[B3/B4?]Kontrolka świateł mijania
- dardaw2
- Forum Audi 80
- Posty: 691
- Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
- Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
- Kontakt:
[B3/B4?]Kontrolka świateł mijania
Jeszcze przed nieszczęśliwym backupem, miałem kilka próśb o wstawienia fotostory jak dokonałem takowej kontrolki, więc wstawiam
Co potrzeba:
kabel dwużyłowy
złączkę z instalacji(2pin)
1 żarówkę(taka jak do podświetlania pokręteł od nawiewów albo przycisków)
cokół
rurki termokurczliwe
wsuwka płaska, męska, najmniejsza
cyna, kalafonia, lutownica
No to jedziemy:
Potrzebny jest nam sam cokół, więc wyciągamy z niego żarówkę. Wciskamy cienkim śrubokrętem po obu stronach zatrzaski(zaznaczone w kółku) i wypychamy do góry:
I
No mi mamy żarówkę na wierzchu.
To były zdjęcia z rezania podświetlenia zegarów. Teraz z kontrolki
Trzeba dostać się do środka cokoła, więc wycinamy kawałek spodu. Musimy się pozbyć tego co jest zaznaczone:
Porada: Użyłem do tego wkrętarki(ew. wiertarki, ale ma większe obroty) i wierciłem bokiem wiertła
Przekładamy kabelki przez dziurkę:
Lutujemy kabelki do żarówki i izolujemy je rurką termokurczliwą:
Dalej składamy żarówkę z blaszkami(trzeba je odciąć od żarówki z cokoła).
Później sklejamy cokół do kabelków na kropelkę, super glue, albo na sztyft foliowy z pistoletu:
I
Kabelki łączymy z kostkami 2-pinowymi:
Plusowy kabelek podpinamy do i są 3 opcje:
czarna kostka z instalacji nad nogami kierowcy(w B3 jest w B4 nie znalazłem)
podłączyć się do kabli idących do żarówki(najłatwiejsze rozwiązanie w B4)
bezpiecznik świateł mijania
1 sposób:
Przed podłączeniem sprawdźcie u siebie probówką!
Pierwszy kabelek zakańczamy małą wsówką i łączymy z żółtym kablem w kostce. Pasuje idealnie, trzeba tylko wsunąć:
Drugi kabelek łączymy z masą:
2 sposób:
Musimy przedostać się do komory silnika, przez otwory montażowe. Najłatwiej zrobić to poprzez wbicie(w gumową zaślepkę) od strony silnika cienkiego drucika i znalezienie go już po drugiej stronie.
Jeden kabel podłączamy do kabla ze światłami mijania, kolor żółty:
Ja użyłem łącznika, ale można przeciąć kable i na wsówki to zrobić.
Drugi kabel łączymy z masą:
Cokół wkładamy w zegary(ja na razie mam kontrolkę kierunków) i mamy oznaczenie świateł mijania
PS:Jak ktoś ma ikonę kontrolki mijania, to chętnie odkupię.
Co potrzeba:
kabel dwużyłowy
złączkę z instalacji(2pin)
1 żarówkę(taka jak do podświetlania pokręteł od nawiewów albo przycisków)
cokół
rurki termokurczliwe
wsuwka płaska, męska, najmniejsza
cyna, kalafonia, lutownica
No to jedziemy:
Potrzebny jest nam sam cokół, więc wyciągamy z niego żarówkę. Wciskamy cienkim śrubokrętem po obu stronach zatrzaski(zaznaczone w kółku) i wypychamy do góry:
I
No mi mamy żarówkę na wierzchu.
To były zdjęcia z rezania podświetlenia zegarów. Teraz z kontrolki
Trzeba dostać się do środka cokoła, więc wycinamy kawałek spodu. Musimy się pozbyć tego co jest zaznaczone:
Porada: Użyłem do tego wkrętarki(ew. wiertarki, ale ma większe obroty) i wierciłem bokiem wiertła
Przekładamy kabelki przez dziurkę:
Lutujemy kabelki do żarówki i izolujemy je rurką termokurczliwą:
Dalej składamy żarówkę z blaszkami(trzeba je odciąć od żarówki z cokoła).
Później sklejamy cokół do kabelków na kropelkę, super glue, albo na sztyft foliowy z pistoletu:
I
Kabelki łączymy z kostkami 2-pinowymi:
Plusowy kabelek podpinamy do i są 3 opcje:
czarna kostka z instalacji nad nogami kierowcy(w B3 jest w B4 nie znalazłem)
podłączyć się do kabli idących do żarówki(najłatwiejsze rozwiązanie w B4)
bezpiecznik świateł mijania
1 sposób:
Przed podłączeniem sprawdźcie u siebie probówką!
Pierwszy kabelek zakańczamy małą wsówką i łączymy z żółtym kablem w kostce. Pasuje idealnie, trzeba tylko wsunąć:
Drugi kabelek łączymy z masą:
2 sposób:
Musimy przedostać się do komory silnika, przez otwory montażowe. Najłatwiej zrobić to poprzez wbicie(w gumową zaślepkę) od strony silnika cienkiego drucika i znalezienie go już po drugiej stronie.
Jeden kabel podłączamy do kabla ze światłami mijania, kolor żółty:
Ja użyłem łącznika, ale można przeciąć kable i na wsówki to zrobić.
Drugi kabel łączymy z masą:
Cokół wkładamy w zegary(ja na razie mam kontrolkę kierunków) i mamy oznaczenie świateł mijania
PS:Jak ktoś ma ikonę kontrolki mijania, to chętnie odkupię.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2009, 11:16 przez dardaw2, łącznie zmieniany 12 razy.
Fotostory ok. Tyle tylko że inżynierowie projektując 80 tkę założyli że podczas jazdy żadna kontrolka się nie ma świecić i dlatego ta kontrolka działa odwrotnie, czyli zapala się jak włączasz zapłon żeby przypomnieć o światłach i nie zgaśnie póki ich nie włączysz. Zasada działania się odwraca jak zgasisz silnik czyli już normalnie przypomina o wyłączeniu świateł.
Cała zabawa polega na pobraniu plusa z pająka a minusa z alternatora. Tak działa ori kontrolka. Wystarczy wsadzić żarówkę. Niestety nie wszystkie modele zegarów są tak zbudowane. Rozwiązanie rewelka, polecam. Ukłon w stronę projektantów Audi.
Cała zabawa polega na pobraniu plusa z pająka a minusa z alternatora. Tak działa ori kontrolka. Wystarczy wsadzić żarówkę. Niestety nie wszystkie modele zegarów są tak zbudowane. Rozwiązanie rewelka, polecam. Ukłon w stronę projektantów Audi.
- GreenGreen
- Forum Audi 80
- Posty: 270
- Rejestracja: 21 paź 2008, 05:27
- Lokalizacja: Krzeszowice
- Kontakt:
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
napewno tak ori nie było, bo tak to każdy by musiał cały czas na światłach jeździć, a tak nie było.kubik pisze:Fotostory ok. Tyle tylko że inżynierowie projektując 80 tkę założyli że podczas jazdy żadna kontrolka się nie ma świecić i dlatego ta kontrolka działa odwrotnie, czyli zapala się jak włączasz zapłon żeby przypomnieć o światłach i nie zgaśnie póki ich nie włączysz. Zasada działania się odwraca jak zgasisz silnik czyli już normalnie przypomina o wyłączeniu świateł.
Jedyną osobą która coś tu modziła to byłem ja.dardaw2 pisze:A nie wpadłeś na pomysł że ktoś to po prostu tak zmodził?
Podejrzewam że te zegary co mam teraz są od cabrio z racji kontrolki otwierania dachu.
Przy okazji wymiany zegarów z bigbena na obrotek sprawdzałem jakie jeszcze kontrolki są pod tymi przyklejonymi papierkami, oraz dlaczego zamiast kontrolki air bag zapala się ikona nie zapiętych psów. Żeby zrezać airbag musiałem rozkręcić całe zegary i szukać połączeń po ścieżkach drukowanych. Jak się okazało sygnał (+) z kontrolki świateł był wyprowadzony do niebieskiego gniazda zegarów, a masa jest połączona z kontrolką alternatora, wystarczyło doprowadzić przewód do wtyczki i włożyć żarówkę. <ok>
W żaden sposób nie neguję twojego rozwiązania bo sam tak miałem dopóki nie odkryłem jak to powinno być a 100% pewność miałem po przeczytaniu zasady działania tej właśnie kontrolki przez Cobrę
Uwierz na słowo że to rozwiązanie jest o niebo lepsze bo nic nie świeci po oczach a masz pewność że światła są włąćzone i nigdy nie zapomnisz ich wyłączyć.