Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/RU] niskie napiecie ładowania

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
irecki76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
Imię: Irek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Częstochowa

[B3/RU] niskie napiecie ładowania

Post autor: irecki76 » 07 mar 2009, 23:41

Koledzy napiecie ładowania 14V na wolnych obrotach przy obciazeniu 13,9V , 13,8V alternator jakiś czas temu był czyszczony wymieniane łozyska itd regulator oczywiscie nowy, obawiam sie ze to troche mało akumulator 60Ah czytałem ze powinno być 14.4 do 14 V dołozyłem troche elektryki do samochodu jezdze przewaznie po miescie, krótkie odcinki i mam pytanie czy da rade zastosować inny alternator o wiekszej mocy np od audi 90 ? Wiem ze jest róznica w pasku, w 90 jest wielorowkowy moze z innego modelu 80 b4 ?
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 10:26 przez irecki76, łącznie zmieniany 1 raz.

nitromek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 lut 2008, 12:21
Lokalizacja: WOT Otwock

Post autor: nitromek » 08 mar 2009, 01:46

Według mnie masz wszystko w porządku, dopóki nie spada poniżej 12V w trakcie jazdy, na włączonych światłach, z nawiewem, ogrzewaniem tylnej szyby i radiem to według mnie jest prawidłowo.

Michal_R
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2009, 00:03

Post autor: Michal_R » 08 mar 2009, 02:27

kolego ładowanie nie powinno spadac ponizej 13,9v na swiatlach wiadomo szyba radio dmuchawa i zleci troszke nizej, ale generalnioe sprawdza sie przy wlaczonych swiatlach mijania, sadze ze nie ma potrzeby stosowania innego alternatora tylko trzeba poprosic pana w sklepie z czesciami zeby dal taki ktory na swiatlach wyda ze 14,4 to bedzie w sam raz, a jak bedzie nizsze niz 13,9 aku bedzie sie meczyl i bedzie wymagal doladowywania od czasu do czasu. przy 13 mozna uznac ze juz nie ma ladowania

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 08 mar 2009, 10:21

Co oprócz alternatora może być przyczyną słabego ładowania? Wsadziłem już 3 alternator na próbę i nadal za niskie ładowanie. Sory za OT, ale jak już jest temat to się przyłącze.

irecki76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
Imię: Irek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: irecki76 » 08 mar 2009, 10:47

Czy rzeczywiscie jesli zapodam regulator napiecia na 14.5 V to prad ładowania wzrosnie ?
Według mnie alternator już swoje przezył i czas na wymiane tylko na jaki ?

Marcys_s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 23 maja 2007, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcys_s » 08 mar 2009, 21:41

mam to samo. kupilem 3 alrernatory 2 dalem do regeneracji w roznych miejscach i na przewodzie wzbudzenia mam 14,3 v na przewodzie pradowym w alternatorze 13,6 na aku 13,5 a w srodku samochodu ledwo 13v

calosc sprawzona na odpalonych swiatlach, jak sie wlaczy nawiewy, ogrzewanie szyby wycieraczki itp to moge miec nawet 12v w srodku samochodu. jak dla mnie odpada wina alternatora, dalem nawet dodatkowy kabel miedzy alternatorem a akumulatorem, dodatkowy kabel miedzy aku a puszka bazpiecznikow i zadnej reakcji... WTF? przedzwonilem kable w poszukiwaniu zwarcia albo czegos podobnegi i gucio. Moze jakas marna masa albo co...

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 mar 2009, 23:31

A może słabe aku coś takiego powoduje. Spróbujcie zmienic aku na inny na próbe.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 08 mar 2009, 23:40

Posprawdzaj dobrze wszystkie przewody plusowe jak i masy na pewno w tym będzie przyczyna. Bo jeżeli na wyjściu z alternatora jest 14.2 a na klemach 13.8 to znaczy że traci się gdzieś po drodze na przewodach.

irecki76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
Imię: Irek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: irecki76 » 09 mar 2009, 07:06

spiczi pisze:A może słabe aku coś takiego powoduje. Spróbujcie zmienic aku na inny na próbe.
akumulator mam nowy kupiłem tydzien temu centre future 60Ah mierzac prad na aku nie podpietym 12,9 V wiec słaby to on nie jest

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 09 mar 2009, 21:24

irecki76 pisze:alternator już swoje przezył i czas na wymiane
Proszę bardzo,tylko nowy oryginał to pewnie minimum 700 pln,natomiast stary jeśli nie jest "połamany",można wymienić pierścienie szczotkowe(około 30pln),łożyska(około 50pln),regulator ze szczotkami(około50-100) i śmigać będzie jak nówka,czasem jeszcze kółko pasowe jeśli był do paska klinowego i jest wytarte w środku.Klient sam decyduje ;-)

[ Dodano: 2009-03-09, 21:33 ]
Marcys_s pisze:Moze jakas marna masa
Możliwe,ale to szybciej rozrusznik by kiepsko chodził,ale nie zaszkodzi dopiąć do alternatora dodatkowy kabelek na próbę o przekroju min.10 mm kwadrat.Proponowałbym jeszcze pomierzyć innym miernikiem np.analogowym,one są mniej wrażliwe na szpilki generowane przez układ zapłonowy i mniej oszukują.Taki sam efekt był u kolegi(nie w audi),był słaby styk na zaprasowanej końcówce,mimo,że śruba była dociągnięta bardzo mocno.Drugi ciekawy przypadek z masą:z aku do nadwozia szedł gruby kabel około 30 -40- cm i na łbie śruby,która dociskała oczko miedziane była masa,natomiast już na nakrętce wspawanej do nadwozia no i na nadwoziu już nie :shock: .Czyszczonko i skrobanko pomogło,natomiast lokalizacja czegoś takiego jest możliwa tylko metodą zwarcia kontrolowanego(bardzo niebezpieczne,nie polecam jak ktoś nie robił)

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 09 mar 2009, 21:36

AUDI_A6 pisze:Co oprócz alternatora może być przyczyną słabego ładowania? Wsadziłem już 3 alternator na próbę i nadal za niskie ładowanie
ładowanie sprawdz na alternatorze, jak są straty to sprawdz czy klemy masz czyste przewody nie czy nie są zielone, i na podmiane aku weź jak masz moźliwość to takie prościejszcze czynności <ok>

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 09 mar 2009, 21:39

Dziki pisze:na podmiane aku weź
Jasne,problem może być w tym,że zżera za dużo prądu i alternator,który ma ograniczoną wydajność po prostu przysiada,fachmani mają cęgi do pomiaru(tak teraz są na prąd stały już)i można zmierzyć ile z niego prądu idzie.

Awatar użytkownika
grzesiek.sz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 29 mar 2007, 16:23
Lokalizacja: Gdynia Witomino

Post autor: grzesiek.sz » 09 mar 2009, 22:24

U mnie jest podobnie ładowanie na klemach akumulatora 13,77V przy włączonych światłach
Sprawdziłem i wg książki powinno być 13,3V - 14,6V więc mam w normie.
Alternator ok pół roku temu był regenerowany wtedy akumulator rozładował się i prawdopodobnie zasiarczył (miał powyżej 5lat) od tego czasu miałem 2 razy sytuację że nie uruchomiłem autka.

Kupiłem Exide Classic 50Ah 510A w instrukcji do niego dołączonej ładowanie powinno być nie mniejsze niż 13,9V

mam następujące pytania:
jak mierzycie napięcie ładowania i jakie powinno być ?
Czy napięcie zależy od przetwornika w alternatorze i jak nie ładował po regeneracji tyle ile powinien pomógł akumulatorowi w dokonaniu żywota ?

irecki76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
Imię: Irek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: irecki76 » 10 mar 2009, 07:57

assai pisze:Proszę bardzo,tylko nowy oryginał to pewnie minimum 700 pln,natomiast stary jeśli nie jest "połamany",można wymienić pierścienie szczotkowe(około 30pln),łożyska(około 50pln),regulator ze szczotkami(około50-100) i śmigać będzie jak nówka,czasem jeszcze kółko pasowe jeśli był do paska klinowego i jest wytarte w środku.Klient sam decyduje ;-)
Problem w tym ze altek był regenerowany jakiś czas temu czyszczony wymiana łozysk regulatora teraz zapodałem nowy regulator i kiszka tzn tak jak pisałem max to 14V bez obciazenia mam jeszcze pytanie o diody czy mozliwe jest ze któraś z nich klękła i dlatego to ładowanie jest kulawe ? Jak je sprawdzić ?

Awatar użytkownika
grzesiek.sz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 29 mar 2007, 16:23
Lokalizacja: Gdynia Witomino

Post autor: grzesiek.sz » 10 mar 2009, 08:11

Prawdopodobnie są założone regulatory takie że nie daja więcej niż 14V a powinny 14,4V ja dziś jadę do zakładu gdzie mi regenerowali alternator i zobaczymy czy moja teoria jest poprawna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl