Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Co jest grane?.

adiavant

[1.9TDI 1Z] Co jest grane?.

Post autor: adiavant » 11 mar 2009, 21:01

Witam
Kupiłem w poniedziałek swoją pierwszą B4 avant 1,9TDI 90KM 1995r.
Moje pytanie brzmi...na zdjęciu widać okolice turbiny i chodzi o to, że mój brat też ma b4 z takim samym silnikiem i ma na tej jakby puszcze te wyjścia zakryte jakimiś blaszkami, co to jest, czy jest to potrzebne i czy ma to być odkryte tak jak na mojej fotce czy mają być te blaszki. Przepraszam, ale jestem troszkę zielony jeśli chodzi o te sprawy.
Jeśli mają być to gdzie je kupić i ile mogą kosztować.
Fotka:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 mar 2009, 18:51 przez adiavant, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 mar 2009, 21:13

Te blaszki o których kolega pisze to prawdopodobnie zaślepienie zaworu EGR. Różne są opinie na ten temat. Ja bym nie zaślepiał.

Zaślepia się trochę w innym miejscu niż to wskazane jest na rysunku.

Awatar użytkownika
boostertd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 17 lut 2008, 16:04
Lokalizacja: Chełm

Post autor: boostertd » 11 mar 2009, 21:19

Jeśli mają być to gdzie je kupić i ile mogą kosztować.
orginalnie EGR ma wyglądać tak jak twój

Awatar użytkownika
4444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 196
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: 4444 » 11 mar 2009, 21:23

U mnie też jest nie zaślepione i ktoś mi mówił, że właśnie ma być zaślepione albo gdzieś przeczytałem, nie pamiętam, ale kiedyś też szukałem o tym informacji. Ja mam z każdej strony niezaślepione.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 mar 2009, 21:39

oryginalnie to powinien błyszczeć jak lustereczko a nie być żółty, wygląda jakby puszczał spaliny :-/

czarekj jakbyś zobaczył co niektórzy mają w kolektorze ssącym to szybko byś zmienił zdanie na temat zaślepiania

a zaślepić najlepiej kawałkiem blachy (tylko nie aluminiowej bo przepali)

Awatar użytkownika
4444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 196
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: 4444 » 11 mar 2009, 21:47

Jeszcze gdzieś słyszałem, że auto może tracić minimalnie moc przez to, że nie jest zakryte.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 11 mar 2009, 21:49

Zaślepisz bedzie dobrze, nie zaslepisz tez bedzie dobrze. Ja obecnie u siebie mam zaslepiony.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 11 mar 2009, 21:58

Tu, jest coś na temat zaślepiania zaworu EGR :arrow: https://audi80.pl/b4-1z-rezanie-zasl ... t16684.htm

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 mar 2009, 22:01

tak, będzie tracił na mocy z racji zwężania przez maź sadzo-olejową kanałów dolotowych w głowicy i kolektorze dolotowym, jak wyczyścisz kolektor i głowicę to przy zaślepieniu moc się nie zmieni a tylko nie będzie ubywało ;-)

dodatkowo po zaślepieniu nie będzie puszczał czarnego dymku w pierwszej chwili po wciśnięciu gazu

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 11 mar 2009, 22:05

UKI_XX pisze:tak, będzie tracił na mocy z racji zwężania przez maź sadzo-olejową kanałów dolotowych w głowicy i kolektorze dolotowym, jak wyczyścisz kolektor i głowicę to przy zaślepieniu moc się nie zmieni a tylko nie będzie ubywało ;-)
nie jest to do konca prawda , a raczej ta teoria mija sie z tym silnikiem.

Awatar użytkownika
4444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 196
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: 4444 » 11 mar 2009, 22:12

Zastanawiam się czy dam rade to sam zrobić ;p

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 mar 2009, 22:34

kyjo pisze:
nie jest to do konca prawda , a raczej ta teoria mija sie z tym silnikiem.
a to niby dlaczego :?: skoro średnica kanałów dolotowych nie ma wpływu na moc to czemu nie zastosować zamiast kolektora ssącego rurki o śr. 8mm :?: tyle materiału by się zaoszczędziło...

najpierw zajrzyj tu i sam oceń ;-)

samemu da radę zrobić w niecałe pół godziny o ile silnik jest na tyle zimny żeby się nie oparzyć :-P jak masz czym uciąć blachę i kluczyk imbus 6 i kawałek markera to sam zrobisz

Awatar użytkownika
4444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 196
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: 4444 » 11 mar 2009, 23:04

Klucze itd. to nie problem, tylko tą blaszkę muszę wyciąć. Ja widziałem, że są też zakryte te blaszki wokół...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 mar 2009, 23:16

chodzi Ci o te otwory zaznaczone w kółeczku :?: jak komuś się nudzi to może się pobawić ale to bezcelowa robota :mrgreen: poprostu zaślepiasz z dwóch stron i po problemie <ok> do odkręcenia tylko 4 imbusy :-D

Awatar użytkownika
4444
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 196
Rejestracja: 08 mar 2009, 00:42
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: 4444 » 11 mar 2009, 23:22

a czy zaślepienie tych otworów coś mi da?

Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl