[1.9TDI 1Z] Dziury w tłokach.
[1.9TDI 1Z] Dziury w tłokach.
koledzy!! zakładam tego posta ponieważ przeglądając rożne fora i czytając rożne posty nigdzie nie natrafiłem na jednoznaczną odpowiedź ,a mianowicie z czego powstają (dziury w tłokach) . wypowiedzi były rożne jedni twierdzą że od za wysokiej dawki paliwa inni że od zbyt dużej dawki powietrza jak to w końcu jest.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2009, 13:57 przez pawian78, łącznie zmieniany 1 raz.
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
Według mojej małej wiedzy na ten temat,dziury w tłokach powoduje uboga mieszanka,czyli mało paliwa do powietrza,spalane ubogiej mieszanki powoduje podwyższenie temperatury spalania,testowałem kiedyś na silniku z poloneza ubogą dawkę,długo nie wytrzymał,posypały sie prowadnice zaworowe i popękały tłoki.
dziory w tlokach powstaja w wyniku zbyt wysokiej dawki tzw niekontrolowany chip tuning a jak wiadomo jak podkreca sie dawke to i powinno sie podkrecic cisnienie doladowania, im wyzsza dawka paliwa to tym wiecej powietrza to i wyzsza temp spalania
[ Dodano: 2009-02-03, 10:39 ]
dlatego tez doladowanych silnikach stosuje sie IC ktore zmniejszaja temp powietrza sprezonego a jak wiadomo im bardziej sprezymy powietrze tym wieksza jest jego temperatura
[ Dodano: 2009-02-03, 10:39 ]
dlatego tez doladowanych silnikach stosuje sie IC ktore zmniejszaja temp powietrza sprezonego a jak wiadomo im bardziej sprezymy powietrze tym wieksza jest jego temperatura
czyli z tego no piszecie główną przyczyną wypalania dziur jest zbyt wysoka dawka powietrza.W takim przypadku błędne jest pojęcie podkręcanie dawki sprężonego powietrza bez podniesienia dawki paliwa.Wygląda na to że jeżeli przykładowo w silniku 1Z ,ustawiamy dawkę na 3mg i zwiększamy ciśnienie doładowania na powiedzmy 1,2bara,możemy spodziewać się w niedługim czasie tak zwanej dziury w tłoku.A co jak zabieg zrobimy odwrotnie zwiększymy dawkę a ciśnienie powietrza pozostawimy na poziomie 0,96.Czy w jednym i drugim przypadku spowoduje wypalenie. Z tego co wyczytałem główną przyczyną jednak jest zbyt duża dawka powietrza ponieważ to ona wchodzi w reakcję z materiałem z jakiego jest zrobiony tłok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31
ja bym się zgodził z kolegą sunseeker1 bo przecież diesel pracuje przy nadmiarze powietrza z racji tego, że aby nastąpił zapłon ON w cylindrze potrzebna jest odpowiednia temperatura a ta zależy od stopnia sprężania i ilości powietrza <ok>
tłok w dieslu pokrywa się na powierzchni cienką warstwą sadzy co raczej chroni przed dostępem tlenu do materiału tłoka
a co do wypalania dziur w tłokach to ja bym stawiał bardziej na uszkodzenie uszczelki pod głowicą i dostanie się płynu chłodniczego na rozgrzane denko tłoka
tłok w dieslu pokrywa się na powierzchni cienką warstwą sadzy co raczej chroni przed dostępem tlenu do materiału tłoka
a co do wypalania dziur w tłokach to ja bym stawiał bardziej na uszkodzenie uszczelki pod głowicą i dostanie się płynu chłodniczego na rozgrzane denko tłoka
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
Dolejcie paliwa wiadrem w poczciwym 1Z(rezystorki i inne boxy rodem z allegro) i zacznijcie jezdzic z pedałem w podłodze... prosta droga do uszkodzenia silnika.
Reasumujac - predzej zameczysz diesla wywaloną w kosmos dawką paliwa niz wysokim cisnieniem doladowania.
Pozdrawiam
Reasumujac - predzej zameczysz diesla wywaloną w kosmos dawką paliwa niz wysokim cisnieniem doladowania.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 lut 2009, 19:04 przez przemik, łącznie zmieniany 1 raz.
tak więc stawiacie na dawkę paliwa,to jak to się ma do wymiany wtrysków chociażby na te od AFN albo lepiej od T4 2,5tdi ,wymieniając wtryski zwiększamy odrazu dawkę paliwa.A co jeżeli wymienimy wtryski a ciśnienie doładowania powietrza pozostawimy na standardowym poziomie,czy nie wynika z tego że po czasie będzie dziura.
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
Przemik,racja,ale nie zwiekszając paliwa,a napchasz powietrza(czysto teoretycznie),to wypali,lub wydmucha uszczelkę pod głowicą,czyli i tak zle i tak nie dobrze,wypalanie dziur to nic innego jak przepier..... temperatury spalania ponad wytrzymałość materiałów,a jak do tego doprowadzić to już sposobów jest mnóstwo.Ale na chłopski rozum,to w takim przypadku,lania wiadrami paliwa,to duużaaa jego częśc pozostaje nie spalona,wiec sensu to w tym nie ma.przemik pisze:Dolejcie paliwa wiadrem w poczciwym 1Z(rezystorki i inne boxy rodem z allegro) i zacznijcie jezdzic z pedałem w podłodze... prosta droga do rozpieprzenia silnika.
Reasumujac - predzej zameczysz diesla wywaloną w kosmos dawką paliwa niz wysokim cisnieniem doladowania.
Pozdrawiam
Przepalenie denka tłoka występuje najczęściej w silnikach o zapłonie iskrowym, przyczyną może być:
-nieodpowiednia jakość paliwa (liczba oktanowa)
-nieodpowiednie świece zapłonowe (niewłaściwa wartość cieplna)
W silnikach o zapłonie samoczynnym może dochodzić do nadpalenia górnych części tłoków, najbardziej prawdopodobne przyczyny nadpalenia :
-nieszczelne wtryskiwacze ,
-ciężko chodząca lub zakleszczona iglica wtryskiwacza,
-złamana lub osłabiona sprężyna iglicy,
-uszkodzony zawór odciążający w pompie wtryskowej,
-w silnikach z komorą wstępną : defekt komory, ale tylko z ww. punktami.
Wnioskując dalsza jazda z takimi uszkodzeniami na pewno doprowadzi do wypalenia dziur , ale za duża dawka paliwa też może spowodować wypalenie dziur (nadmiar paliwa spala się na denku tłoka) - najlepiej jak wypowie się ktoś, kto zajmuje się dieslami ... <ok>
-nieodpowiednia jakość paliwa (liczba oktanowa)
-nieodpowiednie świece zapłonowe (niewłaściwa wartość cieplna)
W silnikach o zapłonie samoczynnym może dochodzić do nadpalenia górnych części tłoków, najbardziej prawdopodobne przyczyny nadpalenia :
-nieszczelne wtryskiwacze ,
-ciężko chodząca lub zakleszczona iglica wtryskiwacza,
-złamana lub osłabiona sprężyna iglicy,
-uszkodzony zawór odciążający w pompie wtryskowej,
-w silnikach z komorą wstępną : defekt komory, ale tylko z ww. punktami.
Wnioskując dalsza jazda z takimi uszkodzeniami na pewno doprowadzi do wypalenia dziur , ale za duża dawka paliwa też może spowodować wypalenie dziur (nadmiar paliwa spala się na denku tłoka) - najlepiej jak wypowie się ktoś, kto zajmuje się dieslami ... <ok>
napewno :lol: :lol: :lol: :lol: bajki to na dobranoc, jeszcze na posrednim wtrysku,mrozoo pisze:nie sadze aby tak latwo bylo wypalic dziury w tlokach, przyklad to golf zaprzala 1.6td podkrecony na 170kucy i mega chmura z tylu od nadmiaru paliwka i smiga juz sporo i nic sie niedzieje
natomiast w 1Z-ie wystarcza lejace wtryski by zalatwic tloki
tak , to poczytaj troche:napewno :lol: :lol: :lol: :lol: bajki to na dobranoc, jeszcze na posrednim wtrysku,
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=193862&start=0
pośredni wtrysk w niczym nie przeszkadza, co wiecej pozwala wyżej zakręcić silnik niz TDI