Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Jakie jest właściwe podłączenie wężyków do N75.

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

[1.9TDI 1Z] Jakie jest właściwe podłączenie wężyków do N75.

Post autor: Spietyq » 14 mar 2009, 20:38

Witam. Jak należy właściwie podłączyć wężyki do N75? Wg rysuku z Etki to:
1. Przewód idący do rury (małżowina) dolotu powietrza wchodzi do styku przy czujniku N75.
2. Przewód idący do popychacza cięgła (puszka podciśnienia) wchodzi do styku bocznego N75.
3. Przewód idący do turbinki wchodzi do styku na górze N75.
Natomiast wg któregoś rysunku z forum, zauważyłem u Mnie też, iż podłączenie jest następujące:
1. Przewód idący do rury (małżowina) dolotu powietrza wchodzi do styku na górze N75.
2. Przewód idący do popychacza cięgła (puszka podciśnienia) wchodzi do styku bocznego N75. wygląda na to, że jesli chodzi o to podłączenie jest w obu przypadkach takie same.
3. Przewód idący do turbinki wchodzi do styku przy czujniku N75. Czy jest jakaś istotna różnica zamiany wężyków? Czy niema różnicy jak podłączymy? Nadmieniam,iż niemam kolorowych wężyków jak w oryginale. Więc jakie jest właściwe podłączenie wężyków? Autko trochę jakby mułowate. 160 i lipa. :-|



____________________

B4 1,9TDI 1Z Avant
Ostatnio zmieniony 15 mar 2009, 18:38 przez Spietyq, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 14 mar 2009, 21:16

wężyk od wylotu z turbo ze strony zimnej idzie na metalowy króciec (ten przy kostce z przewodami), boczny idzie do gruszki a ten przy tym bocznym idzie do rury między filtrem a turbo <ok>
Spietyq pisze: 1. Przewód idący do rury (małżowina) dolotu powietrza wchodzi do styku przy czujniku N75.
2. Przewód idący do popychacza cięgła (puszka podciśnienia) wchodzi do styku bocznego N75.
3. Przewód idący do turbinki wchodzi do styku na górze N75.
w ten sposób jest np. w passacie B5 (N75 jest przykręcony "do góry nogami") dlatego się wydaje że jest inaczej jak w audi <ok>

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 14 mar 2009, 23:50

najlatwiej niezaleznie od auta wytlmaczyc tak:

z malzowiny (strona zimna turbo) - w oryginale wezyk czerwony - idzie do metalowego króćca w osi zaworu
z gruszki regulacyjnej przy turbo - w oryginale wezyk niebieski - idzie do plastikowego króćca ktory jest pod katem 90 st
z rury ssacej (dolotowej) - w oryginale czarny wezyk - idzie do plastikowego króćca w osi zaworu

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 15 mar 2009, 00:09

Adam jak rozumiem małżowina (strona zimna turbo) to ten wężyk który wychodzi z turbawki i teraz idzie on na górę N75 czy na dół przy kostce N75. Reasumując to Ja mam dobrze podłączone te wszystkie wężyki, czy należy podłączyć je tak jak jest na rys. w Etce :-| .




_________________

B4 1.9 Tdi 1Z

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 15 mar 2009, 00:20

No niestety etka 7 zle obrazuje to połączenie.

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 15 mar 2009, 01:46

Czy ktoś z kolegów mógłby tą tezę też potwierdzić, że etka 7 żle obrazuje to połączenie. W takim przypadku wynika z tego , że Ja mam właściwie podłączone wężyki. Pozdrawiam.




____________________


B4 1.9Tdi 1Z

romulus697
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: romulus697 » 15 mar 2009, 08:32

jak pisze stary wyjadacz tego forum to wie co pisze i niczego nie trzeba potwierdzac

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 15 mar 2009, 10:16

Spietyq, zajrzyj pod maske i porownaj z moim opisem, naprawde to nie takie trudne i nie da sie tego pomieszac

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 15 mar 2009, 18:34

Spietyq pisze:Czy ktoś z kolegów mógłby tą tezę też potwierdzić, że etka 7 żle obrazuje to połączenie.
Tak ja to potwierdzam w 100%.

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 15 mar 2009, 19:57

a czy przypadkiem w 1z na boschu nie jest troszkę inne podłączenie ???
bo orginalny czarny przewód to gdzie idzie ??? do intercoolera ??

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 15 mar 2009, 23:43

Dzięki Adam oraz Piotrek! Pozdrawiam






__________________

B4 1.9Tdi 1Z

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 mar 2009, 00:35

wężyk z IC powinien iść do MAPsensora a ten z wylotu z turbo do metalowego króćca N75 i nie ważne czy bosch czy pierburg <ok>

JanReZaCz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 30 kwie 2007, 22:44

Post autor: JanReZaCz » 16 mar 2009, 20:33

audi1993 pisze:a czy przypadkiem w 1z na boschu nie jest troszkę inne podłączenie ???
bo orginalny czarny przewód to gdzie idzie ??? do intercoolera ??
Na Boschu czarny przewód przy N75 idzie do obudowy filtra powietrza. Do intercoolera idzie przewód od mapsensora który to jest pod blachą do której przykręcony jest N75

Awatar użytkownika
RzEsKi_STG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 12 lip 2007, 16:34
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: RzEsKi_STG » 24 mar 2009, 12:21

Czy czasem na Boschu rzeczywiscie nie było inaczej podłączone ?? U mnie na odłączonym N75 dmuchając w metalowy króciec powietrze ucieka bocznym króccem, po podłączeniu napiecia dmuchając w metalowy króciec powietrze nigdzie nie ucieka czyli calkowicie go zamyka.

Ale z kolei dmuchajac w boczny krociec na odlaczonym N75 powietrze ucieka metalowym kroccem, po podlaczeniu napiecia dmuchajac w boczny krociec powietrze ucieka gornym.

Czyli albo mam uszkodzony N75, albo w boschu węzyki sa inaczej podlaczone, albo sterownie gruszka zachodzi w inny sposob, bo po podlaczeniu wezykow tak jak opisujecie bez napiecia podaje cisnienie z turbo na gruszke, a pod napieciem podaje podcisnienie z puszki filtra.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 mar 2009, 16:35

RzEsKi_STG pisze:Czy czasem na Boschu rzeczywiscie nie było inaczej podłączone ?? U mnie na odłączonym N75 dmuchając w metalowy króciec powietrze ucieka bocznym króccem, po podłączeniu napiecia dmuchając w metalowy króciec powietrze nigdzie nie ucieka czyli calkowicie go zamyka.

Ale z kolei dmuchajac w boczny krociec na odlaczonym N75 powietrze ucieka metalowym kroccem, po podlaczeniu napiecia dmuchajac w boczny krociec powietrze ucieka gornym.
bo tak ma być podłączone :!: jak ciśnienie jest za niskie to N75 się zamyka i spuszcza powietrze z gruszki a jak ciśnienie na turbo wzrośnie powyżej wartości zadanej to N75 się otwiera i podaje nadciśnienie na gruszkę otwierając tym zawór upustowy (WG) dzięki czemu spaliny omijają wirnik <ok>

chociaż mimo że N75 działa prawidłowo podłączany do 12V i dmuchając w króćce to nie znaczy że jest sprawny bo może być że podczas jazdy się przycina i faluje doładowanie wraz z mocą <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl