[1.9TDI 1Z] Identyfikacja silnika i błąd (VAG).
[1.9TDI 1Z] Identyfikacja silnika i błąd (VAG).
witam - zacznę od początku
skąd mieć pewność ze silnik to 1Z?
można to jakoś poznać po numerze silnika?
moje auto to Audi 80 B4 1994 sedan 1,9TDI (silnik na pewno był zmieniany - ale nie wiem na jaki - na ten z powyższym numerem, z tym że numer ten nic mi nie mówi)
Z większością błędnych wskazań (VAG) już się uporałem, studiując forum.
Więc z tego co mi się wydaje to te liczby są już ok (a są?)
pozostaje jeden i cały czas ten sam błąd:
co zrobić aby się go pozbyć?
odłączyć coś przy pedale hamulca? czy trzeba coś naprawiać? wymienić?
HELP
skąd mieć pewność ze silnik to 1Z?
można to jakoś poznać po numerze silnika?
moje auto to Audi 80 B4 1994 sedan 1,9TDI (silnik na pewno był zmieniany - ale nie wiem na jaki - na ten z powyższym numerem, z tym że numer ten nic mi nie mówi)
Z większością błędnych wskazań (VAG) już się uporałem, studiując forum.
Więc z tego co mi się wydaje to te liczby są już ok (a są?)
pozostaje jeden i cały czas ten sam błąd:
co zrobić aby się go pozbyć?
odłączyć coś przy pedale hamulca? czy trzeba coś naprawiać? wymienić?
HELP
Ostatnio zmieniony 16 mar 2009, 19:27 przez hp13, łącznie zmieniany 1 raz.
49-51 tak, ale niestety u mnie udało się zrobić 40 albo 63 więc wybrałem 63RaKo pisze:1Z Pierburg,a co do świateł to mogą działać ale styki mogły np.zaśniedzieć <ok>
Hmm w grupie 000 pole 2 powinno być ciut inaczej 49,51 jak dobrze pamiętam.Dawkę paliwa też bym zmienił (mg) puknij w nastawnik na pompie.Używaj szukajki tam wszystko jest jak na tacy.
ciężko było to ustawić co do milimetra
styki zaśniedziały i to wszystko ? to może być cała przyczyna ?
czyli jeśli pozbędę się śniedzi to może wszystko wrócić do normy ?
czy konieczna wymiana jakiegoś czujnika albo czegoś ?
(dzięki za chęć pomocy - WSZYSTKIM)
[ Dodano: 2009-03-16, 17:54 ]
płyn chłodniczy... to stare zdjęcieUKI_XX pisze:wygląda że jest to 1Z, wszystko identycznie jak u mnie, mała uwaga.. uzupełnij płyn chłodniczy i wyrzuć te plastikowe śmieci pod zbiorniczkiem wyrównawczym i przy filtrze oleju
śmieci ? znaczy się co ?
jakiś czarny stożkowaty plastik tam leży i niebardzo wiem co to jest.. a ten drugi to myślałem że to kawałek plastikowej butelki ale możliwe że tam masz syrenę od alarmu..
co do kąta wtrysku to u Ciebie wg Tdi timing powinno być 65 przy 90st a wartość 49-51 tyczy się np. VW golfa i mimo że niby ten sam silnik a jednak w audi jest inaczej <ok>
co do kąta wtrysku to u Ciebie wg Tdi timing powinno być 65 przy 90st a wartość 49-51 tyczy się np. VW golfa i mimo że niby ten sam silnik a jednak w audi jest inaczej <ok>
Wszystko fajnie tylko ze kolega nie mial wlaczonej opcji "Basic Settings" wiec nie mozna stwierdzic czy statyczny kąt wtrysku jest dobrze ustawiony czy zle.RaKo pisze:Hmm w grupie 000 pole 2 powinno być ciut inaczej 49,51 jak dobrze pamiętam.Dawkę paliwa też bym zmienił (mg) puknij w nastawnik na pompie
Nic nie rob z dawką - jest dobrze.
Pozdrawiam
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Sprawdz instacje od włacznika do ecu, czy ma przejscia. Pin 20 i 44 w ecu. Kabel koloru (czerowny z czarnym paskiem) i czerwony z białym albo szarym paskiem już nie pamiętam dokładnie. I pytanie dodatkowe nie miałeś zmienianego przypadkiem sterownika silnika ?hp13 pisze:wymieniłem włącznik (dałem 17zł) i to nic nie dało
stopy nie działają, komp wywala błąd "break pedal monitoring"