Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Wtryskiwacze.

Awatar użytkownika
avo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:26

[1.9TDI 1Z] Wtryskiwacze.

Post autor: avo » 10 mar 2009, 13:43

Witam , Audiczke mam od niedawna wiec nie znam sie zbytnio , lecz bylem u znajomego mechanika i powiedzial mi ze musze regenerowac wtryski .
Silnik jak odpali z rana , nie zaprzecze dymi na niebieski i dosc glosno chodzi (galka z biegow lata :) ) , jednak gdzies po 3 minutach gdy ssanie sie skonczy , silnik pracuje rowno i nci nie lata. Ba , bo przejechaniu kawalka (gdy auto osiagnie mniejwiecej optymalna temperature) autko nie puszcza zadnego dymku ;) . jedynie jak zagazuje to sadzy troche wyleci i tyle . nic niebieskiego .

to na pewno wtryski?
pozdrawiam <ok>
Ostatnio zmieniony 14 mar 2009, 09:13 przez avo, łącznie zmieniany 1 raz.

WIETRZYK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 17 mar 2008, 23:19
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: WIETRZYK » 10 mar 2009, 14:10

Witam.
Wydaje mi się że jak by coś nie tak z wtryskami było to by Ci kopcił na czarno.
Niebieski dym oznacz raczej że spala olej.
Ale jak po rozgrzaniu silnika nie ma dymu to chyba raczej nic poważnego.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 10 mar 2009, 15:33

avo, sprawdz kat wtrysku

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: [1.9 TDI 1Z] wtryski

Post autor: UKI_XX » 10 mar 2009, 17:29

avo pisze:... jednak gdzies po 3 minutach gdy ssanie sie skonczy ...
to jest Diesel i nie ma czegoś takiego jak ssanie :-P jeśli już to są przez te kilka minut trochę podniesione obroty ;-)

a co do dymienia na niebiesko na zimnym to jest normalne i ma na to wpływ oprócz temperatury, skład paliwa i ustawienie kąta początku wtrysku (BS000 druga pozycja, wg wykresu Tdi timing dla Audi powinno byś ok. 65 przy 90stC)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 10 mar 2009, 22:31

UKI_XX pisze:ustawienie kąta początku wtrysku (BS000 druga pozycja, wg wykresu Tdi timing dla Audi powinno byś ok. 65 przy 90stC)
ta wartosc jest według deltascan1z

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 10 mar 2009, 23:09

Bedzie 50 tez bedzie palił od strzala... to nie aefenowska pompa, ze musi byc dokladnie.... ;-)

Awatar użytkownika
avo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:26

Post autor: avo » 10 mar 2009, 23:23

`mam pytanie.. jak to moge sprawdzic ?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 10 mar 2009, 23:53

patrzyłem w VAG 311.2 i wybierając w Tdi timing model z "All1Z" na "Audi 80 1994r. ver.>09" a wersja softu u mnie to D21

kąt początku wtrysku sprawdzamy w BS000, druga pozycja z lewej i na odpalonym silniku na jałowych obrotach, a wartość kąta wtrysku zmieniamy luzując pompę wtryskową i przekręcając w odpowiednią stronę (ruch o 1mm zmienia wartość w BS000 o kilkanaście jednostek)

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 11 mar 2009, 10:44

niezależni od problemów auta, to wtryski juz przy przebiegach 300 tys juz nie trzymają cisnień, co objawia się gorszym rozpylaniam, kopceniem, brakiem mocy i wiekszym spalaniem czasem..

warto wtedy założyc nowe końcówki z wiekszymi otworkami (zestawy naprawcze BOSCHa) i ustawic na nowo cisnienia :) dzięki temu stare TDIki dostają troche powera i spalanie nawet spada :)

jak ktos zainteresowany to zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198671

[ Dodano: 2009-03-11, 10:44 ]
avo pisze:Silnik jak odpali z rana , nie zaprzecze dymi na niebieski i dosc glosno chodzi (galka z biegow lata :) ) , jednak gdzies po 3 minutach gdy ssanie sie skonczy , silnik pracuje rowno i nci nie lata.
TDI nie ma ssania

dym niebieski to mogą być np uszczelniacze zaworów

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 mar 2009, 20:43

cowboy pisze:warto wtedy założyc nowe końcówki z wiekszymi otworkami (zestawy naprawcze BOSCHa) i ustawic na nowo cisnienia :) dzięki temu stare TDIki dostają troche powera i spalanie nawet spada :)
tylko powiedz ile taki zestaw kosztuje

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 mar 2009, 21:21

chyba taniej byłoby znaleźć wtryski z jakiegoś rozbitego AFN'a czy z T4 jak wydawać kasę na końcówki + regulację a poza tym jaką masz pewność że ktoś poskłada lepiej jak fabryka

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 11 mar 2009, 21:25

Nie widzicie, ze kolega cowboy robi sobie darmowa reklame...

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 11 mar 2009, 22:46

przemik, uwierz mi ze ma taki ruch i opinie ze nie musi sobie robic reklamy, to samo co Cowboy moge powiedziec i ja

ze zamiast inwestowac w uzywki warto pomyslec nad wtryskami z nowymi koncowkami i to do tego mocniejszymi

Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Post autor: cowboy » 12 mar 2009, 10:12

UKI_XX pisze:chyba taniej byłoby znaleźć wtryski z jakiegoś rozbitego AFN'a czy z T4 jak wydawać kasę na końcówki + regulację a poza tym jaką masz pewność że ktoś poskłada lepiej jak fabryka
pewnie że taniej, każdy orze jak może :)

używana końcówka ma to do siebie że wybija się iglica, spadają ciśnienia, zaczyna lać a nie rozpylać..
przemik pisze:Nie widzicie, ze kolega cowboy robi sobie darmowa reklame...
zgłoś do admina niech mnie zbanuje jak Cie w oczy kłuje
Adamm pisze:uwierz mi ze ma taki ruch i opinie ze nie musi sobie robic reklamy


dokładnie, nie wyrabiam z produkcją :) robię od jakiś 3 miesięcy po 4 komplety hybryd tygodniowo i niose kaganek wiedzy... myslałem że kolegom w Audi tez się przyda pomoc :)

niejeden stary 1Z nabrał wigoru, niejeden raz juz poprawiałem regulację po innych fachowcach :) jak ktoś jest zainteresowany opiniami to link podałem wczesniej - teamat ma chyba z 20 stron :)

gdybym chciał zarobić to bym sie ogłaszał na allegro

każdy może sobie kupić końcówki - podpowiem gdzie - Diesel Centrum Polska cena brutto za końcówke 364 PLN brutto - zbierzcie sie w 10 to dostaniecie 40% upustu i kupicie za 220 PLN co daje 880 za komplet, potem trzeba wyregulować - tez powiem gdzie: do Nadarzyna do słynnego warsztatu i za 4x50 PLN = 200 PLN macie wyregulowane lepiej niz fabryka ! co do 1 Bara OBYDWA cisnienia

wychodzi ze 1080 PLN i juz macie przerobione swoje stare wtryski - jeśli ktoś bedzie na tyle naiwny żeby mi dać zarobić to niech spojrzy na moje ceny - u mnie koncówki 750 PLN a z regulacją 975 PLN - w tym przesyłka i podkładki GRATIS :)

przemik, moge podać Ci telefony do DCP i do Nadarzyna - rób biznes chłopie :)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 12 mar 2009, 10:20

cowboy a co powiesz o koncowkach firmy firds co to wogole jest, co powiesz tez o polskich rozpylaczach :?: a co do reklamy i zazdrości to "masz głowe i ch...to kombinuj" <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl