Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Dziury w tłokach.

ODPOWIEDZ
pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

[1.9TDI 1Z] Dziury w tłokach.

Post autor: pawian78 » 03 lut 2009, 09:53

koledzy!! zakładam tego posta ponieważ przeglądając rożne fora i czytając rożne posty nigdzie nie natrafiłem na jednoznaczną odpowiedź ,a mianowicie z czego powstają (dziury w tłokach) . wypowiedzi były rożne jedni twierdzą że od za wysokiej dawki paliwa inni że od zbyt dużej dawki powietrza jak to w końcu jest.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2009, 13:57 przez pawian78, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 03 lut 2009, 10:17

Według mojej małej wiedzy na ten temat,dziury w tłokach powoduje uboga mieszanka,czyli mało paliwa do powietrza,spalane ubogiej mieszanki powoduje podwyższenie temperatury spalania,testowałem kiedyś na silniku z poloneza ubogą dawkę,długo nie wytrzymał,posypały sie prowadnice zaworowe i popękały tłoki.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 03 lut 2009, 10:22

dziory w tlokach powstaja w wyniku zbyt wysokiej dawki tzw niekontrolowany chip tuning a jak wiadomo jak podkreca sie dawke to i powinno sie podkrecic cisnienie doladowania, im wyzsza dawka paliwa to tym wiecej powietrza to i wyzsza temp spalania

[ Dodano: 2009-02-03, 10:39 ]
dlatego tez doladowanych silnikach stosuje sie IC ktore zmniejszaja temp powietrza sprezonego a jak wiadomo im bardziej sprezymy powietrze tym wieksza jest jego temperatura

pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

Post autor: pawian78 » 03 lut 2009, 11:14

czyli z tego no piszecie główną przyczyną wypalania dziur jest zbyt wysoka dawka powietrza.W takim przypadku błędne jest pojęcie podkręcanie dawki sprężonego powietrza bez podniesienia dawki paliwa.Wygląda na to że jeżeli przykładowo w silniku 1Z ,ustawiamy dawkę na 3mg i zwiększamy ciśnienie doładowania na powiedzmy 1,2bara,możemy spodziewać się w niedługim czasie tak zwanej dziury w tłoku.A co jak zabieg zrobimy odwrotnie zwiększymy dawkę a ciśnienie powietrza pozostawimy na poziomie 0,96.Czy w jednym i drugim przypadku spowoduje wypalenie. Z tego co wyczytałem główną przyczyną jednak jest zbyt duża dawka powietrza ponieważ to ona wchodzi w reakcję z materiałem z jakiego jest zrobiony tłok.

sunseeker1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31

Post autor: sunseeker1 » 03 lut 2009, 11:36

Hej, wedle mojej wiedzy koledzy macie rację ale jeśli sprawa dotyczy silnika benzynowego. W przypadku silnika diesla to niema to większego znaczenia, on sam pracuje w nadmiarze powietrza tak aby cała mieszanka się dokładnie spaliła. Tak kiedyś wyczytałem w książce. Pozdrawiam

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 lut 2009, 11:57

ja bym się zgodził z kolegą sunseeker1 bo przecież diesel pracuje przy nadmiarze powietrza z racji tego, że aby nastąpił zapłon ON w cylindrze potrzebna jest odpowiednia temperatura a ta zależy od stopnia sprężania i ilości powietrza <ok>
tłok w dieslu pokrywa się na powierzchni cienką warstwą sadzy co raczej chroni przed dostępem tlenu do materiału tłoka

a co do wypalania dziur w tłokach to ja bym stawiał bardziej na uszkodzenie uszczelki pod głowicą i dostanie się płynu chłodniczego na rozgrzane denko tłoka :-/

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 03 lut 2009, 13:27

Ale jak ze standardowego D zrobisz TD,to wypali dzury <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 03 lut 2009, 14:07

Dolejcie paliwa wiadrem w poczciwym 1Z(rezystorki i inne boxy rodem z allegro) i zacznijcie jezdzic z pedałem w podłodze... prosta droga do uszkodzenia silnika.
Reasumujac - predzej zameczysz diesla wywaloną w kosmos dawką paliwa niz wysokim cisnieniem doladowania.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 lut 2009, 19:04 przez przemik, łącznie zmieniany 1 raz.

pawian78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:52
Lokalizacja: Żary

Post autor: pawian78 » 03 lut 2009, 16:45

tak więc stawiacie na dawkę paliwa,to jak to się ma do wymiany wtrysków chociażby na te od AFN albo lepiej od T4 2,5tdi ,wymieniając wtryski zwiększamy odrazu dawkę paliwa.A co jeżeli wymienimy wtryski a ciśnienie doładowania powietrza pozostawimy na standardowym poziomie,czy nie wynika z tego że po czasie będzie dziura.

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 03 lut 2009, 17:10

przemik pisze:Dolejcie paliwa wiadrem w poczciwym 1Z(rezystorki i inne boxy rodem z allegro) i zacznijcie jezdzic z pedałem w podłodze... prosta droga do rozpieprzenia silnika.
Reasumujac - predzej zameczysz diesla wywaloną w kosmos dawką paliwa niz wysokim cisnieniem doladowania.

Pozdrawiam
Przemik,racja,ale nie zwiekszając paliwa,a napchasz powietrza(czysto teoretycznie),to wypali,lub wydmucha uszczelkę pod głowicą,czyli i tak zle i tak nie dobrze,wypalanie dziur to nic innego jak przepier..... temperatury spalania ponad wytrzymałość materiałów,a jak do tego doprowadzić to już sposobów jest mnóstwo.Ale na chłopski rozum,to w takim przypadku,lania wiadrami paliwa,to duużaaa jego częśc pozostaje nie spalona,wiec sensu to w tym nie ma.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 03 lut 2009, 17:58

nie sadze aby tak latwo bylo wypalic dziury w tlokach, przyklad to golf zaprzala 1.6td podkrecony na 170kucy i mega chmura z tylu od nadmiaru paliwka i smiga juz sporo i nic sie niedzieje

rav87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:56
Lokalizacja: 3city

Post autor: rav87 » 03 lut 2009, 18:31

też mi sie nie wydaje żeby tak łatwo można by wypalić dziury... Chyba , że ktoś naprawdę nie zna umiaru w podkręcaniu :->

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 03 lut 2009, 21:54

Przepalenie denka tłoka występuje najczęściej w silnikach o zapłonie iskrowym, przyczyną może być:
-nieodpowiednia jakość paliwa (liczba oktanowa)
-nieodpowiednie świece zapłonowe (niewłaściwa wartość cieplna)

W silnikach o zapłonie samoczynnym może dochodzić do nadpalenia górnych części tłoków, najbardziej prawdopodobne przyczyny nadpalenia :
-nieszczelne wtryskiwacze ,
-ciężko chodząca lub zakleszczona iglica wtryskiwacza,
-złamana lub osłabiona sprężyna iglicy,
-uszkodzony zawór odciążający w pompie wtryskowej,
-w silnikach z komorą wstępną : defekt komory, ale tylko z ww. punktami.

Wnioskując dalsza jazda z takimi uszkodzeniami na pewno doprowadzi do wypalenia dziur , ale za duża dawka paliwa też może spowodować wypalenie dziur (nadmiar paliwa spala się na denku tłoka) - najlepiej jak wypowie się ktoś, kto zajmuje się dieslami ... <ok>

Awatar użytkownika
arthur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 24 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: krakow
Kontakt:

Post autor: arthur » 09 mar 2009, 21:44

mrozoo pisze:nie sadze aby tak latwo bylo wypalic dziury w tlokach, przyklad to golf zaprzala 1.6td podkrecony na 170kucy i mega chmura z tylu od nadmiaru paliwka i smiga juz sporo i nic sie niedzieje
napewno :lol: :lol: :lol: :lol: bajki to na dobranoc, jeszcze na posrednim wtrysku,
natomiast w 1Z-ie wystarcza lejace wtryski by zalatwic tloki

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 11 mar 2009, 10:38

napewno :lol: :lol: :lol: :lol: bajki to na dobranoc, jeszcze na posrednim wtrysku,
tak , to poczytaj troche:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=193862&start=0

Obrazek

pośredni wtrysk w niczym nie przeszkadza, co wiecej pozwala wyżej zakręcić silnik niz TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl