji jak ci z niej paruje to czy tak czy siak jest do wymiany

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 01 lut 2009, 00:52

dziku81 pisze:Cały czas się zastanawiam czy to jednak nie ta nagrzewnica bo miałem już z nią problemy kiedyś (była łatana jakimś tam uszczelniaczem).
No to mamy winowajcę najprawdopodobniej, zrób jak kolega wyżej napisał - zdejmij węże idące do nagrzewnicy, połącz je ze sobą i się przejedź. Będzie wiadomo czy to wina nagrzewnicy, może być przytkana stąd zwiększone ciśnienie w układnie. Bo tak na dobrą sprawę to co ma uszczelka pod głowicą do pary z nawiewów? Jeśli była by strzelona to miał byś plamki oleju w zbiorniczku wyrównawczym.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 01 lut 2009, 08:42

Profilaktycznie zmień też na nowy korek w zbiorniczku wyrównawczym by być pewnym, że ciśnienie jest właściwe.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 01 lut 2009, 10:04

Profilaktycznie też możesz sprawdzić czy załącza się wentylator chłodnicy jeśli nie to wymień czujnik temp cieczy w chłodnicy.U mnie padł ten właśnie czujnik,nie zwróciłem uwagi i uszczelka do wymiany mechanik powiedział że dużo do przegrzania głowicy nie brakowało.

bybus1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 07 paź 2007, 13:25
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: bybus1 » 01 lut 2009, 14:22

jak ma takie ciśnienie na przewodach towłaśnie ono rozwaliło nagrzewnicę.Uszczelka do wymiany.Sprawdż tylko czy wentylator się włącza, jak nie to napewno uszczelka.

dziku81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2009, 22:39

Post autor: dziku81 » 01 lut 2009, 14:43

Dzisiaj znowu "potestowałem" trochę. Odłączyłem węże od nagrzewnicy i zamknąłem łącznikiem obwód.
W zbiorniku wyrównującym żadnych bąbelków nie ma, olej czysty, z rury wydechowej wszytko ok.
Wentylator na chłodnicy włącza się przy ok 85 stopni.
Ciśnienie w przewodach nadal duże przy zwiększonej temperaturze silnika. Jak odkręcam korek od zbiornika wyrównującego do dosyć dużo tego powietrze uchodzi...

Wyczytałem że jeszcze jedna możliwość jest, być może właśnie ten korek od zbiornika jest uszkodzony bo podobno właśnie ten korek jest odpowiedzialny za ciśnienie.
Wymienię korek na nowy i zobaczę czy coś da.

Czy nie wiecie może gdzie mogę dostać taki korek do zbiornika wyrównującego ? Szukałem w necie ale nie udało mi się znaleźć. Może znacie jakiś sklep w Warszawie gdzie mógłbym to kupić ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl