[1.9TDI 1Z] Jakie jest właściwe podłączenie wężyków do N75.
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
[1.9TDI 1Z] Jakie jest właściwe podłączenie wężyków do N75.
Witam. Jak należy właściwie podłączyć wężyki do N75? Wg rysuku z Etki to:
1. Przewód idący do rury (małżowina) dolotu powietrza wchodzi do styku przy czujniku N75.
2. Przewód idący do popychacza cięgła (puszka podciśnienia) wchodzi do styku bocznego N75.
3. Przewód idący do turbinki wchodzi do styku na górze N75.
Natomiast wg któregoś rysunku z forum, zauważyłem u Mnie też, iż podłączenie jest następujące:
1. Przewód idący do rury (małżowina) dolotu powietrza wchodzi do styku na górze N75.
2. Przewód idący do popychacza cięgła (puszka podciśnienia) wchodzi do styku bocznego N75. wygląda na to, że jesli chodzi o to podłączenie jest w obu przypadkach takie same.
3. Przewód idący do turbinki wchodzi do styku przy czujniku N75. Czy jest jakaś istotna różnica zamiany wężyków? Czy niema różnicy jak podłączymy? Nadmieniam,iż niemam kolorowych wężyków jak w oryginale. Więc jakie jest właściwe podłączenie wężyków? Autko trochę jakby mułowate. 160 i lipa. :-|
____________________
B4 1,9TDI 1Z Avant
1. Przewód idący do rury (małżowina) dolotu powietrza wchodzi do styku przy czujniku N75.
2. Przewód idący do popychacza cięgła (puszka podciśnienia) wchodzi do styku bocznego N75.
3. Przewód idący do turbinki wchodzi do styku na górze N75.
Natomiast wg któregoś rysunku z forum, zauważyłem u Mnie też, iż podłączenie jest następujące:
1. Przewód idący do rury (małżowina) dolotu powietrza wchodzi do styku na górze N75.
2. Przewód idący do popychacza cięgła (puszka podciśnienia) wchodzi do styku bocznego N75. wygląda na to, że jesli chodzi o to podłączenie jest w obu przypadkach takie same.
3. Przewód idący do turbinki wchodzi do styku przy czujniku N75. Czy jest jakaś istotna różnica zamiany wężyków? Czy niema różnicy jak podłączymy? Nadmieniam,iż niemam kolorowych wężyków jak w oryginale. Więc jakie jest właściwe podłączenie wężyków? Autko trochę jakby mułowate. 160 i lipa. :-|
____________________
B4 1,9TDI 1Z Avant
Ostatnio zmieniony 15 mar 2009, 18:38 przez Spietyq, łącznie zmieniany 1 raz.
wężyk od wylotu z turbo ze strony zimnej idzie na metalowy króciec (ten przy kostce z przewodami), boczny idzie do gruszki a ten przy tym bocznym idzie do rury między filtrem a turbo <ok>
w ten sposób jest np. w passacie B5 (N75 jest przykręcony "do góry nogami") dlatego się wydaje że jest inaczej jak w audi <ok>Spietyq pisze: 1. Przewód idący do rury (małżowina) dolotu powietrza wchodzi do styku przy czujniku N75.
2. Przewód idący do popychacza cięgła (puszka podciśnienia) wchodzi do styku bocznego N75.
3. Przewód idący do turbinki wchodzi do styku na górze N75.
najlatwiej niezaleznie od auta wytlmaczyc tak:
z malzowiny (strona zimna turbo) - w oryginale wezyk czerwony - idzie do metalowego króćca w osi zaworu
z gruszki regulacyjnej przy turbo - w oryginale wezyk niebieski - idzie do plastikowego króćca ktory jest pod katem 90 st
z rury ssacej (dolotowej) - w oryginale czarny wezyk - idzie do plastikowego króćca w osi zaworu
z malzowiny (strona zimna turbo) - w oryginale wezyk czerwony - idzie do metalowego króćca w osi zaworu
z gruszki regulacyjnej przy turbo - w oryginale wezyk niebieski - idzie do plastikowego króćca ktory jest pod katem 90 st
z rury ssacej (dolotowej) - w oryginale czarny wezyk - idzie do plastikowego króćca w osi zaworu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
Na Boschu czarny przewód przy N75 idzie do obudowy filtra powietrza. Do intercoolera idzie przewód od mapsensora który to jest pod blachą do której przykręcony jest N75audi1993 pisze:a czy przypadkiem w 1z na boschu nie jest troszkę inne podłączenie ???
bo orginalny czarny przewód to gdzie idzie ??? do intercoolera ??
- RzEsKi_STG
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 lip 2007, 16:34
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Czy czasem na Boschu rzeczywiscie nie było inaczej podłączone ?? U mnie na odłączonym N75 dmuchając w metalowy króciec powietrze ucieka bocznym króccem, po podłączeniu napiecia dmuchając w metalowy króciec powietrze nigdzie nie ucieka czyli calkowicie go zamyka.
Ale z kolei dmuchajac w boczny krociec na odlaczonym N75 powietrze ucieka metalowym kroccem, po podlaczeniu napiecia dmuchajac w boczny krociec powietrze ucieka gornym.
Czyli albo mam uszkodzony N75, albo w boschu węzyki sa inaczej podlaczone, albo sterownie gruszka zachodzi w inny sposob, bo po podlaczeniu wezykow tak jak opisujecie bez napiecia podaje cisnienie z turbo na gruszke, a pod napieciem podaje podcisnienie z puszki filtra.
Ale z kolei dmuchajac w boczny krociec na odlaczonym N75 powietrze ucieka metalowym kroccem, po podlaczeniu napiecia dmuchajac w boczny krociec powietrze ucieka gornym.
Czyli albo mam uszkodzony N75, albo w boschu węzyki sa inaczej podlaczone, albo sterownie gruszka zachodzi w inny sposob, bo po podlaczeniu wezykow tak jak opisujecie bez napiecia podaje cisnienie z turbo na gruszke, a pod napieciem podaje podcisnienie z puszki filtra.
bo tak ma być podłączone :!: jak ciśnienie jest za niskie to N75 się zamyka i spuszcza powietrze z gruszki a jak ciśnienie na turbo wzrośnie powyżej wartości zadanej to N75 się otwiera i podaje nadciśnienie na gruszkę otwierając tym zawór upustowy (WG) dzięki czemu spaliny omijają wirnik <ok>RzEsKi_STG pisze:Czy czasem na Boschu rzeczywiscie nie było inaczej podłączone ?? U mnie na odłączonym N75 dmuchając w metalowy króciec powietrze ucieka bocznym króccem, po podłączeniu napiecia dmuchając w metalowy króciec powietrze nigdzie nie ucieka czyli calkowicie go zamyka.
Ale z kolei dmuchajac w boczny krociec na odlaczonym N75 powietrze ucieka metalowym kroccem, po podlaczeniu napiecia dmuchajac w boczny krociec powietrze ucieka gornym.
chociaż mimo że N75 działa prawidłowo podłączany do 12V i dmuchając w króćce to nie znaczy że jest sprawny bo może być że podczas jazdy się przycina i faluje doładowanie wraz z mocą <ok>