[1.9D 1Y] Ukrecona sruba miski olejowej + co teraz!?
[1.9D 1Y] Ukrecona sruba miski olejowej + co teraz!?
Witam!
Zachcialo mi sie wymieniac oleju... wszystko bylo ok, do momentu wkrecenia sruby w miske olejowa! W sumie sie wkrecial, ale nie da sie dokrecic! Tak jakby cos nie trak z gwintem bylo!
Teraz pytanie!? Co z tym fantem zrobic? Kupic nowa miske, srube, podkladke i zalozyc!? Ale tam chyba trzeba podniesc sielnik zeby ja wymienic!?
Czy istnieje cos takiego jak regeneracja takich misek!? Ktos naspawuje i pozniej od nowa gwintuje!? Co proponujecie??
Druga sprawa, jak juz wymiana, to nie wiem czy to prawda, ale miska olejowa kosztuje mniej niz sama uszczelka. W intercars.com.pl, miska to 104zl a uszczelka grubo ponad 200zl!? to co to za uszczelka?!
Ew. przyszlo mi na mysl ze zaspawalbym ta srube, chodz nie wiem co to mozliwe?! I np dojezdzilbym do nastepnej wymiany oleju, a wtedy wyminilbym i uszczelke i miske i olej...
Co Wy na to!?
Zachcialo mi sie wymieniac oleju... wszystko bylo ok, do momentu wkrecenia sruby w miske olejowa! W sumie sie wkrecial, ale nie da sie dokrecic! Tak jakby cos nie trak z gwintem bylo!
Teraz pytanie!? Co z tym fantem zrobic? Kupic nowa miske, srube, podkladke i zalozyc!? Ale tam chyba trzeba podniesc sielnik zeby ja wymienic!?
Czy istnieje cos takiego jak regeneracja takich misek!? Ktos naspawuje i pozniej od nowa gwintuje!? Co proponujecie??
Druga sprawa, jak juz wymiana, to nie wiem czy to prawda, ale miska olejowa kosztuje mniej niz sama uszczelka. W intercars.com.pl, miska to 104zl a uszczelka grubo ponad 200zl!? to co to za uszczelka?!
Ew. przyszlo mi na mysl ze zaspawalbym ta srube, chodz nie wiem co to mozliwe?! I np dojezdzilbym do nastepnej wymiany oleju, a wtedy wyminilbym i uszczelke i miske i olej...
Co Wy na to!?
Ostatnio zmieniony 09 mar 2009, 08:55 przez Gajdzi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 58
- Rejestracja: 08 sty 2008, 23:44
- Lokalizacja: Bezwola\ lubelskie
z tego, co się orientuję, to olej można zmieniać na dwa sposoby:Gajdzi pisze:Co Wy na to!?
1) spuszczając go przez korek spustowy
2) odsysając olej
więc jakby co, to pozostaje Ci w zapasie jeszcze ta druga opcja gdybyś np. zakręcił ten zawór na stałe
o uszczelkach miski olejowej trochę było na forum więc poszukaj.
Panowie...
Jak to sie stalo, to bylem w trakcie wymiany oleju... Olej spuściłem i chcialem zakrecic śrube zeby wlac nowy olej... Ale niestety,śruba nie da się dokręcić ani odkręcić, dlatego wpadlem na pomysl spawania, lub jak zasugerowal jeden z kolegow, migomatem!
Nie mam pojecia teraz jak ta srube wykrecic!? Zjawisko wyglada tak jak przy przekreconym gwincie w sloiku - wrazenie jakby sie dokrecala i nagle pyk i luzna.
Druga sprawa, ze chcielm byc bystry (niestety nie wyszlo) i odrecilem miske olejowa, poluźnilem ja nawet i nagle zonk - nie da sie jej sciagnac, wadzi o wozek silnika czy jak to sie tam nazywa! Wiec dokrecilem ja spowrotem, ale teraz to na 100% bedzie ciekla...
Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze na jutro ojciec potrzebowal auta do gdanska... A tu dupa!
[ Dodano: 2009-03-08, 19:23 ]
[center]Uwaga ! W związku z awarią mysql, utraceniem bazy danych, informujemy, iż nasze forum zostało przywrócone z datą 3 luty 2009r. Wszystkie tematy, zmiany w profilach, oraz konta zarejestrowanych użytkowników po dniu 3 luty 2009 zostały bezpowrotnie utracone. Prosimy o ponowną rejestrację, oraz ponowne napisanie zagubionych wątków. Najmocniej przepraszamy za utrudnienia [/center]
Ale zaryzykuje
Jak to sie stalo, to bylem w trakcie wymiany oleju... Olej spuściłem i chcialem zakrecic śrube zeby wlac nowy olej... Ale niestety,śruba nie da się dokręcić ani odkręcić, dlatego wpadlem na pomysl spawania, lub jak zasugerowal jeden z kolegow, migomatem!
Nie mam pojecia teraz jak ta srube wykrecic!? Zjawisko wyglada tak jak przy przekreconym gwincie w sloiku - wrazenie jakby sie dokrecala i nagle pyk i luzna.
Druga sprawa, ze chcielm byc bystry (niestety nie wyszlo) i odrecilem miske olejowa, poluźnilem ja nawet i nagle zonk - nie da sie jej sciagnac, wadzi o wozek silnika czy jak to sie tam nazywa! Wiec dokrecilem ja spowrotem, ale teraz to na 100% bedzie ciekla...
Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze na jutro ojciec potrzebowal auta do gdanska... A tu dupa!
[ Dodano: 2009-03-08, 19:23 ]
Nie wiem czy jest wogole sens szukania cokolwiek, skoro:grze pisze:o uszczelkach miski olejowej trochę było na forum więc poszukaj.
[center]Uwaga ! W związku z awarią mysql, utraceniem bazy danych, informujemy, iż nasze forum zostało przywrócone z datą 3 luty 2009r. Wszystkie tematy, zmiany w profilach, oraz konta zarejestrowanych użytkowników po dniu 3 luty 2009 zostały bezpowrotnie utracone. Prosimy o ponowną rejestrację, oraz ponowne napisanie zagubionych wątków. Najmocniej przepraszamy za utrudnienia [/center]
Ale zaryzykuje
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 19:52 przez Gajdzi, łącznie zmieniany 1 raz.
Ori uszczelka w ASO moze kosztować koło 200zł (gumowo-metalowa) + do tego pasta Dirko do osadzania
Wczoraj u siebie zmieniałem uszczelke pod miska (z racji opuszczonych sanek gdyż robiłem całe zawieszenie) bo ciekło mi delikatnie.
Uszczelka kosztowała 70zł Elring gumowo-metalowa
Co do korka spustowego oleju to miske wyjmiesz bez podwieszania silnika. jedynie skrzynke trzeba troche podeprzeć. no i sanki zdemontować.
Jeśli nie szkoda ci kasy na nową miskę, to starą bym wymontował i udał sie do dobrego spawacza który wspawa ci nową tulejkę z gwintem np M10 bo teraz masz M12
Dla Oleju wielkość dziury spustu nie robi wiekszego znaczenia i tak sie uda spuscić.
do Tego założyć nowy korek spustu oleju na gwint M10 i nową uszczelkę miedzianą. i bedzie trzymało jak złoto.
Oczywiscie do tego nowa uszczelka miski + pasta osadzająca uszczelkę Dirko (koloru biało-bladoniebieska)
Wczoraj u siebie zmieniałem uszczelke pod miska (z racji opuszczonych sanek gdyż robiłem całe zawieszenie) bo ciekło mi delikatnie.
Uszczelka kosztowała 70zł Elring gumowo-metalowa
Co do korka spustowego oleju to miske wyjmiesz bez podwieszania silnika. jedynie skrzynke trzeba troche podeprzeć. no i sanki zdemontować.
Jeśli nie szkoda ci kasy na nową miskę, to starą bym wymontował i udał sie do dobrego spawacza który wspawa ci nową tulejkę z gwintem np M10 bo teraz masz M12
Dla Oleju wielkość dziury spustu nie robi wiekszego znaczenia i tak sie uda spuscić.
do Tego założyć nowy korek spustu oleju na gwint M10 i nową uszczelkę miedzianą. i bedzie trzymało jak złoto.
Oczywiscie do tego nowa uszczelka miski + pasta osadzająca uszczelkę Dirko (koloru biało-bladoniebieska)
widmo, a jak tam zdemontowac sanki!? Masz moze jakie foto?!
Co do uszczelki, to w jakim silniku to wymieniales?! Ja jak patrze w intercarsie to koszt mojej uszczelki do 1Y to 212zl...
Nowa miska to jakies 100zl, wiec nie jest strasznie! Druga sprawa, ze nie wiem gdzie na okolice znajde takiego magika, ktory mi wspawa to o czym mowisz...
Kolejna sprawa, skad wziasc taka tulejke? To mozna gdzies kupic?! Gdzie kupowales uszczelke?!
[ Dodano: 2009-03-08, 19:47 ]
Co do uszczelki, to w jakim silniku to wymieniales?! Ja jak patrze w intercarsie to koszt mojej uszczelki do 1Y to 212zl...
Nowa miska to jakies 100zl, wiec nie jest strasznie! Druga sprawa, ze nie wiem gdzie na okolice znajde takiego magika, ktory mi wspawa to o czym mowisz...
Kolejna sprawa, skad wziasc taka tulejke? To mozna gdzies kupic?! Gdzie kupowales uszczelke?!
[ Dodano: 2009-03-08, 19:47 ]
Jak ja rozwierce, to bede mial opilki metalu w misce... a to odpada... wiec tak czy siak demontaz miski! Po 2 i tak ja odkrecilem, wiec uszczelka musi byc nowa!!!ysiul pisze:Kolego rozwierć tą śrubę i będzie po problemie a w razie nie dopasujesz drugiej na w 100% to wytnij gumową podkładkę albo nawiń pakuły na tą śrubę potem. Myślę że to powinno pomoc i zdążysz jeszcze zrobić to przed jutrem
pozwolę sobie wstawić link: https://audi80.pl/b4-abt-wymiana-tul ... t19126.htmwidmo, a jak tam zdemontowac sanki!? Masz moze jakie foto?!
masz tam m.in. dokładny opis z foto jak wymontować sanki
dokładnie to samo mialem zrobić.grze pisze:pozwolę sobie wstawić link: https://audi80.pl/b4-a...czy-vt19126.htm
Gajdzi
Ja uszczelke wymieniałem w ABT numer ori 044103609d ale założyłem Elringa który mnie kosztował 77zł
Wg etki uszczelka do 1Y i SB to uszczelka 044103609d
z kolei do ABT ABK 1Z i kilku innych silników stosuje sie też uszczelkę 044103609d
różnice z tego co widze po zdjęciach w etce to tylko ogranicznik fali olejowejktóry jest inny ale to nie jest istotne bo i tak ogranicznik fali ojelowej wchodzi do miski a nie na uszczelkę.
Pozatym dogłębnie przestudiowałem etke
Miska do 1Y ma numer 048103601
miska do SB ma numer 048103601AC
Miska do 1Z ma numer 048103601
miska do ABT ABK ADA ABM 048103601
Ale Uszczelki pod miski są takie same !
i do tychże misek olejowych etka podaje tylko jeden typ uszczelki czyli 044103609D
Czyli dokładnie taki sam jaki ja mam założony w ABT
Niewiem skąd wziołeś uszczelke za ponad 200zł :shock:
w Auto Specialu w Krakowie kosztuje 140zł
Ja kupowałem częsci w Krakowie w sklepie Auto-Wanda http://autowanda.pl/
ofertę sklepu internetowego mają biedną
ale na miejscu mają dużą baze czesci. współpracują z intercarsem, jcauto, ad stachura i innymi hurtowniami. ja z nimi współpracuje od kilku lat
ja u nich biore bo mam u nich duuuuzy rabat dowóz czesci do domu i kredyt kupiecki. jak czegoś nie mają to mam na za chwile 8-)
wkoncu ktoś im też musi serwisować auta.