Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Wymiana zacisków przód i pukanie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

[B3] Wymiana zacisków przód i pukanie

Post autor: dardaw2 » 02 lut 2009, 17:59

Witam
Od wczoraj coś mi puka z prawej strony na dołkach. Nie jest to przegub bo to nie jest synchroniczne stukanie. Na dołkach robi puk, puk puk, puk, puk :-P
Jak myślicie co to jest? Łożysko Mc Phersona?
Na moje oko tak jak by coś drżało. Na prostej tego nie ma.

I druga sprawa. Będę wymieniał hamulce przód, tarcze i klocki więc pomyślałem żeby wstawić wentylowane. Od czego musiał bym mieć zaciski(90?) i co dokładnie jeszcze było by do wymiany? I w ogóle to jest plug and play czy trzeba przerabiać coś?
Coś mi brat biadoli "mechanik" że pompa może nie wyrabiać na większych zaciskach(bo w wentylach. są chyba dwu tłoczkowe). Dobrze gada czy tylko biadoli?
Pozdro i czekam na odpowiedzi <ok>

noorbi

Post autor: noorbi » 02 lut 2009, 19:42

Jak myślicie co to jest? Łożysko Mc Phersona?
to albo tulejka wahacza.
To dwa elementy najczęściej stukające na dołkach.

kali_mann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 paź 2007, 15:06
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: kali_mann » 02 lut 2009, 19:47

jeśli stuka przy hamowaniu,może być to prawdopodobnie luz na jarzmach zacisków (ja tak miałem)
a stukało podczas jazdy z winy luzu na sworzniu

gta77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 22 sty 2009, 21:35
Lokalizacja: zamość

Post autor: gta77 » 02 lut 2009, 21:16

jezeli twoje audi jest po 1989r to najprawdopodobniej stuka łącznik stabilizatora, tuleja stab. albo górne gniazdo amortyzatora - te elementy najczesciej lecą
co do hamulców to szukaj z b3 wersja E, bądź z b4 2,0e 115KM - będą pasowały bez przerabiania i stara pompa da rade - srednica tarczy jest taka sama - musisz zmienic tarcze, zacisk i siodło -wszystko pasuje
w mocniejszych wersjach (2,6-2,8-2,3 20v) są juz większe tarcze i dużo mocniejsze zaciski - bez zmiany pompy nie przejdzie i nie wiem czy bedzie pasowało do zwrotnicy

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 02 lut 2009, 21:40

Łączniki są nowe i są w porządku. To tak jak by coś drżało. Stawiam na Mc Pherson.

[ Dodano: 2009-02-02, 21:40 ]
gta77, czyli tylko wymienić zaciski, tarcze i koniec?
A ostatnio na szrocie widziałem 90 i na bank siedziały tam wentylowane. Pasowały by, bo pewnie wychacze je za grosze;)

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 03 lut 2009, 08:30

dardaw2 pisze:czyli tylko wymienić zaciski, tarcze i koniec?
Trzeba jeszcze wymienić jarzma (mocowanie zacisku, za waskie na wentylowaną tarczę)

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 03 lut 2009, 10:35

Czyli komplet z tej 90 by podszedł? Bez problemu o to że coś będzie nie wyrabiać?

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 03 lut 2009, 13:00

dardaw2 pisze:Czyli komplet z tej 90 by podszedł? Bez problemu o to że coś będzie nie wyrabiać?
Komplecik pasować będzie bez problemu, tylko musisz zwrócić uwagę na pompę hamulcową jaka jest u dawcy. Jeżeli będzie identyczna (są różne średnice tłoczków,różne typy pomp, w niektórych modelach były montowane wzmacniacze siły hamowania) to problemu nie ma, w każdej innej sytuacji zmienia się charakterystyka układu hamulcowego a hamulec to bezpieczeństo Twoje i innych użytkowników drogi trzeba o tym pamiętać.

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 03 lut 2009, 17:14

Czyli jeśli pompa będzie inna to może to nie wyrabiać. O to się bałem, a na razie nie chce powiększać kosztów tego wszystkiego.
To może na razie kupić zwykłe tarcze(bo frezowane szybko klocki zużywają) i klocki, a wymienić wszystko kiedyś w przyszłości.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 03 lut 2009, 21:21

Sprawdź stabilizator. Ja dziś wymieniłem ten gumy na stabilizatorze i jest cisza :D

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 03 lut 2009, 22:26

Fantomas_29, też drżało coś u ciebie na dołkach?

Awatar użytkownika
rydzudzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 13 sty 2008, 20:07
Lokalizacja: Leoncin

Post autor: rydzudzik » 12 mar 2009, 22:26

U mnie było podobnie i okazało sie ze to górne gniazdo amortyzatora

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl