Witam
Zmieniałem dzisiaj w swoim aucie pasek i rolkę rozrządu. Nie wiem jak dokładnie ma być napięty napinacz paska, gdyż działa on na zasadzie samoregulacji. przy odpowiednim napięciu paska dalsze kręcenie środkiem rolki nie powoduje dalszego napięcia paska. I tu pojawia się pytanie: Czy zostawić napięcie w połowie zakresu samoregulacji, czy naciągnąć do końca aby rolka miała dużą możliwość dostosowania się do ewentualnego wyciągnięcia się paska.
Oto zdjęcie rolki: http://www.autkoplus.com/img/product/11 ... d/2/html/1
[B4 ACE] rolka napinająca pasek rozrządu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 lip 2007, 13:56
- Lokalizacja: Kolno
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
To jest napinacz półautomatyczny. Napinanie paska jest identyczne jak w starszych silnikach audi , tzn że napinasz wstępnie pasek i sprawdzasz ręką przekręcając go 90 stopni( w połowie odległości między wałkiem rozrządu a kołem wałka pośredniego).Jeżeli pasek przekręca się o więcej stopni to należy go mocniej naprężyc ,zaś gdy nie można go przekręcic o90 stopni to go minimalnie popuśc.Po ustawieniu dokręc śrubę napinacza i obróc silnik o dwa obroty i sprawdż ponownie .Jeżeli jest taka potrzeba to skoryguj ponownie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 lip 2007, 13:56
- Lokalizacja: Kolno
witam. ustaw napinacz jak na rys 10, na napinaczu są dwa ząbki ktore musza sie zgrac nastepnie obroc WAŁEM korbowym (krecic za wal najlepiej kluczem 19 w kierunku w ktorym normalnie obraca sie silnik)po 2-3 obrotach zabki na napinaczu powinne sie schodzic jak na rys 10 jesli sie nie schodza napnij lub popusc napinacz i sprawdz obracajac walem jesli sie schodza to mozesz skladac reszte iii jazda.....