Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 90KM] Śruby do alusów

admish

[B4 ABT 90KM] Śruby do alusów

Post autor: admish » 13 mar 2009, 17:39

Witam!
Ostatni mój zakup do mojej niuni do alusy. I wobec tego mam pytanko...
Czy macie takie same śruby co wcześniej (tzn do zwykłych felg) :?:
W wulkanizacji koleś mi powiedział że oryginalne śrubu mogą być za krótkie... Czy ktoś może się na ten temat wypowiedzieć...

Dodam że to alusy Enzo 15" 4x108, żadna rewelacja, zwykłe raczej.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 13 mar 2009, 17:42

Śruby do alu różnią się tym od tych do stalówek, że mają taki specyficzny stożek... W sklepie motoryzacyjnym bez problemu takie kupisz... :mrgreen: A tak poza to temat trochę bez sensu :evil:

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 13 mar 2009, 17:45

Ja śmigam na ori śrubach. Na wulkanizacji mówili że śruba powinna 4 razy sie obrócić.

admish

Post autor: admish » 13 mar 2009, 17:54

to sam nie wiem czy kupić czy nie. Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia co do długości śrub czy wystarczą ory?
Niki20 pisze:A tak poza to temat trochę bez sensu :evil:
Temat bez sensu? Nie wiem to pytam, po to jest to forum :->

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 13 mar 2009, 17:58

Przykręć na próbę jedną felgę i jak się obróci śruba min. 4 razy to będziesz wiedział na czym stoisz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 13 mar 2009, 18:11

admish pisze:Niki20 napisał/a:
A tak poza to temat trochę bez sensu :evil:

Temat bez sensu? Nie wiem to pytam, po to jest to forum :->
Miałem na myśli to, że był już poruszany i nie trzeba tworzyć nowego tematu :roll:

noorbi

Post autor: noorbi » 13 mar 2009, 18:14

admish, Fabryczne felgi (stalowe i alu) mają takie same śruby.
Felgi innych firm aluminiowe najczęściej mają śruby dłuższe stożkowe.
Raczej będziesz potrzebował nowych.

Awatar użytkownika
trevor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 186
Rejestracja: 16 cze 2008, 19:01

Post autor: trevor » 14 mar 2009, 01:44

ja jeżdżę na ori śrubach u siebie na azev'ach 17" i daje radę nie widzę żadnych problemów i przeciwskazań.. takie moje zdanie a zrobisz jak chcesz a właściwie jeśli Cię stać... 15 pln za 1 śrubę kiedyś zapłaciłem...
PS nawet na 3 śrubach można jeździć a koło nie odpadnie :-P

noorbi

Post autor: noorbi » 14 mar 2009, 19:51

Stać nie stać, najważniejsze jest bezpieczeństwo.
Na 3 śrubach to można sobie koło do roweru przykręcić :mrgreen:

Awatar użytkownika
trevor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 186
Rejestracja: 16 cze 2008, 19:01

Post autor: trevor » 15 mar 2009, 01:57

noorbi słyszałeś o odpadnięciu koła przez śruby które były krótsze niż być powinne? Bo ja słyszałem, że koło przykęcone prawidłowymi śrubami odpadło bo były niedokręcone

[ Dodano: 2009-03-15, 01:58 ]
a o innych podobnych wypadkach nie słyszałem

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 15 mar 2009, 02:29

Generalnie śruby do stalówek mają kształt łebka mniej więcej (_) a do alusów \_/. Ja słyszałem że jak śruba złapie już na 3 gwinty to podobno nie ma możliwości żeby puściła <ok>

noorbi

Post autor: noorbi » 15 mar 2009, 10:45

tomczax, nie chodzi o to co słyszałem, co nie.
Powtarzam tylko to, co powiedzieli mi fachowcy od tematu.
Jeśli twierdzą że do alufelg potrzeba innych śrub ( z wyjątkiem ori alusów ), to zamierzam tak właśnie robić.
Kupujemy zderzaki po tys. zł, fele po 1,5 tys. itp. Więc na śrubach za 100 zł oszczędzanie to głupota według mnie.

Wystarczy wkręcić ori śrubę do innych alusów i zobaczyć jak beznadziejnie się układa.
Cały ciężar spoczywa na gwincie i na nim spiera się otwór felgi, a powinien na główce śruby.
Po prostu głowa śruby nie wchodzi w otwór w feldze.
Bezpieczeństwo :!:

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 15 mar 2009, 10:54

Noorbi nie potrzebnie sie produkujesz, bo jak widać, są tutaj mądrzejsi, którzy twierdzą, że wystarczy poruszać sie na 3 śrubach. Jeszcze nigdy takich głupot nie czytałem, zamurowało mnie.

pozdr.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 mar 2009, 19:05

ja też jeżdżę na ori śrubach na nie oryginalnych alusach i nie widzę żadnej różnicy, wszytko jest ok <ok>
FranoF1 pisze:są tutaj mądrzejsi, którzy twierdzą, że wystarczy poruszać sie na 3 śrubach. Jeszcze nigdy takich głupot nie czytałem, zamurowało mnie.
to nie chodzi o to czy wystarczy czy nie wystarczy na 3 śrubach jeździć.jeśli są otwory na 4 śruby to mają być 4 ale jak nie masz jednej to koło ci przecież nie odpadnie.w poprzedniej pracy przy wymianie koła zerwali śrubę i przez 4 lata jeździliśmy na 3 śrubach i nic nie odpadło do tej pory <ok>

noorbi

Post autor: noorbi » 15 mar 2009, 19:55

hudy, a nie zauważyłeś że łeb śruby zamiast wejść w otwór do końca, spiera się na nim?
Cały ciężar spoczywa na gwincie. A to nie jest bezpieczne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl