Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Turbosprężarka do Audi B4.

mlubinski

[1.9TDI 1Z] Turbosprężarka do Audi B4.

Post autor: mlubinski » 07 mar 2009, 20:37

Witam serdecznie,
Mam taki oto problem. Mojego avanta 94 r 1Z kupiłem pod koniec 2007r, jeździłem nim bez świadomości tego, że poprzedni właściciel dosztukował turbo od silnika (chyba) Golf 1,9TD. Oznaczenie na turbinie jest 028145703E. Problem który już opisywałem jakiś czas temu jest związany z brakiem mocy na wyższych obrotach, gdy dochodzi do 110/120 wtedy albo nie daje więcej mocy, albo po mału wchodzi. Logi dynamiczne pokazywały, że turbosprężarka miała jakiś dziwne spowolnienie na wyższych obrotach. Wymieniłem N75, teraz nastawnik, zlikwidowałem powietrze z przewodów paliwowych, więc została kwestia dosztukowanej turbiny. Moje pierwsze pytanie brzmi:
Czy kupując samą turbosprężarkę (bez kolektora ssącego) będzie ona pasowała do obecnie zamontowanego w moim aucie? Czy może stosowane są różne kolektory do różnych turbosprężarek?

Na tej stronie https://audi80.pl/printview.php?t=11483&start=0 doczytałem, że jeden z forumowiczów (Vision) zapisał następujące rodzaje turbo oryginalnie montowanych w tych autach
028145701C
028145701CV
028145701CX
028145703D

Natomiast forumowicz kruczy zapodał takie oznaczenia:
AUTO AUDI 80 TDI 1993 1.9 90 - GT1544S 454082-0002 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1993 1.9/4 90 GT1544S 454082-0001 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1993 1.9/4 90 GT1544S 454082-0002 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1994 1.9L 90 1Z GT154 454082-0001 028145701T
AUTO AUDI 80 TDI 1995 1.9 90 - GT1544 454097-0001 028145702
AUTO AUDI 80 TDI 1995 1.9/4 90 GT1544 454097-0001 028145702

Które z nich są poprawne?

Ta aukcja byłaby zgodna z tym co napisał Vision (ostatnia pozycja)
http://moto.allegro.pl/item574103135_tu ... 90_1z.html

Ta też zgodna z Vision
http://moto.allegro.pl/item550981493_tu ... zarka.html

A ta zgodna z tym co napisał kruczy
http://moto.allegro.pl/item550319486_tu ... km_1z.html

Proszę o radę na co zwrócić uwagę, jak to będzie z tym kolektorem lub może coś jeszcze przestanie pasować? (rury od IC->Turbo mam zapasowe oryginalne w piwnicy)
Która z tych aukcji jest warta rozpatrzenia? Czy kupując taką turbinkę (zakładając że kolektor będzie pasował) lepiej od razu po kupnie dać do regeneracji?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 14:24 przez mlubinski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 mar 2009, 22:00

mlubinski pisze:Oznaczenie na turbinie jest 028145703E
= K14
w 1Z 2 kolektory , 91r na 4 śruby=TB02 pewnie ten sam co w AAZ ,od 93 r. na 3 śruby = K03 , GT15

mlubinski

Post autor: mlubinski » 08 mar 2009, 08:12

czyli co? czy mógłbyś wyjaśnić? Nie za bardzo rozumiem to co napisałeś (w nawiązaniu do mojego problemu), czy mógłbyś rozwinąć? Sorki, ale nie znam się zbytnio,dlatego pytam. :mrgreen:
a w sprawie wyboru, czy mógłbyś coś doradzić? no i co z kolektorem? Będzie pasował ten co mam teraz?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 08 mar 2009, 11:59

mlubinski pisze:czyli co?
sprawdź co napisałem 4 śruby , ja pisze na podstawie nr części , jeśli masz auto z 94r to powinna być K03,GT15 ale ktoś zmienił na T2 pewnie się rozsypała i miał wybór K24 lub K14 i wybrał mniejszą ze względu na lag , jeśli mam racje na ten kolektor powinna być T2

mlubinski

Post autor: mlubinski » 08 mar 2009, 12:01

ok, sprawdzę - dziękuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 08 mar 2009, 12:19

odnośnie k14 to może być kwestia regulacji ciśnienia i wyczyszczenia zaworu więc zanim wydasz kasę pokombinuj bo to turbo od reszty różni się zaworem sterującym WG(zintegrowany) regulacja ciśnienia ( tak z głowy) na imbus lub ampuł i kontra 10 w zaworze
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 21:16 przez Vision, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 08 mar 2009, 12:27

k14 na 4 sruby nie symetrycznie rozstawione osiada na kolektor,, reszta tak jak vision napisal, mozna ten wastegate odkrecic od strony goracej jesli ci sruby sie nie pozapiekaly za mocno

mlubinski

Post autor: mlubinski » 08 mar 2009, 12:28

Vision pisze:odnośnie k14 to może być kwestia regulacji ciśnienia i wyczyszczenia zaworu więc zanim wydasz kasę pokombinuj bo to turbo od reszty różni się zaworem sterującym WG(zintegrowany) regulacja ciśnienia ( tak z głowy) na imbus lub ampuł i kontra 10 w zaworze
ok, byc może masz rację (dziękuję za sugestię). Sprawdzę w poniedziałek lub wtorek ile by mnie taka usługa kosztowała. Niemniej jednak i tak zmierzam w kierunku zmiany, bo w chwili obecnej jeśli pierdyknie mi wąż od IC->Turbo, to znowu muszę szukać kolesia, co mi zesztukuje jakieś kolanko. Poza tym wszelkie problemy z tym autem wtedy ciężko diagnozować z pomocą VAG (bo zawsze ktoś powie, ze być może turbo nie halo) oraz filtr powietrza muszę sztukować wierconymi śrubami, bo oryginalny zaczep od filtra jest zablokowany (dojście do niego) przez sztukowane kolanko :(

ps. Ile może kosztować taka usługa regulacji?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 08 mar 2009, 12:34

mlubinski pisze:
Vision pisze:odnośnie k14 to może być kwestia regulacji ciśnienia i wyczyszczenia zaworu więc zanim wydasz kasę pokombinuj bo to turbo od reszty różni się zaworem sterującym WG(zintegrowany) regulacja ciśnienia ( tak z głowy) na imbus lub ampuł i kontra 10 w zaworze
ok, byc może masz rację (dziękuję za sugestię). Sprawdzę w poniedziałek lub wtorek ile by mnie taka usługa kosztowała. Niemniej jednak i tak zmierzam w kierunku zmiany, bo w chwili obecnej jeśli pierdyknie mi wąż od IC->Turbo, to znowu muszę szukać kolesia, co mi zesztukuje jakieś kolanko. Poza tym wszelkie problemy z tym autem wtedy ciężko diagnozować z pomocą VAG (bo zawsze ktoś powie, ze być może turbo nie halo) oraz filtr powietrza muszę sztukować wierconymi śrubami, bo oryginalny zaczep od filtra jest zablokowany (dojście do niego) przez sztukowane kolanko :(

ps. Ile może kosztować taka usługa regulacji?
mozesz wstawic foty jak to masz skrecone, bo z tego co mowisz to jakas rzezba tam siedzi u ciebie

mlubinski

Post autor: mlubinski » 08 mar 2009, 13:05

sztuka1 - to dosztukowane kolanko (przedłużenie zaznaczone na czerwono)

http://img19.imageshack.us/my.php?image=sztuka1.jpg

widok z góry

http://img26.imageshack.us/my.php?image=turbo1g.jpg

widok z góry 2 (to mocowanie filtra powietrza jest gdzieś pod LMM mniej więcej w zaznaczonym na czerwono obszarze pod spodem)

http://img9.imageshack.us/my.php?image=turbo2v.jpg

coś mi nie chce wrzucić zdjęć bezpośrednio.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 08 mar 2009, 13:51

dodam jeszcze ze to turbo mimo wstawienia sterowania przez n-75 (wczesniej bylo na sztywno) nie pompuje jak powinno


mysle ze moze byc zapieczony WG z ty mze jest on w srodku i trzeba zdjac turbo (a na to nie mielismy czasu :( )

moze tez byc tak ze strona zimna jest obrucona i wystarczyloby wylot puscic w dol ( o ile sie da) bo teraz wylot jest w kierunku filtra i wymusza jego przesuniecie w kierunku kabiny (do gory) stad nie ma mozliwosci wlozenia w fabryczne mocowania

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 08 mar 2009, 14:27

Masz zaślepionego EGRa? Bo widzę za dość mocno puszcza jeśli nie jest zaślepiony to i on będzie powodował spadki mocy.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 08 mar 2009, 14:33

Adamm pisze:moze tez byc tak ze strona zimna jest obrucona i wystarczyloby wylot puscic w dol ( o ile sie da)
da się , ktoś u kolegi mlubinski ciutkę zamieszał i trzeba to po ustawiać , jeśli turbo niema nadmiernych luzów to bym nie zmieniał tylko poprawił

mlubinski

Post autor: mlubinski » 08 mar 2009, 14:59

ok dodaliście mi otuchy koledzy :mrgreen:
Adam, czy dałbyś radę posprawdzać to oczy piszą poprzednicy + zaślepić EGR? Wtedy bym zajechał do Ciebie, może faktycznie szkoda wymieniać turbo, skoro dałoby się to wszystko poustawiać jak trzeba. Wziąłbym tą rurę ori od IC->turbo coby zamontować. Daj znać tylko ile by to czasu zajęło

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 mar 2009, 17:18

ja poza EGR'em narazie bym nic nie ruszał, ten EGR wygląda jakby to była wędzarka, poprostu spaliny zamiast na wirnik idą pod maskę.. :-( więc niebardzo ma co napędzać tą turbinę żeby dawała prawidłowe ciśnienie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl