Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9tdi 1Z Avant] Kontrolka ciśnienia oleju

mn64
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 lut 2008, 20:24
Lokalizacja: Siedlce

[B4 1.9tdi 1Z Avant] Kontrolka ciśnienia oleju

Post autor: mn64 » 02 cze 2008, 20:47

Witam. Przepraszam, że poruszam temat kontrolki oleju ale w żadnym temacie nie było takich objawów jak u mnie. Otóż po pełnym nagrzaniu silnika przy obrotach 2200/min zaświeca się lampka oleju plus sygnał dźwiękowy. Wystarczy puścić pedał przyspieszenia i po 3-4 sekundach wszystko wraca do normy. Nawet na postoju jeżeli utrzymam obroty na 2200 lampka świeci. Sprawdziłem kabelek od czujnika oleju-jest ok i wymieniłem czujnik na nowy. Może ktoś miał takie same objawy i potrafi mi coś doradzić.

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 03 cze 2008, 08:18

czujniki masz 2 jeden od za niskiego ciśnienia oleju a drugi od za wysokiego i to najprawdopodobniej on szwankuje (albo masz naprawdę za wysokie ciśnienie w układzie olejowym). Oba czujniki są przy filtrze olejowym

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 cze 2008, 10:15

Proponuje podłaczyc vaga i wszystko wyjdzie jak na dłoni i odrau bedize widać który czujnik szwankuje i dla czego.

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 03 cze 2008, 11:03

Solskier pisze:Proponuje podłaczyc vaga i wszystko wyjdzie jak na dłoni i odrau bedize widać który czujnik szwankuje i dla czego.
mialem podobny problem kilka miesiecy temu. podczas jazdy zapalala sie kontrolka plus brzeczyk. mialem ze soba laptopa wiec podpialem, zadnych alarmow nie bylo. problem sam sie naprawil pare km przed domem, nastepnego dnia pojechalem na wszelki wypadek do mechanika, wymienilem niebieski czujnik (chyba bez sensu ;) ) tak czy inaczej jak napisalem wczesniej, imo kontrolka sama przestala szalec i zmiana czujnika raczej nie miala na to wplywu.

pytanie moje zatem, co dokladnie sprawdzic vagiem w takiej sytuacji? ktora grupe w jakich warunkach?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 cze 2008, 13:20

Co do tego gdzie to sprawdzic to zabardzo nie wiem, o ile nie ma tego w blokach mierzonych (nigdy nie sprawdzałem) to raczej na pewno sam sterownik analizuje sygnały z czujników wywalajacych informacje na zegary i ewentulany bład powinien byc zarejstrowany. Chyba ze w naszych furkach informacje z czujnikow olejowych nie sa przekazywane do ECU tylko bezposrednio na zegary, w takim wypadku nalezało by mierzyc miernikiem rezystencje i porównywać z tabela, wtedy było by wiadomo co jest przycznyna, czy zbyt duza wartosc czy moze przerwa w instalacji.

Seba33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 kwie 2008, 14:00
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: Seba33 » 07 cze 2008, 08:25

Witam ja wymienilem dwa czujniki szary i brązowy przy filtrze oluju i problem zginą

mico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 17 sie 2007, 15:38
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: mico » 29 cze 2008, 22:57

Witam! ja sie meczylem bardzo dlugo z kontrolka. na poczatku zaczela mi sie zapalac ale bez brzeczka. po czasie sie kapnalem ze jak pukne w licznik to przestaje. wymienilem czujniki oba. i to samo. wkoncu przeczyscilem kostki przy liczniku i bylo spokoj z 2 miesiace. i nie dawno znowu zaczela sie zapalac. sie wkurzylem i rozebralem ten maly modul gdzie sa kontrolki cisnienia itp. bylo w nim popekane pare lutow. wzialem lutownice i cala plytke przelutowalem. bylo super z jakies 2 tyg. i potem znowu sie zapalala powyzej 2 tys obrotow z brzeczkiem. znowu sie zabralem za to.po pierwsze spadl kabelek z czujnika od wysokiego cisnienia. a po drugie nowe czujniki ( zamienniki) to sa smiecie. wkrecilem stare orginaly i wszystko dziala az milo.

pozdrawiam!

sargal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 lis 2007, 12:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sargal » 05 sie 2008, 15:24

sprawdz czy masz odpowiedni stan oleju na miarce bagnetu. Ja miałem na minimum i też wystapił mi ten problem, po dolaniu ( 3/4 miarki) wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

tadeuszob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 sie 2008, 12:35
Lokalizacja: okolice Torunia

Post autor: tadeuszob » 06 sie 2008, 09:11

a moze to byc tez zapchany filtr oleju lub zablokowal sie zawor w pompie olejowej najlepiej sprawdzic cisnie oleju manometrem

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 09 mar 2009, 10:42

Odświeżam stary temat, bo jest mi niestety bardzo bliski.
Kontrolka zapal mi się przy ok. 2500 obr. pojawia się również sygnał dźwiękowy. Gdy obroty spadną kontroka gaśnie.
Co ciekawe, gdy przegazowałm go do 4500 na postoju, problem nie wystąpił.
Spróbowałem jeszcze raz i nic.
Olej w normie, sprawdzę podłączenia czujników.
Mechanik stwierdził, że silnik jest już wyeksploatowany, ma przedmuchy na odmie, olej cieknie gdzieś spod turbiny, przy kolektorze, jeszcze gdzieć.
Chyba mu pomogłem zalewając półsyntetyk po mineralu.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 mar 2009, 16:37

jastom pisze: Chyba mu pomogłem zalewając półsyntetyk po mineralu.
a mi się wydaje, że myślałeś że zalewając półsyntetyk w "cudowny" sposób odnowią się pierścienie, uszczelki, itp.

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krkbzyk » 09 mar 2009, 16:49

no to przykra sprawa podratować chyba można przechodząc tak jak było na dobry olej mineralny może nie zdążyło wszystkiego wypłukać:)pogorszyć już sie nie pogorszy raczej <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 mar 2009, 19:57

od remontu mineralny nie uchroni a tylko powiększy koszty naprawy... może lepiej kupić drugi silnik i lać porządny olej jak dobijać stary na mineralu :-(

a poza tym to jest TDI a nie D i turbina też kosztuje a regeneracja to marnowanie pieniędzy

Awatar użytkownika
krkbzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 14 gru 2008, 20:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krkbzyk » 09 mar 2009, 20:10

jest kolego tak jak piszesz:)ale nasze niunki nie są młode i nowe jak opuszczały taśmę produkcyjną to jakim olejem były zalewane?czasem nie mineralnym?:)no ale wiadomo dla turbo lepszy półsyntetyk.Nie każdy ma wór pieniędzy aby cały silnik wymienić:)
P.S. regeneracji turbo NIE POLECAM <ok>

jastom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 19 sie 2008, 22:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jastom » 09 mar 2009, 21:44

Półsyntetyk rzeczywiście miał wrócić mu młodość, ale jak się ma 280 kkm na karku, to co tu myśleć o młodości, zważywszy, że mineralem to on mógł być już lata zalewany i to mineralem różnej jakości.
Co do kontrolki, to błahostka, ot kabelek przy wtyczce się urobił i taka to przyczyna migania.
Wiem, że pewnie niektórzy mnie zrugają, ale zalałem ceramizer do furki.

Zaszkodzic nie powinien, a może coś pomoże. Olej nie leje się jakoś masowo, aczkolwiek widać , że spocony tu i tam. Pewnie trzebaby też go solidnie uszczelnić, np. pod czujnikami, pokrywę, śruby dociskające pokrywę.
Być może tylko zmiana pierścieni pomogłaby mojej furce, ale to i tak koszt jakieś 1500. Do tego naprawa turbo kolejne `1500. Silnik kupiłbym, tylko skąd pewność, że nie trafię coś podobnego.
Powinienem sprawdzić mu ciśnienie na garach i jeszcze pojechać na hamownię, sprawdzić ile to koni zostało z fabrycznych, tylko czy warto?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl