[1.9TDI 1Z] Co jest grane?.
[1.9TDI 1Z] Co jest grane?.
Witam
Kupiłem w poniedziałek swoją pierwszą B4 avant 1,9TDI 90KM 1995r.
Moje pytanie brzmi...na zdjęciu widać okolice turbiny i chodzi o to, że mój brat też ma b4 z takim samym silnikiem i ma na tej jakby puszcze te wyjścia zakryte jakimiś blaszkami, co to jest, czy jest to potrzebne i czy ma to być odkryte tak jak na mojej fotce czy mają być te blaszki. Przepraszam, ale jestem troszkę zielony jeśli chodzi o te sprawy.
Jeśli mają być to gdzie je kupić i ile mogą kosztować.
Fotka:
Kupiłem w poniedziałek swoją pierwszą B4 avant 1,9TDI 90KM 1995r.
Moje pytanie brzmi...na zdjęciu widać okolice turbiny i chodzi o to, że mój brat też ma b4 z takim samym silnikiem i ma na tej jakby puszcze te wyjścia zakryte jakimiś blaszkami, co to jest, czy jest to potrzebne i czy ma to być odkryte tak jak na mojej fotce czy mają być te blaszki. Przepraszam, ale jestem troszkę zielony jeśli chodzi o te sprawy.
Jeśli mają być to gdzie je kupić i ile mogą kosztować.
Fotka:
Ostatnio zmieniony 15 mar 2009, 18:51 przez adiavant, łącznie zmieniany 1 raz.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Tu, jest coś na temat zaślepiania zaworu EGR https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... t16684.htm
tak, będzie tracił na mocy z racji zwężania przez maź sadzo-olejową kanałów dolotowych w głowicy i kolektorze dolotowym, jak wyczyścisz kolektor i głowicę to przy zaślepieniu moc się nie zmieni a tylko nie będzie ubywało
dodatkowo po zaślepieniu nie będzie puszczał czarnego dymku w pierwszej chwili po wciśnięciu gazu
dodatkowo po zaślepieniu nie będzie puszczał czarnego dymku w pierwszej chwili po wciśnięciu gazu
nie jest to do konca prawda , a raczej ta teoria mija sie z tym silnikiem.UKI_XX pisze:tak, będzie tracił na mocy z racji zwężania przez maź sadzo-olejową kanałów dolotowych w głowicy i kolektorze dolotowym, jak wyczyścisz kolektor i głowicę to przy zaślepieniu moc się nie zmieni a tylko nie będzie ubywało
a to niby dlaczego :?: skoro średnica kanałów dolotowych nie ma wpływu na moc to czemu nie zastosować zamiast kolektora ssącego rurki o śr. 8mm :?: tyle materiału by się zaoszczędziło...kyjo pisze:
nie jest to do konca prawda , a raczej ta teoria mija sie z tym silnikiem.
najpierw zajrzyj tu i sam oceń
samemu da radę zrobić w niecałe pół godziny o ile silnik jest na tyle zimny żeby się nie oparzyć jak masz czym uciąć blachę i kluczyk imbus 6 i kawałek markera to sam zrobisz