[B3/RU] niskie napiecie ładowania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Częstochowa
[B3/RU] niskie napiecie ładowania
Koledzy napiecie ładowania 14V na wolnych obrotach przy obciazeniu 13,9V , 13,8V alternator jakiś czas temu był czyszczony wymieniane łozyska itd regulator oczywiscie nowy, obawiam sie ze to troche mało akumulator 60Ah czytałem ze powinno być 14.4 do 14 V dołozyłem troche elektryki do samochodu jezdze przewaznie po miescie, krótkie odcinki i mam pytanie czy da rade zastosować inny alternator o wiekszej mocy np od audi 90 ? Wiem ze jest róznica w pasku, w 90 jest wielorowkowy moze z innego modelu 80 b4 ?
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 10:26 przez irecki76, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego ładowanie nie powinno spadac ponizej 13,9v na swiatlach wiadomo szyba radio dmuchawa i zleci troszke nizej, ale generalnioe sprawdza sie przy wlaczonych swiatlach mijania, sadze ze nie ma potrzeby stosowania innego alternatora tylko trzeba poprosic pana w sklepie z czesciami zeby dal taki ktory na swiatlach wyda ze 14,4 to bedzie w sam raz, a jak bedzie nizsze niz 13,9 aku bedzie sie meczyl i bedzie wymagal doladowywania od czasu do czasu. przy 13 mozna uznac ze juz nie ma ladowania
mam to samo. kupilem 3 alrernatory 2 dalem do regeneracji w roznych miejscach i na przewodzie wzbudzenia mam 14,3 v na przewodzie pradowym w alternatorze 13,6 na aku 13,5 a w srodku samochodu ledwo 13v
calosc sprawzona na odpalonych swiatlach, jak sie wlaczy nawiewy, ogrzewanie szyby wycieraczki itp to moge miec nawet 12v w srodku samochodu. jak dla mnie odpada wina alternatora, dalem nawet dodatkowy kabel miedzy alternatorem a akumulatorem, dodatkowy kabel miedzy aku a puszka bazpiecznikow i zadnej reakcji... WTF? przedzwonilem kable w poszukiwaniu zwarcia albo czegos podobnegi i gucio. Moze jakas marna masa albo co...
calosc sprawzona na odpalonych swiatlach, jak sie wlaczy nawiewy, ogrzewanie szyby wycieraczki itp to moge miec nawet 12v w srodku samochodu. jak dla mnie odpada wina alternatora, dalem nawet dodatkowy kabel miedzy alternatorem a akumulatorem, dodatkowy kabel miedzy aku a puszka bazpiecznikow i zadnej reakcji... WTF? przedzwonilem kable w poszukiwaniu zwarcia albo czegos podobnegi i gucio. Moze jakas marna masa albo co...
Proszę bardzo,tylko nowy oryginał to pewnie minimum 700 pln,natomiast stary jeśli nie jest "połamany",można wymienić pierścienie szczotkowe(około 30pln),łożyska(około 50pln),regulator ze szczotkami(około50-100) i śmigać będzie jak nówka,czasem jeszcze kółko pasowe jeśli był do paska klinowego i jest wytarte w środku.Klient sam decydujeirecki76 pisze:alternator już swoje przezył i czas na wymiane
[ Dodano: 2009-03-09, 21:33 ]
Możliwe,ale to szybciej rozrusznik by kiepsko chodził,ale nie zaszkodzi dopiąć do alternatora dodatkowy kabelek na próbę o przekroju min.10 mm kwadrat.Proponowałbym jeszcze pomierzyć innym miernikiem np.analogowym,one są mniej wrażliwe na szpilki generowane przez układ zapłonowy i mniej oszukują.Taki sam efekt był u kolegi(nie w audi),był słaby styk na zaprasowanej końcówce,mimo,że śruba była dociągnięta bardzo mocno.Drugi ciekawy przypadek z masą:z aku do nadwozia szedł gruby kabel około 30 -40- cm i na łbie śruby,która dociskała oczko miedziane była masa,natomiast już na nakrętce wspawanej do nadwozia no i na nadwoziu już nie :shock: .Czyszczonko i skrobanko pomogło,natomiast lokalizacja czegoś takiego jest możliwa tylko metodą zwarcia kontrolowanego(bardzo niebezpieczne,nie polecam jak ktoś nie robił)Marcys_s pisze:Moze jakas marna masa
ładowanie sprawdz na alternatorze, jak są straty to sprawdz czy klemy masz czyste przewody nie czy nie są zielone, i na podmiane aku weź jak masz moźliwość to takie prościejszcze czynności <ok>AUDI_A6 pisze:Co oprócz alternatora może być przyczyną słabego ładowania? Wsadziłem już 3 alternator na próbę i nadal za niskie ładowanie
- grzesiek.sz
- Forum Audi 80
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 mar 2007, 16:23
- Lokalizacja: Gdynia Witomino
U mnie jest podobnie ładowanie na klemach akumulatora 13,77V przy włączonych światłach
Sprawdziłem i wg książki powinno być 13,3V - 14,6V więc mam w normie.
Alternator ok pół roku temu był regenerowany wtedy akumulator rozładował się i prawdopodobnie zasiarczył (miał powyżej 5lat) od tego czasu miałem 2 razy sytuację że nie uruchomiłem autka.
Kupiłem Exide Classic 50Ah 510A w instrukcji do niego dołączonej ładowanie powinno być nie mniejsze niż 13,9V
mam następujące pytania:
jak mierzycie napięcie ładowania i jakie powinno być ?
Czy napięcie zależy od przetwornika w alternatorze i jak nie ładował po regeneracji tyle ile powinien pomógł akumulatorowi w dokonaniu żywota ?
Sprawdziłem i wg książki powinno być 13,3V - 14,6V więc mam w normie.
Alternator ok pół roku temu był regenerowany wtedy akumulator rozładował się i prawdopodobnie zasiarczył (miał powyżej 5lat) od tego czasu miałem 2 razy sytuację że nie uruchomiłem autka.
Kupiłem Exide Classic 50Ah 510A w instrukcji do niego dołączonej ładowanie powinno być nie mniejsze niż 13,9V
mam następujące pytania:
jak mierzycie napięcie ładowania i jakie powinno być ?
Czy napięcie zależy od przetwornika w alternatorze i jak nie ładował po regeneracji tyle ile powinien pomógł akumulatorowi w dokonaniu żywota ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Częstochowa
Problem w tym ze altek był regenerowany jakiś czas temu czyszczony wymiana łozysk regulatora teraz zapodałem nowy regulator i kiszka tzn tak jak pisałem max to 14V bez obciazenia mam jeszcze pytanie o diody czy mozliwe jest ze któraś z nich klękła i dlatego to ładowanie jest kulawe ? Jak je sprawdzić ?assai pisze:Proszę bardzo,tylko nowy oryginał to pewnie minimum 700 pln,natomiast stary jeśli nie jest "połamany",można wymienić pierścienie szczotkowe(około 30pln),łożyska(około 50pln),regulator ze szczotkami(około50-100) i śmigać będzie jak nówka,czasem jeszcze kółko pasowe jeśli był do paska klinowego i jest wytarte w środku.Klient sam decyduje
- grzesiek.sz
- Forum Audi 80
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 mar 2007, 16:23
- Lokalizacja: Gdynia Witomino