Żeby je dokładnie sprawdzić należy zespół diodowy wymontować z alternatora i miernikiem na znaczku diody w jedną stronę przejście w drugą brak przejścia.Można też z wydajnego zasilacza przez żarówkę np.podać w szereg z badaną diodą obwód z amperomierzem(to są diody około 30 A,ale do sprawdzenia 10 wystarczy) i wówczas zmierzyć jakie jest napięcie na diodzie,w kierunku przewodzenia powinno być około 0,7 V w kierunku zaporowym napięcie zasilania czyli około 12V.Pamiętam przypadek słabszego ładowania po wymianie łożysk przez mechanika,okazało się ,że "zapomniał"podłączyć dwóch gałęzi diod minusowych,czyli pracowało tylko jedno uzwojenie z 3 alternatora :mrgreen:irecki76 pisze:pytanie o diody czy mozliwe jest ze któraś z nich klękła i dlatego to ładowanie jest kulawe ? Jak je sprawdzić ?
[B3/RU] niskie napiecie ładowania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Częstochowa
Ja jak pytałem o regulatory to wszedzie do tego modelu mieli 14V , orginał tez na 14Vgrzesiek.sz pisze:Prawdopodobnie są założone regulatory takie że nie daja więcej niż 14V a powinny 14,4V ja dziś jadę do zakładu gdzie mi regenerowali alternator i zobaczymy czy moja teoria jest poprawna
grzesiek.sz.- daj znać jak tam po wizycie w warsztacie
Ja w chwili wolnego czasu rozbiore go raz jeszcze i posprawdzam te diody
- grzesiek.sz
- Forum Audi 80
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 mar 2007, 16:23
- Lokalizacja: Gdynia Witomino
Byłem dziś niestety spóźniłem się mieli otwarte do 17 (http://www.rotor.auto.pl/)
ale jutro nie odpuszczę
ale jutro nie odpuszczę
multimetr latwo oszuka najlepiej zarowka i prostownik do ladowania aku to bedzie pewne, trzeba rownie posprawdzac czy nie ucieka prad na masie i na przewodzie plusowym do aku musi dotrzec conajmniej 13,9v na wlaczonych swiatlach mijania tylko bez tylnej szyby bez wycieraczek i dmuchaw bo sprawdza sie tylko na mijania nadgorliwosc gorsza od faszyzmu.Żeby je dokładnie sprawdzić należy zespół diodowy wymontować z alternatora i miernikiem na znaczku diody w jedną stronę przejście w drugą brak przejścia
tu zapewne mostek diodowy trzeba wymienic tak sie obiawia jak jest uszkodzonymam to samo. kupilem 3 alrernatory 2 dalem do regeneracji w roznych miejscach i na przewodzie wzbudzenia mam 14,3 v na przewodzie pradowym w alternatorze 13,6 na aku 13,5 a w srodku samochodu ledwo 13v
- grzesiek.sz
- Forum Audi 80
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 mar 2007, 16:23
- Lokalizacja: Gdynia Witomino
Byłem własnie w tym zakładzie i oto co sie okazało
napięcie ładowania na alternatorze 13,8V napięcie ładowania na klemach 13,7 więc spadek jest.
Alternator był (jest bo byłem tam na chwilke w drodze do pracy tylko na sprawdzenie) źle dokręcony i zbyt sie ruszał
w sensie śruba na której jest zamocowany (nie ta którą naciagmy pasek tylko ta na dole)
tak że masa była brana tylko z górnego mocowania nie z dolnego z którego powinna
Dziś dokręcę alternator tak jak mi polecono i sprawdze tak jak w zakładzie.
Oczywiście dam znać jakie efekty.
[ Dodano: 2009-03-12, 18:31 ]
Nie uwierzycie jakie było moje zdziwienie :shock: gdy zauważyłem że zgubiłem dolną śrubę na której był zamontowany alternator.
Teraz pytanie gdzie mogę ją dokupić :?: :?:
napięcie ładowania na alternatorze 13,8V napięcie ładowania na klemach 13,7 więc spadek jest.
Alternator był (jest bo byłem tam na chwilke w drodze do pracy tylko na sprawdzenie) źle dokręcony i zbyt sie ruszał
w sensie śruba na której jest zamocowany (nie ta którą naciagmy pasek tylko ta na dole)
tak że masa była brana tylko z górnego mocowania nie z dolnego z którego powinna
Dziś dokręcę alternator tak jak mi polecono i sprawdze tak jak w zakładzie.
Oczywiście dam znać jakie efekty.
[ Dodano: 2009-03-12, 18:31 ]
Nie uwierzycie jakie było moje zdziwienie :shock: gdy zauważyłem że zgubiłem dolną śrubę na której był zamontowany alternator.
Teraz pytanie gdzie mogę ją dokupić :?: :?:
- grzesiek.sz
- Forum Audi 80
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 mar 2007, 16:23
- Lokalizacja: Gdynia Witomino
Jest to dokładnie śruba którą zaznaczyłeś (4)
znalazłem to samo na www.vagcat.com
nie mam pojęcia gdzie ja dostać jutro będę szukał po sklepach
znalazłem to samo na www.vagcat.com
nie mam pojęcia gdzie ja dostać jutro będę szukał po sklepach
Myśle, że nie musi byc taka sama. Z tego co pisze to jest to M8x95, czyli 95mm długosci i M8 (czyli srednica gwintu-chyba ). Może łatwiej będzie Ci taką dostać tylko na zwykły klucz nie na imbus. czyli cos takiego : http://www.volpex.com.pl/oferta/sruby.jpg
- grzesiek.sz
- Forum Audi 80
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 mar 2007, 16:23
- Lokalizacja: Gdynia Witomino
kupiłem M8x100 na imbus jak silniczek ostygnie założę i sprawdzę ładowanie
[ Dodano: 2009-03-14, 16:17 ]
Śruba pasuje idealnie jak oryginał tyle że jest 5mm dłuższa
Przy okazji zauważyłem że w alternatorze jest zamontowany regulator 14V
A teraz pomiary
na alternatorze przy wyłączonych światłach 13,91 a na włączonych mijania 13,85
na klemach akumulatora przy wyłączonych światłach 13,81 a na włączonych mijania 13,75
więc mam spadek między akumulatorem ale czy jest tak duży ?
Wg mnie powinien być założony regulator na 14,4V i było by super
[ Dodano: 2009-03-14, 16:17 ]
Śruba pasuje idealnie jak oryginał tyle że jest 5mm dłuższa
Przy okazji zauważyłem że w alternatorze jest zamontowany regulator 14V
A teraz pomiary
na alternatorze przy wyłączonych światłach 13,91 a na włączonych mijania 13,85
na klemach akumulatora przy wyłączonych światłach 13,81 a na włączonych mijania 13,75
więc mam spadek między akumulatorem ale czy jest tak duży ?
Wg mnie powinien być założony regulator na 14,4V i było by super
zmien regulator i bedzie dobrze taki spadek moze wystapic nawet z racji dlugosci przewodow. Czasami ci goscie co maja sklepy z elektromechanika to maja taki urzadzenia do sprawdzania ile regulator bedzie ladowal, oczywiscie to sie nie sprawdza bo po wstawieniu do samochodu jest duzo mniej ale moze wybrac z asortynentu ten ktory daje najwiecej u mnie w białymstoku sa takie zolte regulatory i nie zadne tam kosc sloniowa tylko normalny zolty jak cholera z czarna dupka mam taki u siebie i jest git ale nie wiem jaka firma, one zyja srednio rok ale przy cenie 15-20 zł to mozna zmieniac co pol roku. Jak mnie kobieta dzisiaj wpusci do garazu lampy robic to porobie zdjecia i wrzuce.
- grzesiek.sz
- Forum Audi 80
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 mar 2007, 16:23
- Lokalizacja: Gdynia Witomino
Michal_R, u mnie jest zamontowany czarny 14V
a znalazłem na vagcat.com że w audi 80 były tylko i wyłącznie regulatory 14,5V
więc muszę zmienić
[ Dodano: 2009-03-17, 12:12 ]
U mnie problem rozwiązany
tam gdzie regenerowałem alternator wymienili mi bezpłatnie regulator napięcia na 14,5V
teraz mam ładowanie na alternatorze 14,2V a na klemach akumulatora 14,1V przy właczonych światłach
a znalazłem na vagcat.com że w audi 80 były tylko i wyłącznie regulatory 14,5V
więc muszę zmienić
[ Dodano: 2009-03-17, 12:12 ]
U mnie problem rozwiązany
tam gdzie regenerowałem alternator wymienili mi bezpłatnie regulator napięcia na 14,5V
teraz mam ładowanie na alternatorze 14,2V a na klemach akumulatora 14,1V przy właczonych światłach