[1.9TDI 1Z] Turbosprężarka do Audi B4.
[1.9TDI 1Z] Turbosprężarka do Audi B4.
Witam serdecznie,
Mam taki oto problem. Mojego avanta 94 r 1Z kupiłem pod koniec 2007r, jeździłem nim bez świadomości tego, że poprzedni właściciel dosztukował turbo od silnika (chyba) Golf 1,9TD. Oznaczenie na turbinie jest 028145703E. Problem który już opisywałem jakiś czas temu jest związany z brakiem mocy na wyższych obrotach, gdy dochodzi do 110/120 wtedy albo nie daje więcej mocy, albo po mału wchodzi. Logi dynamiczne pokazywały, że turbosprężarka miała jakiś dziwne spowolnienie na wyższych obrotach. Wymieniłem N75, teraz nastawnik, zlikwidowałem powietrze z przewodów paliwowych, więc została kwestia dosztukowanej turbiny. Moje pierwsze pytanie brzmi:
Czy kupując samą turbosprężarkę (bez kolektora ssącego) będzie ona pasowała do obecnie zamontowanego w moim aucie? Czy może stosowane są różne kolektory do różnych turbosprężarek?
Na tej stronie https://audi80.pl/printview.php?t=11483&start=0 doczytałem, że jeden z forumowiczów (Vision) zapisał następujące rodzaje turbo oryginalnie montowanych w tych autach
028145701C
028145701CV
028145701CX
028145703D
Natomiast forumowicz kruczy zapodał takie oznaczenia:
AUTO AUDI 80 TDI 1993 1.9 90 - GT1544S 454082-0002 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1993 1.9/4 90 GT1544S 454082-0001 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1993 1.9/4 90 GT1544S 454082-0002 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1994 1.9L 90 1Z GT154 454082-0001 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1995 1.9 90 - GT1544 454097-0001 028145702
AUTO AUDI 80 TDI 1995 1.9/4 90 GT1544 454097-0001 028145702
Które z nich są poprawne?
Ta aukcja byłaby zgodna z tym co napisał Vision (ostatnia pozycja)
http://moto.allegro.pl/item574103135_tu ... 90_1z.html
Ta też zgodna z Vision
http://moto.allegro.pl/item550981493_tu ... zarka.html
A ta zgodna z tym co napisał kruczy
http://moto.allegro.pl/item550319486_tu ... km_1z.html
Proszę o radę na co zwrócić uwagę, jak to będzie z tym kolektorem lub może coś jeszcze przestanie pasować? (rury od IC->Turbo mam zapasowe oryginalne w piwnicy)
Która z tych aukcji jest warta rozpatrzenia? Czy kupując taką turbinkę (zakładając że kolektor będzie pasował) lepiej od razu po kupnie dać do regeneracji?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Mam taki oto problem. Mojego avanta 94 r 1Z kupiłem pod koniec 2007r, jeździłem nim bez świadomości tego, że poprzedni właściciel dosztukował turbo od silnika (chyba) Golf 1,9TD. Oznaczenie na turbinie jest 028145703E. Problem który już opisywałem jakiś czas temu jest związany z brakiem mocy na wyższych obrotach, gdy dochodzi do 110/120 wtedy albo nie daje więcej mocy, albo po mału wchodzi. Logi dynamiczne pokazywały, że turbosprężarka miała jakiś dziwne spowolnienie na wyższych obrotach. Wymieniłem N75, teraz nastawnik, zlikwidowałem powietrze z przewodów paliwowych, więc została kwestia dosztukowanej turbiny. Moje pierwsze pytanie brzmi:
Czy kupując samą turbosprężarkę (bez kolektora ssącego) będzie ona pasowała do obecnie zamontowanego w moim aucie? Czy może stosowane są różne kolektory do różnych turbosprężarek?
Na tej stronie https://audi80.pl/printview.php?t=11483&start=0 doczytałem, że jeden z forumowiczów (Vision) zapisał następujące rodzaje turbo oryginalnie montowanych w tych autach
028145701C
028145701CV
028145701CX
028145703D
Natomiast forumowicz kruczy zapodał takie oznaczenia:
AUTO AUDI 80 TDI 1993 1.9 90 - GT1544S 454082-0002 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1993 1.9/4 90 GT1544S 454082-0001 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1993 1.9/4 90 GT1544S 454082-0002 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1994 1.9L 90 1Z GT154 454082-0001 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1995 1.9 90 - GT1544 454097-0001 028145702
AUTO AUDI 80 TDI 1995 1.9/4 90 GT1544 454097-0001 028145702
Które z nich są poprawne?
Ta aukcja byłaby zgodna z tym co napisał Vision (ostatnia pozycja)
http://moto.allegro.pl/item574103135_tu ... 90_1z.html
Ta też zgodna z Vision
http://moto.allegro.pl/item550981493_tu ... zarka.html
A ta zgodna z tym co napisał kruczy
http://moto.allegro.pl/item550319486_tu ... km_1z.html
Proszę o radę na co zwrócić uwagę, jak to będzie z tym kolektorem lub może coś jeszcze przestanie pasować? (rury od IC->Turbo mam zapasowe oryginalne w piwnicy)
Która z tych aukcji jest warta rozpatrzenia? Czy kupując taką turbinkę (zakładając że kolektor będzie pasował) lepiej od razu po kupnie dać do regeneracji?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 14:24 przez mlubinski, łącznie zmieniany 2 razy.
odnośnie k14 to może być kwestia regulacji ciśnienia i wyczyszczenia zaworu więc zanim wydasz kasę pokombinuj bo to turbo od reszty różni się zaworem sterującym WG(zintegrowany) regulacja ciśnienia ( tak z głowy) na imbus lub ampuł i kontra 10 w zaworze
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 21:16 przez Vision, łącznie zmieniany 2 razy.
ok, byc może masz rację (dziękuję za sugestię). Sprawdzę w poniedziałek lub wtorek ile by mnie taka usługa kosztowała. Niemniej jednak i tak zmierzam w kierunku zmiany, bo w chwili obecnej jeśli pierdyknie mi wąż od IC->Turbo, to znowu muszę szukać kolesia, co mi zesztukuje jakieś kolanko. Poza tym wszelkie problemy z tym autem wtedy ciężko diagnozować z pomocą VAG (bo zawsze ktoś powie, ze być może turbo nie halo) oraz filtr powietrza muszę sztukować wierconymi śrubami, bo oryginalny zaczep od filtra jest zablokowany (dojście do niego) przez sztukowane kolankoVision pisze:odnośnie k14 to może być kwestia regulacji ciśnienia i wyczyszczenia zaworu więc zanim wydasz kasę pokombinuj bo to turbo od reszty różni się zaworem sterującym WG(zintegrowany) regulacja ciśnienia ( tak z głowy) na imbus lub ampuł i kontra 10 w zaworze
ps. Ile może kosztować taka usługa regulacji?
mozesz wstawic foty jak to masz skrecone, bo z tego co mowisz to jakas rzezba tam siedzi u ciebiemlubinski pisze:ok, byc może masz rację (dziękuję za sugestię). Sprawdzę w poniedziałek lub wtorek ile by mnie taka usługa kosztowała. Niemniej jednak i tak zmierzam w kierunku zmiany, bo w chwili obecnej jeśli pierdyknie mi wąż od IC->Turbo, to znowu muszę szukać kolesia, co mi zesztukuje jakieś kolanko. Poza tym wszelkie problemy z tym autem wtedy ciężko diagnozować z pomocą VAG (bo zawsze ktoś powie, ze być może turbo nie halo) oraz filtr powietrza muszę sztukować wierconymi śrubami, bo oryginalny zaczep od filtra jest zablokowany (dojście do niego) przez sztukowane kolankoVision pisze:odnośnie k14 to może być kwestia regulacji ciśnienia i wyczyszczenia zaworu więc zanim wydasz kasę pokombinuj bo to turbo od reszty różni się zaworem sterującym WG(zintegrowany) regulacja ciśnienia ( tak z głowy) na imbus lub ampuł i kontra 10 w zaworze
ps. Ile może kosztować taka usługa regulacji?
sztuka1 - to dosztukowane kolanko (przedłużenie zaznaczone na czerwono)
http://img19.imageshack.us/my.php?image=sztuka1.jpg
widok z góry
http://img26.imageshack.us/my.php?image=turbo1g.jpg
widok z góry 2 (to mocowanie filtra powietrza jest gdzieś pod LMM mniej więcej w zaznaczonym na czerwono obszarze pod spodem)
http://img9.imageshack.us/my.php?image=turbo2v.jpg
coś mi nie chce wrzucić zdjęć bezpośrednio.
http://img19.imageshack.us/my.php?image=sztuka1.jpg
widok z góry
http://img26.imageshack.us/my.php?image=turbo1g.jpg
widok z góry 2 (to mocowanie filtra powietrza jest gdzieś pod LMM mniej więcej w zaznaczonym na czerwono obszarze pod spodem)
http://img9.imageshack.us/my.php?image=turbo2v.jpg
coś mi nie chce wrzucić zdjęć bezpośrednio.
dodam jeszcze ze to turbo mimo wstawienia sterowania przez n-75 (wczesniej bylo na sztywno) nie pompuje jak powinno
mysle ze moze byc zapieczony WG z ty mze jest on w srodku i trzeba zdjac turbo (a na to nie mielismy czasu )
moze tez byc tak ze strona zimna jest obrucona i wystarczyloby wylot puscic w dol ( o ile sie da) bo teraz wylot jest w kierunku filtra i wymusza jego przesuniecie w kierunku kabiny (do gory) stad nie ma mozliwosci wlozenia w fabryczne mocowania
mysle ze moze byc zapieczony WG z ty mze jest on w srodku i trzeba zdjac turbo (a na to nie mielismy czasu )
moze tez byc tak ze strona zimna jest obrucona i wystarczyloby wylot puscic w dol ( o ile sie da) bo teraz wylot jest w kierunku filtra i wymusza jego przesuniecie w kierunku kabiny (do gory) stad nie ma mozliwosci wlozenia w fabryczne mocowania
ok dodaliście mi otuchy koledzy :mrgreen:
Adam, czy dałbyś radę posprawdzać to oczy piszą poprzednicy + zaślepić EGR? Wtedy bym zajechał do Ciebie, może faktycznie szkoda wymieniać turbo, skoro dałoby się to wszystko poustawiać jak trzeba. Wziąłbym tą rurę ori od IC->turbo coby zamontować. Daj znać tylko ile by to czasu zajęło
Adam, czy dałbyś radę posprawdzać to oczy piszą poprzednicy + zaślepić EGR? Wtedy bym zajechał do Ciebie, może faktycznie szkoda wymieniać turbo, skoro dałoby się to wszystko poustawiać jak trzeba. Wziąłbym tą rurę ori od IC->turbo coby zamontować. Daj znać tylko ile by to czasu zajęło