[b4 all] moduł domykania szyb
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 all] moduł domykania szyb
witam.w związku z tym że mój temat zniknął pisze jeszcze raz być może teraz będzie trochę więcej chętnych na odpowiedzenie mi na parę pytań :mrgreen: a wiec tak: jakiś czas temu zakupiłem moduł domykania szyb.posiadam 4 szybki elektryczne no i wspomniany już wcześniej moduł domykania 4 szyb.w związku z tym mam kilka pytań do znawców elektryki naszych samochodów by wsparli mnie w tych a jakże trudnych dla mnie chwilach <ok> jeśli wszytko pójdzie po mojej myśli to może jakieś małe fotostory dla przyszłych pokoleń audi maniaków powstanie <ok> no wiec tak.posiadam alarm jednak nie oryginalny i nie posiadający funkcji komfort.moje pytanka możę ponumeruje po kolei bo jest ich kilka:
1 – po pierwsze mam rozpoznać jaki impuls pojawia się na przewodzie który odpowiada za podnoszenie szyb masa lub +12V – wydaje mi się ze pojawia się masa ale mogę się mylić
2- mam rozpoznać impuls który będzie wyzwalał moduł domykania szyb.Tutaj tez mam masę lub +12V.z skąd wziąć ten impuls?? W co się wpiąć by był impuls na moduł?? W alarm w kabel odpowiadający za impuls idący do centralnego zamka czy wpiąć się w kabel na którym pojawia się impuls po zamknięciu drzwi alarmem lub kluczykiem?? i czy jeśli wepnę się w kabel od centralnego zamka to czy będę miał możliwość wyzwalania domykania szyb alarmem i kluczykiem??
3 – są dwie wersje podłączenia.pierwsza podpinamy się pod kable idące od przycisków szyb przy rączce kierowcy lub druga wpinamy się bezpośrednio w przewody przy silniczkach.wydaje mi się że ta pierwsza jest lepsza bo o wiele szybsza.jednak by tą opcje zastosować należy zastosować diody by odizolować sygnały idące od każdego z przycisków.Jakich diod najlepiej użyć?? oraz jeśli ktoś jest w stanie niech mi powie czym różnią się te dwa sposoby podłączenia chodzi mi o działanie całego modułu?? na dole zamieszczam zdjęcie tych dwóch podłączeń...
1 – po pierwsze mam rozpoznać jaki impuls pojawia się na przewodzie który odpowiada za podnoszenie szyb masa lub +12V – wydaje mi się ze pojawia się masa ale mogę się mylić
2- mam rozpoznać impuls który będzie wyzwalał moduł domykania szyb.Tutaj tez mam masę lub +12V.z skąd wziąć ten impuls?? W co się wpiąć by był impuls na moduł?? W alarm w kabel odpowiadający za impuls idący do centralnego zamka czy wpiąć się w kabel na którym pojawia się impuls po zamknięciu drzwi alarmem lub kluczykiem?? i czy jeśli wepnę się w kabel od centralnego zamka to czy będę miał możliwość wyzwalania domykania szyb alarmem i kluczykiem??
3 – są dwie wersje podłączenia.pierwsza podpinamy się pod kable idące od przycisków szyb przy rączce kierowcy lub druga wpinamy się bezpośrednio w przewody przy silniczkach.wydaje mi się że ta pierwsza jest lepsza bo o wiele szybsza.jednak by tą opcje zastosować należy zastosować diody by odizolować sygnały idące od każdego z przycisków.Jakich diod najlepiej użyć?? oraz jeśli ktoś jest w stanie niech mi powie czym różnią się te dwa sposoby podłączenia chodzi mi o działanie całego modułu?? na dole zamieszczam zdjęcie tych dwóch podłączeń...
Ad 1. Myślę że się mylisz. Masa jest cały czas a pojawia się plus i to plusem są sterowane silniki szyb.
Ad 2. Nie wiem dokładnie jaki masz moduł ale większość z nich jest robionych tak aby impuls mógł być + lub - kwestia zagłębienia się w schematy.
Jeśli chcesz aby domykanie działało z alarmu i kluczyka to należy pobrać impuls z centralnego zamka, systemy wzajemnie powiązane impulsem podanym na pompkę centralnego.
Ad 3. Diody prostownicze (o parametrach niech się wypowie jakiś elektronik bo ja nie pamiętam)
W działaniu nie powinno być różnicy bo sygnał domknięcia zostanie wyzwolony dopiero po podaniu impulsu do modułu domykania czyli zamknięciu auta.
Ad 2. Nie wiem dokładnie jaki masz moduł ale większość z nich jest robionych tak aby impuls mógł być + lub - kwestia zagłębienia się w schematy.
Jeśli chcesz aby domykanie działało z alarmu i kluczyka to należy pobrać impuls z centralnego zamka, systemy wzajemnie powiązane impulsem podanym na pompkę centralnego.
Ad 3. Diody prostownicze (o parametrach niech się wypowie jakiś elektronik bo ja nie pamiętam)
W działaniu nie powinno być różnicy bo sygnał domknięcia zostanie wyzwolony dopiero po podaniu impulsu do modułu domykania czyli zamknięciu auta.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ad1 to się myliłem.czyli mam podpiąć się pod plus by wszystko działało tak jak powinno??
ad2 tak samo działa ten moduł albo + albo - to zależy od tego czym jest sterowane zamykanie szyb.jeśli jest - to muszę podpiąć pod - jeśli + to muszę podpiąć pod +. jaki daje impuls kabel który odpowiada za zamykanie centralnego zamka??
ad 3 właśnie chodzi mi o parametry jakich powinienem użyć bo nigdy ich nie stosowałem...
ad2 tak samo działa ten moduł albo + albo - to zależy od tego czym jest sterowane zamykanie szyb.jeśli jest - to muszę podpiąć pod - jeśli + to muszę podpiąć pod +. jaki daje impuls kabel który odpowiada za zamykanie centralnego zamka??
ad 3 właśnie chodzi mi o parametry jakich powinienem użyć bo nigdy ich nie stosowałem...
ad 3 Pomysł z diodą jest podejrzany. Jeśli już to powinna być co najmniej 10A. Nie rozumiem jednaj jak odseparować diodą wyłącznik który raz podaje (+) a raz (-) na silnik. Układ jest prosty. Trzeba na czas domykania trwale odłączyć sterowanie z palca na domykaniu (jest tam w stanie spoczynku ciągły minus) by nie zrobić zwarcia.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ale jak się tak zastanowię to jak to ma działać po podłączeniu pod przyciski jeśli jest sterowanie plusem a plus dochodzi tylko do przełącznika a nie do silniczków.masa jest podawana cały czas pod silniczki a plus dopiero po naciśnięciu na przycisk.wiec chyba tak się nie da podłączyć tylko trzeba zastosować tą opcję podłączeni bezpośrednio pod kable idące do silniczków...
hudy, wyślij mi na maila skany tych papierów co dostałeś do modułu tylko w wersji czytelnej jak się da. Z tego co pamiętam takie moduły podłącza się trochę inaczej i w sumie prościej. Po prostu podłączasz wszystkie szyby do modułu i niema to znaczenia czy przez czy za przyciskiem bo w module jest przekaźnik który zamienia sygnały na czas domykania, kwestia tylko znaleźć przewód masowy który zamienia się z (+) w przycisku.
Tak to wygląda.
[ Dodano: 2009-03-08, 22:45 ]
Tak to wygląda.
[ Dodano: 2009-03-08, 22:45 ]
Na przewodzie sygnałowym centralnego zamka do zamknięcia pojawia się (-) a do otwarcia (+)hudy pisze:jaki impuls pojawia sie na przewodzie który wyzwala zamykanie centralnego zamka??
No i bardzo dobrze. <ok>hudy pisze:no zaczynam coś kumać po tym jak pokazałeś ten schemacik
Jest tak jak myślałem, podłącz w/g drugiego schematu czyli każdy silnik osobno, choćby z tego powodu że przekaźnik w module ma max 15A, a prąd w czasie zamykania na jedną szybę może mieć nawet 20A, jeśli będzie gdzieś obcierać.
Jak mówisz że kumasz to masz tu drugi schemacik w/g którego możesz podłączyć żeby nie było dużo roboty.
Mam nadzieję że na wszystkie szyby masz osobne masy, bo tylko wtedy to ma sens.
Znajdź na którą masę trzeba podać plus żeby szyba się zamknęła.
Najprościej odepnij obie masy (na jedną szybę) i na jeden kabel podasz plus, a drugi minus, jak szyba się będzie zamykać to kabel z plusem podłączasz do modułu, a jak się będzie otwierać to zmiana sygnałów i powinna się zamknąć.
Nie wiem jeszcze skąd wziąć sygnał do zamknięcia bo z przewodu sygnałowego chyba nie można. Z tego co napisali nie można zamieniać polaryzacji na module.
Spróbuj przetrawić ten początek a nad impulsem jeszcze pomyślimy.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
to w sumie zostało do odgadnięcia pod co podpiąć by impuls wyzwalał moduł.chyba podłącze tylko przednie szyby bo nie chce mi sie rozbierać całego tyłu a przód podłącze przy okazji podpinania lusterek...
powiedz mi jeszcze pod co podpiąć przewód brazowy-1 z tej instrukcji.pod plus czy pod minus?? pisze że podpinamy pod +12V gdy na przewodzie do podnoszenia szyb pojawia sie +12V a do masy gdy na tym przewodzie do podnoszenia szyby pojawia się masa... na tym przewodzie cały czas jest masa a +12V jest podawane podczas naciskania przycisku więc powinienem podpiąć go do 12V??
w tej instrukcji jest napisane by podpiąć kabel pod coś co wyzwala impuls albo plus albo minus i po znalezieniu jaki to jest impuls nalezy ustawić odpowiednio zworkę więc chyba nieważne jest czy to plus czy minus...kubik pisze:Nie wiem jeszcze skąd wziąć sygnał do zamknięcia bo z przewodu sygnałowego chyba nie można. Z tego co napisali nie można zamieniać polaryzacji na module.
powiedz mi jeszcze pod co podpiąć przewód brazowy-1 z tej instrukcji.pod plus czy pod minus?? pisze że podpinamy pod +12V gdy na przewodzie do podnoszenia szyb pojawia sie +12V a do masy gdy na tym przewodzie do podnoszenia szyby pojawia się masa... na tym przewodzie cały czas jest masa a +12V jest podawane podczas naciskania przycisku więc powinienem podpiąć go do 12V??
Po co chcesz tył rozbierać jak kable od tylnych szyb idą przez drzwi kierowcy.hudy pisze:to w sumie zostało do odgadnięcia pod co podpiąć by impuls wyzwalał moduł.chyba podłącze tylko przednie szyby bo nie chce mi sie rozbierać całego tyłu a przód podłącze przy okazji podpinania lusterek...
No tak tylko że na przewodzie sygnałowym pojawia się naprzemiennie do zamknięcia (-), a do otwarcia (+). Jest też napisane żeby nie podłączać obu sygnałów bo będzie zwara.hudy pisze:w tej instrukcji jest napisane by podpiąć kabel pod coś co wyzwala impuls albo plus albo minus i po znalezieniu jaki to jest impuls nalezy ustawić odpowiednio zworkę więc chyba nieważne jest czy to plus czy minus...
No zdecydowanie (+) bo on steruje szybami, podłączenie masy nie ma sensu skoro ona tam cały czas jest. Przekaźnik zamieni sygnały (-) na (+) żeby podnieść szybę, a jak podłączysz masę to zamieni (-) na (-) czyli nic się nie zadziała.hudy pisze:powiedz mi jeszcze pod co podpiąć przewód brazowy-1 z tej instrukcji.pod plus czy pod minus?? pisze że podpinamy pod +12V gdy na przewodzie do podnoszenia szyb pojawia sie +12V a do masy gdy na tym przewodzie do podnoszenia szyby pojawia się masa... na tym przewodzie cały czas jest masa a +12V jest podawane podczas naciskania przycisku więc powinienem podpiąć go do 12V??