Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9D 1Y] Ukrecona sruba miski olejowej + co teraz!?

Gajdzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 27 lis 2006, 23:53
Lokalizacja: Międzybórz
Kontakt:

[1.9D 1Y] Ukrecona sruba miski olejowej + co teraz!?

Post autor: Gajdzi » 08 mar 2009, 17:42

Witam!

Zachcialo mi sie wymieniac oleju... wszystko bylo ok, do momentu wkrecenia sruby w miske olejowa! W sumie sie wkrecial, ale nie da sie dokrecic! Tak jakby cos nie trak z gwintem bylo!

Teraz pytanie!? Co z tym fantem zrobic? Kupic nowa miske, srube, podkladke i zalozyc!? Ale tam chyba trzeba podniesc sielnik zeby ja wymienic!?

Czy istnieje cos takiego jak regeneracja takich misek!? Ktos naspawuje i pozniej od nowa gwintuje!? Co proponujecie??

Druga sprawa, jak juz wymiana, to nie wiem czy to prawda, ale miska olejowa kosztuje mniej niz sama uszczelka. W intercars.com.pl, miska to 104zl a uszczelka grubo ponad 200zl!? to co to za uszczelka?!

Ew. przyszlo mi na mysl ze zaspawalbym ta srube, chodz nie wiem co to mozliwe?! I np dojezdzilbym do nastepnej wymiany oleju, a wtedy wyminilbym i uszczelke i miske i olej...

Co Wy na to!?
Ostatnio zmieniony 09 mar 2009, 08:55 przez Gajdzi, łącznie zmieniany 1 raz.

krzysiekb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 sty 2008, 23:44
Lokalizacja: Bezwola\ lubelskie

Post autor: krzysiekb3 » 08 mar 2009, 18:08

Kolego spawania na założonej misce nie polecam (temperatura może się resztka oliwy zapalić) natomiast jeżeli daje ci sie choć trochę wkręcić użyj taśmy teflonowej na śrubę (hydraulicznej) powinno na jakiś czas pomóc. ewentualnie dobież gwintownik i popraw gwint i wtedy na taśmę.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 mar 2009, 18:11

Gajdzi pisze:Co Wy na to!?
z tego, co się orientuję, to olej można zmieniać na dwa sposoby:
1) spuszczając go przez korek spustowy
2) odsysając olej
więc jakby co, to pozostaje Ci w zapasie jeszcze ta druga opcja gdybyś np. zakręcił ten zawór na stałe

o uszczelkach miski olejowej trochę było na forum więc poszukaj.

Awatar użytkownika
jasiekddd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Biała Podl

Post autor: jasiekddd » 08 mar 2009, 18:27

albo nagwintuj grubszy gwint i wkręć grubszą śrubę, oczywiście z nową większą podkładką miedzianą. Bo szkoda tyle kasy wyrzucać przez jedną śrubkę. Ewentualnie migomatem coś cudować.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 mar 2009, 18:51

tylko czy po takim nagwintowaniu drobiny metalu nie dostaną się do miski? :roll:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 08 mar 2009, 19:00

Gajdzi pisze:uszczelka grubo ponad 200zl
Ta uszczelka to chyba złotem zdobiona musi byc... :mrgreen:
Czyli po prostu gwint poszedł w misce?!

Gajdzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 27 lis 2006, 23:53
Lokalizacja: Międzybórz
Kontakt:

Post autor: Gajdzi » 08 mar 2009, 19:15

Panowie...

Jak to sie stalo, to bylem w trakcie wymiany oleju... Olej spuściłem i chcialem zakrecic śrube zeby wlac nowy olej... Ale niestety,śruba nie da się dokręcić ani odkręcić, dlatego wpadlem na pomysl spawania, lub jak zasugerowal jeden z kolegow, migomatem!

Nie mam pojecia teraz jak ta srube wykrecic!? Zjawisko wyglada tak jak przy przekreconym gwincie w sloiku - wrazenie jakby sie dokrecala i nagle pyk i luzna.


Druga sprawa, ze chcielm byc bystry (niestety nie wyszlo) i odrecilem miske olejowa, poluźnilem ja nawet i nagle zonk - nie da sie jej sciagnac, wadzi o wozek silnika czy jak to sie tam nazywa! Wiec dokrecilem ja spowrotem, ale teraz to na 100% bedzie ciekla...

Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze na jutro ojciec potrzebowal auta do gdanska... A tu dupa!

[ Dodano: 2009-03-08, 19:23 ]
grze pisze:o uszczelkach miski olejowej trochę było na forum więc poszukaj.
Nie wiem czy jest wogole sens szukania cokolwiek, skoro:
[center]Uwaga ! W związku z awarią mysql, utraceniem bazy danych, informujemy, iż nasze forum zostało przywrócone z datą 3 luty 2009r. Wszystkie tematy, zmiany w profilach, oraz konta zarejestrowanych użytkowników po dniu 3 luty 2009 zostały bezpowrotnie utracone. Prosimy o ponowną rejestrację, oraz ponowne napisanie zagubionych wątków. Najmocniej przepraszamy za utrudnienia :-([/center]


Ale zaryzykuje :)
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 19:52 przez Gajdzi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 mar 2009, 19:26

Gajdzi pisze:Nie wiem czy jest wogole sens szukania cokolwiek, skoro:
może przeczytaj ze zrozumieniem komunikat, który zacytowałeś w swoim poście ;-)
wszystko, co zostało napisane od utworzenia forum, aż do początku lutego 2009 ocalało przecież. chyba, że Ty to jakoś inaczej rozumiesz...
sorki za OT

Gajdzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 27 lis 2006, 23:53
Lokalizacja: Międzybórz
Kontakt:

Post autor: Gajdzi » 08 mar 2009, 19:33

grze, racja! Sorki!!

Caly czas mysle o aucie - jak je przywrocic do zycia, moze stad moj brak zrozumienia!

A odnoscie tych uszczelek, to byl jakis konkretny post na ten temat, czy tak gdzies miedzy wierszami!?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 08 mar 2009, 19:38

Ori uszczelka w ASO moze kosztować koło 200zł (gumowo-metalowa) + do tego pasta Dirko do osadzania

Wczoraj u siebie zmieniałem uszczelke pod miska (z racji opuszczonych sanek gdyż robiłem całe zawieszenie) bo ciekło mi delikatnie.
Uszczelka kosztowała 70zł Elring gumowo-metalowa

Co do korka spustowego oleju to miske wyjmiesz bez podwieszania silnika. jedynie skrzynke trzeba troche podeprzeć. no i sanki zdemontować.

Jeśli nie szkoda ci kasy na nową miskę, to starą bym wymontował i udał sie do dobrego spawacza który wspawa ci nową tulejkę z gwintem np M10 bo teraz masz M12
Dla Oleju wielkość dziury spustu nie robi wiekszego znaczenia i tak sie uda spuscić.
do Tego założyć nowy korek spustu oleju na gwint M10 i nową uszczelkę miedzianą. i bedzie trzymało jak złoto.
Oczywiscie do tego nowa uszczelka miski + pasta osadzająca uszczelkę Dirko (koloru biało-bladoniebieska)

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 08 mar 2009, 19:42

Kolego rozwierć tą śrubę i będzie po problemie a w razie nie dopasujesz drugiej na w 100% to wytnij gumową podkładkę albo nawiń pakuły na tą śrubę potem. Myślę że to powinno pomoc i zdążysz jeszcze zrobić to przed jutrem

Gajdzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 27 lis 2006, 23:53
Lokalizacja: Międzybórz
Kontakt:

Post autor: Gajdzi » 08 mar 2009, 19:45

widmo, a jak tam zdemontowac sanki!? Masz moze jakie foto?!

Co do uszczelki, to w jakim silniku to wymieniales?! Ja jak patrze w intercarsie to koszt mojej uszczelki do 1Y to 212zl... :/

Nowa miska to jakies 100zl, wiec nie jest strasznie! Druga sprawa, ze nie wiem gdzie na okolice znajde takiego magika, ktory mi wspawa to o czym mowisz...

Kolejna sprawa, skad wziasc taka tulejke? To mozna gdzies kupic?! Gdzie kupowales uszczelke?!

[ Dodano: 2009-03-08, 19:47 ]
ysiul pisze:Kolego rozwierć tą śrubę i będzie po problemie a w razie nie dopasujesz drugiej na w 100% to wytnij gumową podkładkę albo nawiń pakuły na tą śrubę potem. Myślę że to powinno pomoc i zdążysz jeszcze zrobić to przed jutrem
Jak ja rozwierce, to bede mial opilki metalu w misce... a to odpada... wiec tak czy siak demontaz miski! Po 2 i tak ja odkrecilem, wiec uszczelka musi byc nowa!!!

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 mar 2009, 19:48

widmo, a jak tam zdemontowac sanki!? Masz moze jakie foto?!
pozwolę sobie wstawić link: https://audi80.pl/b4-abt-wymiana-tul ... t19126.htm
masz tam m.in. dokładny opis z foto jak wymontować sanki

Gajdzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 27 lis 2006, 23:53
Lokalizacja: Międzybórz
Kontakt:

Post autor: Gajdzi » 08 mar 2009, 19:56

grze, dzieki wielkie... juz jeden krok do uratowania życia...

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 09 mar 2009, 00:56

grze pisze:pozwolę sobie wstawić link: https://audi80.pl/b4-a...czy-vt19126.htm
dokładnie to samo mialem zrobić.

Gajdzi

Ja uszczelke wymieniałem w ABT numer ori 044103609d ale założyłem Elringa który mnie kosztował 77zł

Wg etki uszczelka do 1Y i SB to uszczelka 044103609d
z kolei do ABT ABK 1Z i kilku innych silników stosuje sie też uszczelkę 044103609d

różnice z tego co widze po zdjęciach w etce to tylko ogranicznik fali olejowejktóry jest inny ale to nie jest istotne bo i tak ogranicznik fali ojelowej wchodzi do miski a nie na uszczelkę.

Pozatym dogłębnie przestudiowałem etke

Miska do 1Y ma numer 048103601
miska do SB ma numer 048103601AC
Miska do 1Z ma numer 048103601
miska do ABT ABK ADA ABM 048103601

Ale Uszczelki pod miski są takie same !
i do tychże misek olejowych etka podaje tylko jeden typ uszczelki czyli 044103609D
Czyli dokładnie taki sam jaki ja mam założony w ABT

Niewiem skąd wziołeś uszczelke za ponad 200zł :shock:
w Auto Specialu w Krakowie kosztuje 140zł

Ja kupowałem częsci w Krakowie w sklepie Auto-Wanda http://autowanda.pl/
ofertę sklepu internetowego mają biedną
ale na miejscu mają dużą baze czesci. współpracują z intercarsem, jcauto, ad stachura i innymi hurtowniami. ja z nimi współpracuje od kilku lat
ja u nich biore bo mam u nich duuuuzy rabat dowóz czesci do domu i kredyt kupiecki. jak czegoś nie mają to mam na za chwile 8-)
wkoncu ktoś im też musi serwisować auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl